Gå til innhold

PCklikk når to RAM-brikker

aasmundbo

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for ikke lenge siden en ny rambrikke av typen TwinMOS twiSTER PC3200, CL2, 512 DDR. Jeg har fra før av en lik brikke på mitt ASUS A7N8X-E Deluxe hovedkort. (Tåler max 3gig RAM) :roll:

Men til min store forskrekkelse blir PCen veldig ustabil når jeg setter begge brikkene i samtidig. :thumbdown: Jeg setter dem i de plassene HK-manualen sa var best. Etter dette tåler PCen 1-2 reboots før den gir fra seg bluescreen. (Det virker på meg som om den klikker når en del av rammen begynner å bli brukt.) F.eks. klikker et videoredigeringsprogram og spillet Vietcong, for å nevne noe (Disse avslutter bare og jeg sitter igjen i Windows). Men etterhvert kommer det bluescreen, en gang med feilen "fault_in_non_page_area" (Dette er ikke helt ordrett, da jeg ikke har kommet inn i XP igjen etter erroren. :(

Jeg installerte samtidig med ram'en en ny S-ATA HDD, men denne og min gamle HDD fungerer fint med 512MB ram. Så jeg har for meg selv utelukket HDD-feil.

Håper noen vet hva i huleste som skjer! :w00t:

Blir irritert og frustrert :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har eksakt den samme RAMen, og eksakt det samme problemet. Men hos meg har jeg en del problemer også når jeg kjører en og en brikke.

Har du kjøpt RAMen hos komplett nå nylig? Kanskje den rett og slett ikke fungerer skikkelig, et dårlig parti?

mvh Thorstein

Lenke til kommentar

har problemer på en gammel maskin med dette. Den tar bare PC2100 Ram da, men er bare stabil på 200mhz DDR. Den skal kunne kjøre 266mhz DDR. Har prøvd en og en brikke (har 3) men ingen virker på full hastighet. Tror det er hovedkortet som er problemet

Lenke til kommentar

har samme type minne og hovedkort.. hadde problem med aa faa maskina til aa boote med begge brikkene satt i. funka fint med 1, men med 2, nei.. fikk det til aa funke etter mye feiling og proeving, men far cry har avslutta seg selv en gang, og maskina rebooter seg selv innimellom uten maal og mening.. blaaskjerm fikk jeg ogsaa en gang da jeg maatte reinstallere windows etter at jeg tok ut skjermkortet og satt det i igjen.. :mad: minnet var kjoept i en dual pack fra komplett...

edit> ops.. var litt rask, jeg har vanlig twinmos 3200, ikke twinmos

Endret av ChainDoG
Lenke til kommentar

Test først en og en brikke med Memtest86. Sjekk også hvilken hastighet du kjører brikkene på i BIOS. Prøv f.eks. å sette denne til By SPD, hvis den ikke står slik nå. Sjekk også begge brikkene fysisk, og se om de faktisk er identiske. Sjekk merkingene på chip'ene. Det kan ha vært endringer i produksjonen som gjøre at timingene ikke er helt identisk lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...