MrJones Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 (endret) For et par uker siden bestilte jeg en vare fra MPX. Leveringsdato var ubekreftet et par dager senere. Greit nok. Det som ikke er greit er at denne datoen forskyves hele tiden. Fremdeles er den ubekreftet om at par dager. Andre webshopper er tydligvis bedre informert og vet at varen ikke kommer før om et par uker. Jeg stiller meg derfor dette spørsmålet: Er dette en bevisst praksis fra MPXs side for å fange kundene fra starten av, selv om de vet at varen ikke kommer om et par dager, men mer trolig om et par uker? For vi bestiller jo fra de som kan levere først når prisen er den samme. Endret 20. august 2004 av MrJones Lenke til kommentar
Tian Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 (endret) Det problemet har jeg og hatt med flere varer jeg har bestilt hos mpx, en printer jeg bestilte i oktober 2003 ble forskjøvet hele tiden så i april iår avbestilte jeg hele varen og kjøpte den på en annen webshop. Jeg vil nok ikke tro at de er så dumme der at de tror de kan fange kunder på denne måten, men litt grundigere graving fra dems sin side hadde vært på sin plass slik at de kan gi mere sikre datoer på levering av varene sine. De er ikke den eneste webshop'en som forskyver levering av varer, men jeg har ikke funnet noen andre webshop'er som forskyver levering av varer så mye som dem. Mvh Tian Endret 20. august 2004 av Tian Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Dette er tull og tøys. Derfor står det ubekreftet. Det vil si at den kan endres fortløpende. La være å bestille varer som har ubekreftet ankomst og slipp dette "problemet". Lenke til kommentar
MrJones Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 Dette er tull og tøys. Derfor står det ubekreftet. Det vil si at den kan endres fortløpende. La være å bestille varer som har ubekreftet ankomst og slipp dette "problemet". Jeg vet hva begrepet ubekreftet innebærer. Det jeg stiller spørsmål ved er om de i det hele tatt har vært i kontakt med leverandøren eller om de eller systemet bare legger til et par dager hver gang den ubekreftede leveringsdatoen banker på døra. Lenke til kommentar
hart Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=256461&hl= En av mange tråder på akkurat dette "problemet" med bla mpx.no. Har personlig aldri hatt noen dårlige erfaringer med dem, men det er flere som har reagert på dette. Nå er den tråden jeg refererer til angående bekreftede varer, noe som er en smule mer alvorlig. Må si meg enig med Carnifex.. Ikke bestill noe som er ubekreftet Lenke til kommentar
fredde Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Har opplevd det samme flere ganger, derfor holder jeg meg unna dem. Mye bedre for oss som bor i nærheten å hente varer på Netshop... Skjønner ikke at alle webshopper setter opp en liten hentebu, det er jo der pengene ligger..... Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Dette er tull og tøys. Derfor står det ubekreftet. Det vil si at den kan endres fortløpende. La være å bestille varer som har ubekreftet ankomst og slipp dette "problemet". Enig. Ubekreftet er enkelt og greit webshopenes måte å si vet ikke på. Så om det står ubekreftet i morgen eller om tre måneder er like usikkert. Man kan sammenligne "Ubekreftet" med en papirlansering. Så bare se bort i fra det og kjøp noe som er på lager Lenke til kommentar
MrJones Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Ja, antakelig "overreagerer" jeg. Men det er så jævlig frustrerende å se den datoen forskyves hele tiden og samtidig har elkjøp og expert varen på lager. Men den som venter på noe godt osv. Lenke til kommentar
t0mse Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Ubekreftet = Aner ikke... Bare uheldig at MPX ikke, som andre webshopper, legger denne datoen mye senere... Lenke til kommentar
Armitage2 Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Det er jo lureri å automatisk sette datoen frem med et par dager. Det Gir jo kunden en falsk forhåpnning og så setter man pengene sine der. Kanskje må man vente i flere måneder. Urettferdig mot andre nettbutikker som sier det som det er. Ellers så er MPX veldig raske og gode når de har varene inne. så jeg kan anbefale de hvis man skal kjøpe varer de har på lager. Lenke til kommentar
So|o Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Ville nok ikke bestilt som er ubekreftet... Selv har jeg handlet en del hos MPX når de har varene på lager. Har ikke opplevd problemer av noen slag. Bare god service !! Lenke til kommentar
hart Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Har også handlet en god del hos mpx.no og har bare bra å si om dem og den lille servicen jeg har behøvd. Nå har jeg bare bestillt varer som de har hatt på lager og den eneste interaksjonen jeg har hatt med dem er med webshoppen når jeg har plukket ut det jeg skal ha og trykket ok for bekreftelse av bestillingen (jeg har heller aldri hatt behov for å returnere noe datautstyr enda det har blitt en god del bestillinger opp gjennom årene, mon tro hvorfor? ). Likevel må jeg si meg enig i kritikken mpx.no mottar, jeg stiller meg svært skeptisk til det de bedriver med når de oppgir korte ubekreftet datoer og som beskrevet i en annen post, kortere datoer for bekreftet enn andre webshopper som venter på samme parti av en vare. Det virker en smule spekulativt og useriøst, for det eneste motivet jeg kan forestille meg at de har er ikke inkompetanse, men et ønske om å kapre kunder. Moralen i historien er vel: Ikke bestill noe som ikke garantert er inne. Jeg vet at komplett.no følger ivrig med på dette forumet og poster også endel for å klargjøre enkelte oppfattninger/misoppfatninger og regner med at mpx.no også gjør det. Hadde vært spennende med et innlegg fra en representant som kan utdype hvorfor ting er slik de er.. Det er slikt som vekker tillit. Lenke til kommentar
bertie Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 et eksempel er de nye skriverne fra HP som ligger på mpx.no. Leste her om dagen at de er ventet på markedet i september, men de har ligget på mpx.no hvertfall de siste 2-3 ukene med "ubekreftet" og dato to dager frem. Man kan rett og slett ikke ha en ubekreftet dato på den måten hvis man vet at den ikke vil komme før en måned senere. Det KAN hvertfall virke mindre seriøst. Men mpx har greie priser, og har aldri hatt noe problem med de når jeg har handlet der, så jeg vil ikke slakte dem. Men hele greia med ubekreftede datoer er jo egentlig meningsløst. Kunne jo stått "ikke på lager", eller "ny vare, ennå ikke på lager" for eksempel. bertie Lenke til kommentar
Templar Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Dette er bare en lite kundebeite. Funkerer inn i melløm som her nå. SImon Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 29. august 2004 Del Skrevet 29. august 2004 Har fått "ubekreftet" vare fra MPX en uke _før_ den i det hele tatt var antatt på lager. Så dette går nok begge veier. Lenke til kommentar
fredde Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 (endret) Sakset svar på en annen tråd.... QUOTE (pifler @ 29/08/2004 : 23:48) Netshop og MPX er mine to favoritter, og så Microplex da, men de har jo ikke "vanlige" deler... Er ikke veldig keen på MPX pga. gjentatte flyttinger av ubekreftet dato på ulike produkter....det virker som om de setter datoen konstant tidligere enn andre nettshopper på nye produkter slik at de skal få de fleste ordrene (kunder vil jo har varene de bestiller så kjapt som mulig) Når det nærmer seg dagen for mottagelse så flytter de bare ubekreftet datoen noen dager til....Dette har jeg selv opplevd flere ganger tidligere og det er ikke seriøst....Netshop og komplett holder ikke på slik... Netshop er i tillegg billigere enn komplett og har muligheten for å la deg hente så da er det ikke noe å lure på..... Endret 1. september 2004 av fredde Lenke til kommentar
bulldog Skrevet 1. september 2004 Del Skrevet 1. september 2004 Står det ubekreftet er det jo akkurat det det betyr. Jobber selv innen bransjen og vet at leveringsdato fra produsent er noe man må ta med en god neve salt. Har forresten bestilt en Kiss-558 fra mpx nå, og den har vært forskjøvet noe sånt som 4-5 ganger nå. Men nå vet jeg ihvertfall at den er satt i produksjon.. *gleder seg* Lenke til kommentar
fredde Skrevet 3. september 2004 Del Skrevet 3. september 2004 Står det ubekreftet er det jo akkurat det det betyr. Jobber selv innen bransjen og vet at leveringsdato fra produsent er noe man må ta med en god neve salt. Har forresten bestilt en Kiss-558 fra mpx nå, og den har vært forskjøvet noe sånt som 4-5 ganger nå. Men nå vet jeg ihvertfall at den er satt i produksjon.. *gleder seg* OK, men da kan det stå ubekreftet, ikke ubekreftet også med en dato....Den blir da bare villedende...Noen shopper bruker også forventet, det er også bare tull.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå