hmm Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hei, først av alt, jeg er en 110% newbie med linux. Kjører fedora core 2 på en amd 64 3000+ hovedkort: http://www.fic.com.tw/product/motherboard/...px?model_id=135 512 mb ram r9800 pro Helt på starten var problemet mitt at jeg fikk black screen HELE tiden, når jeg starta opp maskinen (måtte reboote og holde på lenge for at den skulle klare å boote en sjelden gang) og jeg fikk black screen når jeg skulle skru den av/restarte/logge ut. Så har jeg nå endret runstate til 3 (leste et sted på nettet at det kunne fikse noe av problemet) fikk endret til runstate 3 ved å sette i cd1 og skrive linux rescue, så kom jeg til en komandolinje der jeg fikk endret det til runstate3. Etter å ha endret til runstate 3 så får jeg ikke black screen lenger når jeg skal starte maskinen. Jeg lastet ned xfree86 4.4.0 og la inn det, for å se om det kunne fikse problemet (med black screen når jeg skal skru av/restarte/logge ut), fulgte instruksjonene som sto på http://www.xfree86.org/releases/rel440.html Etter at jeg innstallerte det så sto det at jeg skulle skrive XFree86 -configure men jeg får bare opp en error når jeg skriver XFree86 -condifure (www) HER ER EN LINK til et bilde av erroren (tatt med webcam, så litt dårlig kvalitet sorry) please hjelp meg noen ( det eneste jeg ønsker er å kunne slippe disse black screenene, så jeg kan få lagt inn apache, eggdrop, bnc ++ det er mulig for meg å sette opp webcamen, om noen av dere kan hjelpe meg live, så sikter jeg den inn på skjermen og gjør det du ber meg om (over msn eller netmeeting) Lenke til kommentar
zyp Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Det er bare feil musedevice, finn museseksjonen i XF86Config og sett den til /dev/mouse eller /dev/input/mice. Det står forresten i klartekst i outputen til programmet, så det lønner seg å lese. Lenke til kommentar
hmm Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 Beklager, men jeg har lest side opp og side ned om dette, uten å finne ut av det, sikkert veldig enkelt, men jeg vet ikke hvordan jeg: finner museseksjonen i XF86Config og setter den til /dev/mouse eller /dev/input/mice jeg kan se her LINK 3.2. After the installation is complete The next step is to configure the X server. That is covered in detail in an as-yet unwritten document :-(. In the meantime, there are three ways to create a basic X server configuration file for XFree86 4.4.0. One is to run the xf86config utility. Another is to run the xf86cfg utility. The third option is to use the new -configure X server option: XFree86 -configure ingen av de kommandoene funker her, vet ikke hvordan jeg endrer config fila. er helt grønn på dette her Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Installere X manuelt og greier? Og du kaller deg newbie? *henger ikke på greip* Bruker du 64-bit utgaven? Ta en titt på [email protected] - også arkivene. Mener å ha hørt om noe slikt. Lenke til kommentar
hmm Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 manuelt? trodde det var "automatisk" jeg la det inn nå jeg, Installing XFree86 4.4.0 using the Xinstall.sh script er ikke det sånn det skal installeres? bruker 64bit utgaven ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå