Alt-Ctrl Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 med en 1024kbit ned og 250 kbit opp linje før man merker at det begynner å gå tregt på surfing? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Her tror jeg du må forklare litt nærmere... Lenke til kommentar
Doktor Progg Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hehe, den var ikke akkurat triviell nei Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 Oisann, skikkelig skriveleif i topicen. Det jeg skulle spørre etter var. Hvor mye kan jeg laste ned og opp på en 1024kbit ned og 250kbit opp linje før man merker at det går tregt? Håper det ble mer forståelig, Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hvorfor skal du både laste opp og ned?.. Bruker ikke å gå alt for mye utover surfe hastigheten men du burde ha noen av en 200Kbit for å surfe med allright speed. Eller så må du forklare meg hvorfor du skal laste opp når du laster ned? Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hvorfor skal du både laste opp og ned?.. Bruker ikke å gå alt for mye utover surfe hastigheten men du burde ha noen av en 200Kbit for å surfe med allright speed. Eller så må du forklare meg hvorfor du skal laste opp når du laster ned? Vist han laster ned torrent f. eks. så laster han både opp og ned. Du bør ikke laste over 80kb\s ned og ikke mer enn 20kb\s opp... Jeg på min 1500/384 linje begynner å merke det på surfingen dersom DL kommer over 110 og UL kommer over 30 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 (endret) Du bør strupe den totale uploaden (for eksempel gjennom netlimiter) på ca 80-85% om du ønsker å unngå dårlig responstid, og redusert ned-hastighet. Jeg anntar dette er det du mener. Grunnen er at en del ut-kapasitet går med til overhead i IP-protokollen osv. Husk på når du struper at du bør gå utifra det du FAKTISK får på linjen, og ikke det oppgitte. Nextgentel for eksempel gir en god del % mer inn og ut enn det du skal, akkurat fordi de ønsker å kompensere for protokoll-overhead og andre ting som kan få den faktiske hastigheten til å gå under det folk tror de får når de kjøper linjen. Med andre ord, veldig hyggelig av dem (og de andre ISP'ene som gjør det). -Stigma Endret 20. august 2004 av Stigma Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 Ok, vet du om telenor gjør det? Broren min vart litt sinna når jeg fortalte at han ikke kunne laste ned på 800kbit i sekkundet, hehe Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Jeg tror Telenot kompenserer også, men ikke med like store marginer som Nextgentel. Ta alt jeg sier med en par klyper salt, siden det er en stund siden jeg har holdt meg oppdatert på Telenor's produkter (av grunner som ikke er uvanlige for mange andre her på forumet). For å vite hvor mye du bør sette prosenten av, så bare bruk en farts-stest som på itavisens speedometer. Da får du et rimelig nøyaktig tall å gå utifra (for linjer under 2Mbit) -Stigma Lenke til kommentar
Alt-Ctrl Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Ok, prøvde dagen jeg fikk linja, da lastan ned på 1040 ca hvis jeg ikke husker helt feil. Er ikke ille det på ei 1024 linje? :-) Lenke til kommentar
Rubex Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Ok, prøvde dagen jeg fikk linja, da lastan ned på 1040 ca hvis jeg ikke husker helt feil. Er ikke ille det på ei 1024 linje? :-) Skjønner ikke hva du mener... Hva lastet den ned? Hva mener du med lastet ned på 1040? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Ok, prøvde dagen jeg fikk linja, da lastan ned på 1040 ca hvis jeg ikke husker helt feil. Er ikke ille det på ei 1024 linje? :-) 1040 er vel omtrent der du skal være for en 1Mbit linje. Ingen problemer der. -Stigma Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå