Manuel Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Jeg datt tilfeldigvis over denne siden. Det ser ut til at de tilvyr enkle installasjonsprogram som bruker wine eller wineX til å sette opp windows-spill i GNU/Linux. Er dette riktig? Jeg har prøvd flere av filene og selv om jeg ikke støter på noen komplikasjoner under installasjonen klager de aktuelle programmene over manglende filer når de startes. Er det noe jeg gjør galt eller har jeg misforstått hele greia? Jeg bruker forresten WINE, men dokumentasjonen sier ikke annet enn at man må ha "Wine(X)" for å spille spillene. I et av tilfellene sto det faktisk at man burde bruke Wine pga. manglende musestyring i WineX... Spillene det gjelder er Fallout Tactics og Deus Ex (gidder ikke å prøve flere før jeg vet mer) - begge spill som fungerer ganske greit i WINE (dvs. at de ikke "tryner"). Jeg blir også plaget av assynkron lyd: Lyden er synkronisert en stund og så stopper den opp og kommer tilbake igjen - for sent. I fallout Tactics sitt tilfelle får jeg en eller annen feilmelding om lydbufferen. Bruker ALSA sammen med Audigy (deilig å slippe lydservere!). Jeg har prøvd WINE med både oss og alsa-drivere, men ingen av dem gir full suksess. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå