Gå til innhold

cpu-kjøler med 120mm vifte (prøver igjen)

rasputin_g

Anbefalte innlegg

hmm.. litt problemer med forumet i natt..

Har pr i dag 2 stk 120mm Papst 4412FGML vifter i Compucase C169-kabinettet mitt, som begge gir innmaten en frisk bris.

Da jeg monterte cpu-kjøler i den var det for første gang, og jeg burde strengt tatt lest manualen først. Når jeg til syvende og sist klarte å fest den, hadde jeg slitt av festørene. siden den gang har kjøleren hengt på halv tolv.

derfor tenkte jeg å kjøpe en Alpha 8045 og mekke en trakt fra kabinettviften og ned på ribbene, i stedet for en puslete cpu-vifte.

inbiller meg at dette vil gi mye bedre kjøling, vifta er større, luften kommer utenfra kabinettet og jeg unngår problemet med at viftemotoren blir liggende midt oppå ribba.

noen som har prøvd dette før, og vet om det er verdt bryet? er det enklest å lage den i plexi eller finnes det noe bedre? papp og seildukteip kanskje..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har en Swiftech med 120 Alu titanvifte på. Har en funnel på 80-120 mm mellom. Planen min var at dette flytter mye mer luft med mindre støy. Funket ikke etter planen. Har en amd 2500+ klokket til 3200+ og den ligger idle på 42 grader. Artic selver 5 på og 4 veldig svake kabinettvifter på. 12 db papst som kjører på 7 volt.....

120 mm vifta jobber nemlig dårlig under mottrykk slik at mye av lufta ikke kommer ned på kjøleren men blir faktisk blåst opp......

Jævla synd. Skal prøve å legge noen foringer mellom vifta og funnelen får å få litt høyde. Håper da at det ikke blir så mye mottrykk.

Dette er mine erfaringer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...