Gå til innhold

T610; bluetooth-tjenester på PC'en

Nobu

Anbefalte innlegg

Fikk akkurat en bluetooth-adapter i hus, og da må jo diverse stunts prøves ut. Og nå står jeg egentlig mer eller mindre fast allerede. Telefonen og PC'en den er koblet til støtter disse tjenestene mot hverandre:

- Dial-up Networking

- IrMC Sync

- OBEX File Transfer

- OBEX Push

- Serial Port 1

- Serial Port 2

- Voice Gateway

Først og fremst må jeg spørre hva OBEX Push er, det samme gjelder Voice Gateway.

En annen ting som jeg ikke får listet opp fra telefonen, men som den selv tar initiativ til når Blåtann er skrudd på er "Hodetelefon", hvor det ser ut til at man skal kunne bruke høyttaler og mic på PCen istedetfor å snakke i telefonen, slik at altså PCen blir som et tilkoblet handsfree sett. Hvis jeg ringer og bluetooth er aktivert i begge ender (telefon og PC), får jeg et hodetelfon-ikon på toppen av telefonens skjerm, og en melding på PCen om at en vellykket tilkobling er i gang, da kan jeg også se signalstyrke for dette ved å sjekke egenskapene på ikonet for tjeneste, på PCen. Problemet er bare at jeg ikke hører noe, og jeg vet ikke om noen andre kan høre det jeg sier (ringer bare saldo-nummeret for å se om det kan fungere). Er det noen som har noen konkrete tips eller erfaringer med dette?

Ellers noe annet gøy jeg burde prøve med telefonen nå som jeg har bluetooth-adapter? Er det f.eks. mulig å laste ned et program som muliggjør surfing/WAP gjennom blåtann (altså motsatt av det man normalt ville gjort, ringe opp en ekstern forbindelse gjennom telefonen)?

På forhånd takk.

Endret av Nobu
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...