pgdx Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Jeg mener forumet mangler et eget forum for serverkonfigurasjon, servere og tilhørende programvare. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Støtter det forslaget. Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Denne kategorien kunne muligens blitt puttet under en større kategori som het "webutvikling", jeg limer inn et forslag jeg kom med i en annen tråd. QUOTE Det kunne vært en hovedkategori som het "Webutvikling", med underkategorier som "PHP", "HTML og CSS", "Javascript", "Generelt", "Showroom" og lignende. Tror det hadde fjernet en del feilposter, og samtidig laget et mer ryddig forum. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Er det virkelig nok aktivtet rundt servere her til at det trengs? Har ikke sett så mange som spør etter server-spesifikke ting liksom :S Lenke til kommentar
PoleCat Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Jeg støtter satyriums forslag fullt ut. Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 (endret) Kan ikke gjør annet enn å si meg enig. Forslaget til satyrium er bra Endret 20. august 2004 av Atpn Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 ja, bedre med en kategori som det ikke er for mye aktivitet i en andre som det blir puttet ting i som ikke hører hjemme det. Lenke til kommentar
enden Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Jeg støtter ikke sat sitt forslag da jeg forstår det opprinnelige forslaget til å gjelde hardware i serversammenheng. En egen samlekategori som omfatter webutvikling kan være en tanke, men da bør dere med ideen (ja jeg har sett den i webkafeen) opprette en tråd om dette. Så skal jeg kommer med mine argumenter mot den der Datating: Vi kommer nok ikke til å opprette kategorier vi ikke tror kommer til å bli brukt. Det er bedre med kategorier som folk faktisk besøker enn å lage en "spøkelsesby" der ingen gidder dra siden det ikke er noe aktivitet det uansett... Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Vi burde ha både 'webutvikling' og 'servere' , og ikke putte dem sammen som satyrium sier. Det finnes andre servere enn de som er ment for web, og man kan tenke på hardware osv angående det. PS: 'spøkelsesbyer' er koselige... Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 (endret) QUOTE (enden @ 20/08/2004 : 18:46)Datating: Vi kommer nok ikke til å opprette kategorier vi ikke tror kommer til å bli brukt. Det er bedre med kategorier som folk faktisk besøker enn å lage en "spøkelsesby" der ingen gidder dra siden det ikke er noe aktivitet det uansett... Er litt uenig med deg, fordi dette gjenspeiler ikke hvordan jeg "surfer" på dette forumet. Når jeg er på forumet så bruker jeg "Siste 24 timer" knappen, svarer på interessante poster, og bruker knappen på nytt. Hvorvidt en post tilhører en kategori med høy eller lav trafikk er for meg totalt likegyldig. Men for å unngå å slå argumentene, for en egen kategori, under bena på meg selv så må det nevnes at det er nyttig å kunne "browse" innlegg etter kategori, hvis man er på jakt etter noe spesifikt og søkefunkjsonen ikke gir de rette "svarene". Til slutt så er jeg enig i at "webutvikling" og "servere" ikke bør blandes sammen, selv om det er nærliggende emner. Men en "servere" kategori må ha rom for både hardware og software emner. Endret 20. august 2004 av 356speedster Lenke til kommentar
Atpn Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Alternativet kan jo være "webutvikling og servere" med satyrium's forslag til underkategorier pluss noen som omhandler servere. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Personlig så er jeg veldig glad i php og ett skikkelig server-oppsett. Det er kanskje ikke så mange som spør - mener du liksom. Men hver kategori har sine spørsmål når det kommer til server software til spesifikke programmeringsmetoder. Muligens at litt c++, VB og andre ting ikke går under webutvikling. Selv syns jeg det er litt små"fjernt" å kalle det programmering, da det som oftest brukes i websammenheng - bortsett fra VB da, og kanskje ett par andre ting. Hadde det vært en kategori kalt noe alle "web-programvare" så hadde jeg jo selvsagt hjulpet til mest mulig der, da det er dette jeg - og sikkert flere, andre intreserer meg/oss for. Jeg stemmer ihvertfall for bytting av navn fra "programering" til web-utvikling, en ny kategori vil være for dumt IMO. Dermot ville det vært kjekt om en kunne ha "rettet" navnet til webutvikling, eller noe i den duren. Lenke til kommentar
356speedster Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Programmering har ikke noe å gjøre i en slik kategori. Som trådstarter nevner så savner vi en kategori for bygging og konfigurasjon av servere. Dvs hardware og installasjon oppsett av OS og server programvare som f.eks webserver, ftp-server, mail-server, etc... F.eks: Hva er maskinkrav for en mail-server? Hvordan beregne maks antall samtidige brukere på en webserver? Hvordan sette opp Apache med MySql og Perl på windows2000 Erfaringer med aksesstid på forskjellige systemer Hva gir best ytelse AMD64 eller P4 i forskjellige server oppgaver? hvor mange daglige besøk klarer en 2Mbps SDSL linje? etc... Rett og slett en kategori for ting man lurer på når man skal bygge seg en server. Lenke til kommentar
Homer S. Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 (endret) et forum som 356speedster beskriver hadde vært interessant. Endret 21. august 2004 av blackbox Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 (endret) Er veldig imot Satyrium sitt forslag. Vi bør ha et forum for servere, både hardware og software, slik at man kan diskutere både Linux servere, Windows servere, apache, php-oppsett og andre serveroppsett. Webutvikling kan ikke omfatte alt som har med internett å gjøre, da kunne vi fjernet mange forum som eksisterer og lagt de under det, blandt annet "internett", "php", "javascript" og ikke minst "Web-design, HTML og CSS". Man skjønner fort at det blir rotete hvis alt skal inn under der. Selv synes jeg at vi oppretter et eget forum for servere. I tillegg så kan javascript komme inn under web-design, og vi kan kalle det "Webdesign, (x)HTML, DHTML og CSS" EDIT: Dette vil altså si at jeg er enig med 365speedster! Endret 21. august 2004 av drange_net Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 QUOTE (356speedster @ 20/08/2004 : 23:56) Er litt uenig med deg, fordi dette gjenspeiler ikke hvordan jeg "surfer" på dette forumet.Når jeg er på forumet så bruker jeg "Siste 24 timer" knappen, svarer på interessante poster, og bruker knappen på nytt. Hvorvidt en post tilhører en kategori med høy eller lav trafikk er for meg totalt likegyldig. Samme her, jeg bruker kun "Mine poster" og "Vis nye poster". Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Vi har og startet en diskusjon rundt dette internt.. Lenke til kommentar
pgdx Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 QUOTE (Mr.Ueland @ 23/08/2004 : 16:15) Vi har og startet en diskusjon rundt dette internt.. Jolly good! Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 25. august 2004 Del Skrevet 25. august 2004 Er helt enig at en egen kategori for servere hadde vært topp. Men det er et problem: Servere består av både hardware og software. En ren hardware server-kategori er det ikke bruk for. Jeg kunne tenkt meg en kategori hvor ALLE spørsmål relatert til server kan stilles - både hardware og software. Dvs, du må ikke først opprette en tråd i en kategori for å spørre om hardware til serveren, og så deretter spørre i en annen kategori, et helt annet sted i forumet for å få hjelp til å konfigurere f.eks en mail-server. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg