Gå til innhold

Klokking av 2.6ghz p4

Caliber

Anbefalte innlegg

Hei.

Har muligheten til å få kjøpt en p4 2.8ghz 800mhz FSB til rett over tusingen, og lurer på effekten av å klokke denne. Har nådd 3.45ghz med min 2.8ghz-prosessor, og ligger da rett oppunder 1000mhz fsb. Hvor vil en 2.6ghz prosessor klokket til samme hastighet plassere seg ytelsesmessig? Den vil jo i såfall oppnå høyere FSB, men vil dette utgjøre en stor ytelsesforskjell. Er usikker på hvor sannsynlig det er å få denne prosessoren (2.6ghz) opp i slike hastigheter med luftkjøling (vannkjøling er i tankene), men hvis jeg er heldig med steppingen er det da håp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hey,

2.6C er ikke kjent for å klokke veldig bra.. en annen ting du må tenke på er rammen din. Du kjører nesten 250Mhz FSB idag (1:1)? La oss si du må kjøre 270 med en 2.6Ghz for å få like mange mhz.. da må du ha ram som klarer 270Mhz hvis du skal kjøre 1:1.. det er ikke mange brikker som liker det.. hehe.. Hvis rammen ikke klarer det så må du nemlig ned på 5:4.. og da er det ikke stort å hente. Jeg ville heller kjøpt en 3.0Ghz brukt hvis det er mulig, mange av de klokker til 3750Mhz på luft.. :D

Håper dette var litt til hjelp.

Lenke til kommentar
2,6 er jo litt lite i dag da!....

Sluddder å vas. Det er de som er kjekke å eksprimentere med. Er du heldig kan du få meget gode klokker på disse.

Nettopp derfor jeg lagde denne tråden, for å forhøre meg om hva som er rimelige hastigheter med luftkjøing/vannkjøling, og først og fremst; ytelsesforskjellen mellom en høyt klokket p4 2.6, og en uklokket p4 på samme hastighet, la oss ta 3.2ghz som et eksempel.

Lenke til kommentar
ytelsesforskjellen mellom en høyt klokket p4 2.6, og en uklokket p4 på samme hastighet[/b], la oss ta 3.2ghz som et eksempel.

Vil tro at om du har minne som henger med på såpass høy hastighet så er det en del å tjene kontra en uklokket 3.2 (superpi gir ca 42 sek, vet ikke hva en 3,2 @ pc3200 gir....)

Trenger du flere resultater bare post videre...

Lenke til kommentar
Men så kan man jo bynne å klokke en 3,2! :thumbup:

Vil aldri klare å få så høy fsb med en 3,2 som en 2,6 pga den høye multiplikatoren. Uansett så en 3,2 maks klokk vs en 2,6 maks klokk vil nok 3,2 score høyest men 2,6 vil ha høyest fsb.

Lenke til kommentar
Men så kan man jo bynne å klokke en 3,2!  :thumbup:

Vil aldri klare å få så høy fsb med en 3,2 som en 2,6 pga den høye multiplikatoren. Uansett så en 3,2 maks klokk vs en 2,6 maks klokk vil nok 3,2 score høyest men 2,6 vil ha høyest fsb.

Det sier jeg vel selv at 3.2ghz'en vil kunne nå lenger, men vil ikke den høye fsb'en man oppnår med 2.6ghz'en kompensere for noe av dette? Med andre ord, hvor mye har en høy FSB å si ytelsesmessig? Hvilke klokkefrekvenser kan jeg regne med med alt fra grei til god stepping?

Lenke til kommentar

har en p4c 3ghz, som står i maskina nå.. men skal kjøpe meg en p4c 2.4ghz får å teste hvor høyt jeg kan komme.. kan poste resultater når jeg får testet det..

off topic: noen som veit hvor jeg kan få bestilt en 2.4ghz nå? prøvde prisguiden til hw.no men det hjalp ikke? :no:

Lenke til kommentar
har en p4c 3ghz, som står i maskina nå.. men skal kjøpe meg en p4c 2.4ghz får å teste hvor høyt jeg kan komme.. kan poste resultater når jeg får testet det..

off topic: noen som veit hvor jeg kan få bestilt en 2.4ghz nå? prøvde prisguiden til hw.no men det hjalp ikke? :no:

Du får ingen 2.4ghz med 800mhz FSB, altså quad pumped bus, 2.6 er vel det nærmeste du kommer så vidt jeg vet...

Lenke til kommentar
Du får ingen 2.4ghz med 800mhz FSB, altså quad pumped bus, 2.6 er vel det nærmeste du kommer så vidt jeg vet...

Klart du får 2,4C med 800Mhz Bus. Men ikke i nettbutikkene lenger.

Da hadde jeg vel forsåvidt rett, men jeg må innrømme at jeg trodde p4c-serien ikke gikk lavere enn 2.6ghz... :blush:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...