Forumforumforum Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hei! Nettverk er min VELDIG _svake_ side..derfor trenger jeg litt hjelp.. Mamma & Pappa har kjøpt seg pc, og de vil også bruke adsl'n :S har fått problemer med delingen, har jo aldri fått det da kompiser er her med pc'n.. Til opplysning har vi telenor ADSL, med standard modem... og switch med uplink - Åssen skal vi gjøre det med ip'n ? automatisk ? eller manuel ip ? (prøvd begge) - Har det noe og si åssen port pc'ene står i på switchen ? (utenom nettet da ) - Når den andre pc'n har ringt opp, så står det at det er en gateway (med adsl), MEN... jeg kommer ikke på nettet da :S noen som vet hva jeg kan gjøre da ? TRENGER HJELP :S:S på forhånd takk Lenke til kommentar
Erijk Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 (endret) Du hadde nok fått mer svar visst du hadde postet denne under internett & nettverk ! Hvorfor ikke kjøpe dere en ruter ? den deler ut ip`r automatisk Endret 20. august 2004 av hauer Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hvis du har Telenor ADSL der du må bruke et program for å "ringe opp" til Internet, så må du bruke ICS (Internet Connection Sharing). Les mer om det her. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå