Kjetil_87 Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Jeg var så smart at jeg trykka på en link til en side på mirc. da fikk jeg et "virus" som spamma irc og starta 2 extra mircer når jeg starta pcen... fant ut at de to mircene ble starta fra c:\windows\system32\svchost.exe går ikek ann og slette denne filen, så jeg tenkte og bruker "wipe out" programmet som følger med norton antivirus 2004... da kan filen aldri bli hentet tilbake... så lurte jeg på om svchost.exe ble brukt i windows til noe viktig? Orker ikke noen feilmeldinger osv osv Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Å slette svchost.exe er ikke noe jeg ville anbefalt. Gjør du det, vil du antagelig få store problemer med din Windows-installasjon. Relatert info: http://support.microsoft.com/?kbid=314056 Lenke til kommentar
Bruun Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 svchost er en windows-fil ja, ville ikke anbefalt å slette den Lenke til kommentar
Kjetil_87 Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 kossen får eg då fjerna det der mirc bugget/viruset? Norton klarer ikke finne noe virus i den filen :S Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Les litt på den siden jeg gav deg. For eksempel, kan en god start være å sjekke ut hva som faktisk ligger under: HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Svchost Lenke til kommentar
fflex Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 http://www.download.com/Anti-Virus-Trojan/...9-10265821.html prøv det, kommer kanskje til å ta knekken på det viruset Lenke til kommentar
Kjetil_87 Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 jeg kjørt cmd og tasklist /svc der sto det at mirc kjørte på svchost.exe det sammegjorde steaem, winamp, norton.. Men jeg har blocka mirc'ene som ble starta fra svchost.exe, og den "ekte" mircen kjører fint ifra mirc.exe.. Hvordan fjerner jeg ting fra svchost.exe da? Lenke til kommentar
Kjetil_87 Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 for å scanne filer osv må man registrere dette programmet, jeg har ikke råd til å kjøpe det men hvis du vil "låne" meg en registreringsnøkkel så hadde det vært fint Lenke til kommentar
fflex Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 bare bruk "try it"....det pleier å ta slike virus med trial versjonen da.... Lenke til kommentar
Kjetil_87 Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 alt funker utenom scanne filer greiene Lenke til kommentar
fflex Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 ok, for det pleier å bare poppe opp at den har detecta virus og sletter det automatisk. Altså ingen scan nødvendig.... jaja, var verdt et forsøk.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå