Flanger Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 (endret) Jeg har en harddisk (25GB) som jeg skal formatere. Jeg har ikke oppstartsdiskett og heller ikke Win 98 cd (som jeg trenger under installasjonen av Win Me?) Jeg har Win Me cd. Hvordan skal jeg formatere harddisken uten problemer? Endret 20. august 2004 av Flanger Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 www.bootdisk.com Laste ned bootdisk for MS-Dos 6.22 eller noe. Så booter du med den og skriver "Format c:". Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Et litt indirekte svar kan jo være at de fleste OS sine installasjonsprogram tilbyr deg å partisjonere og formatere stasjonene dine. Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hva slags operativsystem skal du ha etter å ha formatert? Om du skal ha Windows 2000, eller windows XP så trenger du ikke noen oppstartsdiskett. Da starter du bare fra cd'en, og formaterer og legger inn operativsystemet fra cd'en. Om du skal ha windows 98/ME så må du ha en oppstartsdiskett, det kan du laste ned fra http://www.bootdisk.com Om du har tenkt til å ha win98/me så starter du maskinen med en oppstartsdiskett i, når du får oppstartsalternativer så trykker du shift + F5, deretter skriver du "format C:" , når det er gjort så starter du maskinen på nytt, og velger alternativ "1", deretter skriver du adressen til cd-rom stasjonen, f.eks. "E:". Deretter skriver du install. Kan selvsagt dukke opp små problemer som at du ikke får formatert C:\, men det kan du ta som det kommer, og spørre her om du får problemer. Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 Jeg skal ha Win Me etterpå. Sikker på at jeg ikke trenger Win 98 cd da ettersom at win me er en oppgradering av win 98? Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Jeg skal ha Win Me etterpå. Sikker på at jeg ikke trenger Win 98 cd da ettersom at win me er en oppgradering av win 98? Er litt rusten på de OS-ene, men mener å huske jeg måtte oppgradere fra 98 når jeg tenker over det. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Det finnes en oppgraderingsversjon og en standalone-versjon, men helt seriøst; WinME? Det er verd de ekstra kronene det koster å oppgradere til XP med tanke på hvor mye mer stabilt det OSet er. Lenke til kommentar
Flanger Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 Det finnes en oppgraderingsversjon og en standalone-versjon, men helt seriøst; WinME? Det er verd de ekstra kronene det koster å oppgradere til XP med tanke på hvor mye mer stabilt det OSet er. Jeg tror at selve pc-en er for dårlig til å kjøre Win XP. 128mb ram, 733mhz cpu osv... Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Jeg kjørte WinXP på pappa sin laptop. 500MHz og 64Mb RAM. Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Det finnes en oppgraderingsversjon og en standalone-versjon, men helt seriøst; WinME? Det er verd de ekstra kronene det koster å oppgradere til XP med tanke på hvor mye mer stabilt det OSet er. Jeg tror at selve pc-en er for dårlig til å kjøre Win XP. 128mb ram, 733mhz cpu osv... Kjør for guds skyld Win98SE i steden for WinME jaffal. Milennium er noe uferdig buggete dritt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå