Cera Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 35 er tykkere enn maskiner som ferrari, g556, virker litt merkelig. Leste på trusted reviews at det går ann og få maskinen med raeon 9700 kort!! Men finner ikke dette på sony siden, vet du noe om dette? Lenke til kommentar
xhenrik Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 Steike, her rulla det inn med svar. Må vel svare litt snart. Asus maskina var nydelig, skal ha den i tankene. Jeg bad om Centrino-system, fordi jeg vil ha en Intel PM cpu og innebygd WLAN. Om det trådløse systemet er bra nok er ikke like aktuelt, siden dekkningen her på skolen medfører nok stråling til å lage popcorn på 5min. Hjemme sitter jeg et par meter fra gatewayen, så det gjør heller ikke noe. Ikke misforstå, jeg kjøper ikke en dårlig løsning med vilje, men det er ikke så viktig. Whitebox er totalt utelukket, grunnet at den forrige maskina mi var en Winpad, og det ryktes at dette er de samme folka med et nytt firma. Har også hørt mye klager angående kundebehandlingen deres. Har sett litt på Vaio S1, og den virker veldig ok, men ble litt skremt av tykkelsen. Tror kanskje den har noen støttebein bak for å gi den korrekt tastaturvinkel. Lette litt på HPs/Compaqs sider og fant noen interessante, men alle virker så tykke. Skal lete litt mer aktivt nå som jeg har en reserve pc. Takker. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 -Snorreh har nok lyst til å promotere Acer Ferrari (AMD 64 CPU) , det er derfor han er en anelse "negativ" til snakk om Centrino. Den koster imidlertid 19k, veier over 3kg og har ca. 20% mindre batteritid enn mange "ikke stasjonære" centrino baserte system. Men om man ønsker seg en glossy, knall-rød laptop, så finnes det ingen andre (Det skal dog sies at den er velutstyrt og rask /hug Snorreh). - On topic: ASUS maskiner har fått fine reviews på forumet her, og ikke se deg blind på tykkelse, vekten er av mye større viktighet. psdata selger en småfin ultraportabel (Tundra 1551), med 12.1' bredskjerm. Den har dog integrert grafikkløsning og noe svak batteritid. - Lykke til Lenke til kommentar
Gega Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Vet ikke om du har lest denne, men du bør finne noe som passer til kravene dine her... Virker som om du skal ha en pc til skolebruk... Edit: vil ikke anbefale en pc som har oppløsning 1280x800, det beste ville være 1400 x 1050.. Hva er grunnen til at du ikke anbefaler 1280x800? Skulle like å vite det siden jeg er på tur å bestille ny pc selv... Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 -Snorreh har nok lyst til å promotere Acer Ferrari (AMD 64 CPU) , det er derfor han er en anelse "negativ" til snakk om Centrino. Spar meg for slikt pølsevev! Det må da være lov å reagere på uforståelige krav til spesifikasjoner uten å bli uthengt på denne måten, og den eneste som har nevnt Ferrari sålangt i denne tråden er faktisk du Den koster imidlertid 19k, veier over 3kg og har ca. 20% mindre batteritid enn mange "ikke stasjonære" centrino baserte system. Men om man ønsker seg en glossy, knall-rød laptop, så finnes det ingen andre (Det skal dog sies at den er velutstyrt og rask /hug Snorreh). Ettersom du bringer dette opp så kan jeg forsikre deg om at både vekt, tykkelse og batteritid på Acer Ferrari 3200 vil være mer enn tilfredstillende for de aller fleste brukere. Prisen er også meget god hvis man ser på ytelsen og spesifikasjonene man får igjen for pengene, så jeg har overhodet ingen problemer med å anbefale den til de som ønsker en bærbar som skiller seg ut fra mengden av grå mus Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hva mener du med at det er den dårligste wlan-løsningen??? Jeg sier ikke at den er den dårligste WLAN-løsningen, men bare at den er blant de dårligere som finnes på markedet mhp. kompatibilitet og signalkvalitet. Dette er dokumentert flere steder som f.eks. her: http://notebookforums.com/showthread.php?t=39266 Many of us have the internal Intel 2200BG card inside various notebooks. My notebook (a Compal CL56 from Mwave.com) is no exception. We all have had varying degrees of success of with this card; ranging from very good to very bad.[...] I initially thought that the internal card would get much better connection speed in all situations since it was later technology and integrated into the laptop. However, I learned that an external PC card can work much better than the internal wireless card. In my case an old external 11 Mb PCMCIA card works SIGNIFICANTLY better outside the house on my deck. I would bet that if I picked up a 54 Mb PCMCIA card, I would get better signal quality and speeds in all situations. Lenke til kommentar
Filla Skrevet 30. august 2004 Del Skrevet 30. august 2004 Hva er grunnen til at du ikke anbefaler 1280x800?Skulle like å vite det siden jeg er på tur å bestille ny pc selv... Det er i praksis en XGA oppløsning ( i bredskjermsformat WXGA). XGA gir svært dårlig plassutnyttelse på en 15 skjerm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå