Forumforumforum Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hei! Nettverk er min VELDIG _svake_ side..derfor trenger jeg litt hjelp.. Mamma & Pappa har kjøpt seg pc, og de vil også bruke adsl'n :S har fått problemer med delingen, har jo aldri fått det da kompiser er her med pc'n.. Til opplysning har vi telenor ADSL, med standard modem... og switch med uplink - Åssen skal vi gjøre det med ip'n ? automatisk ? eller manuel ip ? (prøvd begge) - Har det noe og si åssen port pc'ene står i på switchen ? (utenom nettet da ) - Når den andre pc'n har ringt opp, så står det at det er en gateway (med adsl), MEN... jeg kommer ikke på nettet da :S noen som vet hva jeg kan gjøre da ? TRENGER HJELP :S:S på forhånd takk Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 For å dele en internett-tilkobling med flere PCer må du ha en ruter. Lenke til kommentar
Tommy Dreamer Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Du kan også bruke Internet Connection Sharing (ICS), men det er ikke noe annet enn frustrasjon. Som blackbox sa: Skaff deg en ruter. De er ikke dyre og sparer deg for en masse arbeid. Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 Mhm, det er nok det som blir aktuelt ja men man trenger IKKE det da jeg har switch med uplink, den funker som bare faen..men IKKE hjemme med mamma & pappa sin pc :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå