TurtleMan Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hei. Har en WD 120 72008MB Den gir fra seg en lyd. Hvis du prøver å tenke deg en surrelyd som er høy, en tone. Akkurat som hvis du har tinitus i ørene, bare pittelitt mer skurr i den. Vanskelig å forklare. Men kan jeg på noen måte dempe den lyden? Legge et eller annet over den? Har ikke peiling her... Men dekke den med bomull eller noe?? Har ikke vannkjøling, bare vanlige IDE. Det er veldig irriterende om natten når den skal stå på om natten. Trenger seriøs hjelp, håper noen kan gi meg noen tips... Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 kjøpe strikkoppheng? (det skal visst hjelpe litt) eller så kan du jo kjøpe støydempingsmatter da! Lenke til kommentar
TurtleMan Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 Jeg vil helst ikke kjøpe noe. Vil ha noe som jeg har liggende hjemme. Et eller annet bomull eller noe? Ingenting som jeg kan bruke som kan dempe lyden? Vet dere hvor det ligger det som lager sånn dirre lyd? Er det inni? Er det vifter på den HD'en? Mulig å ta den vekk?? Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Du kan prøve å henge den opp i gummistrikk, men det spørs om du får bort hvinet da... Det hjelper på vibrasjoner. Lenke til kommentar
Hoax Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 De harddiskene er håpløse, gjør degselv en god gjerning å aldri kjøp bråkete WD disker igjenn selv om de er holdbare og gode i bruk. Har prøvd å støyisolere med skumgummi og vibrasjonsdempende gummifester, men de ble glovarme... En gikk i graven, men fikk ny på garanti. Lenke til kommentar
Daron Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Med mindre du tenker å vannkjøle den, ikke dekk til disken din. Diskene gir fra seg en god del varme, som normalt sett går ut i rammen på PC'en. Hadde selv en WD disk.. gikk lei bråket og byttet den til en samsung. Lenke til kommentar
Jakobsa Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Med mindre du tenker å vannkjøle den, ikke dekk til disken din. Diskene gir fra seg en god del varme, som normalt sett går ut i rammen på PC'en. Hadde selv en WD disk.. gikk lei bråket og byttet den til en samsung. Jeg har en Samsung disk i posten, har hørt mye bra om de... Men du sier at du ikke vil bruke penger så er det jo bare å se på tv 2 (Macyver), da kan du jo få litt inspirasjon til hjemmemekka løsninger. jeg ville ha prøvd å henge disken i ett eller annet, feks: Gummistrikk (Egentlig ikke spessielt holdbare, så det er nok ikke å anbefale), Tau av noe slag, helst flatt kanskje.... Prøv deg fram, men husk at harddisker IKKE tåler mye støt, så kanskje det at du henger den opp gjør det sikrere under transport?? Lenke til kommentar
Howard_ Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 (endret) Slik gjorde jeg med min gamle ibm (R.I.P) hd. Funka kjempe bra, tok også å skrudde i fire skruer og "ankra" fast alle skruene slik at den ikke flyttet for mye på seg under transport. Strikkene tok jeg fra en gammel jakke, du har sikkert noen slike liggenede... Endret 20. august 2004 av Howard_ Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Har selv 120 og 40 GB WD, legge ikke merke til bråket! LAST NED Mp3 Lenke til kommentar
Pels Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Slik gjorde jeg med min gamle ibm (R.I.P) hd. Funka kjempe bra, tok også å skrudde i fire skruer og "ankra" fast alle skruene slik at den ikke flyttet for mye på seg under transport.Strikkene tok jeg fra en gammel jakke, du har sikkert noen slike liggenede... wow hehe.. , den var genial Lenke til kommentar
reznor15 Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Jeg vil også ha en ganske stille maskin og har sett at det er harddisken som bråker mye. Vifter kan jeg bytte ut senere men jeg har tenkt å kjøpe en Western Digital S-ATA 160 GB (her). Noen som vet om en annen harddisk som ikke bråker så mye? Eventuelt kan jeg jo kjøpe en støydempende harddisk boks eller gummistrikk metoden. Lenke til kommentar
xcavated Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Sykkel slange gummi funker enda bedre ^^ og når du bestiller hk plate fra microplex så får du me noen hvite skum plater, som funker bra når det kommer til å isolere den høyfrekvente hvinende lyden btw: har trekabinett... Lenke til kommentar
Dozer_ Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Jeg har samme harddisk, og jeg kjøpte et par sånne gummistropper som de bruker på lastebiler for å feste greier der... Skjære de litt til, og de passer perfekt... Men det fjerner bare vibrasjoner, jeg foreslår at du kjøper ny harddisk hviss du vil ha den stillere... Ingenting funker på det... Lenke til kommentar
radiated Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 WD-diskene er ganske støysvake, men de lager voldsomme vibrasjoner. Jeg satte min fast i en novibes gummiforing, og nå hører jeg ikke mer til den. Dessverre koster denne gummiramma ca 160kr. Lenke til kommentar
erik blodøks Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Slik gjorde jeg med min gamle ibm (R.I.P) hd. Funka kjempe bra, tok også å skrudde i fire skruer og "ankra" fast alle skruene slik at den ikke flyttet for mye på seg under transport.Strikkene tok jeg fra en gammel jakke, du har sikkert noen slike liggenede... Det der har du ikke gjort selv, men hentet her : silentpcreview Uansett en smart løsning. Hvis man leser artikkelen der, har de forsøkt med alu-plater over og under disken (sandwich), og støydempende materiale langs sidene med gode resultater. Hvis man kombinerer dette med strikkoppheng skulle det bli rimelig stille. Lenke til kommentar
radiated Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Slik gjorde jeg med min gamle ibm (R.I.P) hd. Funka kjempe bra, tok også å skrudde i fire skruer og "ankra" fast alle skruene slik at den ikke flyttet for mye på seg under transport.Strikkene tok jeg fra en gammel jakke, du har sikkert noen slike liggenede... Det der har du ikke gjort selv, men hentet her : silentpcreview Uansett en smart løsning. Hvis man leser artikkelen der, har de forsøkt med alu-plater over og under disken (sandwich), og støydempende materiale langs sidene med gode resultater. Hvis man kombinerer dette med strikkoppheng skulle det bli rimelig stille. Han kan vel ha gjort det på sin gamle ibm selv om han illustrerer det med et bilde fra en annen plass? Lenke til kommentar
Jalladoode Skrevet 24. september 2004 Del Skrevet 24. september 2004 Vanndemping Seriøst: det funker faktisk! Har en gammel 40GB IBM disk som terroriserte hele stua, men nå hører jeg den såvidt når jeg legger øret helt inntil vannbeholderen. Lenke til kommentar
Fragletrollet Skrevet 29. september 2004 Del Skrevet 29. september 2004 Jeg har en lik disk, som jeg satte inn i en cd-rom boks med masse skumgummi under og over. Satte så en 80mm vifte foran, som så og si ikke bråker (ikke hørbar). Hører knapt disken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå