Gå til innhold

Kjøpe AMD FX-53 nå, eller vente til FX-55 ?


Anbefalte innlegg

Jeg holder fortsatt hodet iskaldt her og gambler på at FX-55'en dukker opp engang snart i neste mnd. (har da planer om å kjøpe den dersom den blir priset nogenlunde samme pris som FX-53'en).

Såvidt jeg kunne lese, virker det realistisk å annta at den gjør det. (jeg fant en artikkel om dette her ; http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20040303210407.html )

Ja, du er ganske så iskald hvis du baserer antakelsene om når FX-55 kommer på en artikkel fra 3. mars i år...

 

UPDATE: Removing the initially mentioned May/Q2 2004 timeframe for the announcement of the AMD Athlon FX-55 microprocessor due to updates from the original source. Setting mid/late-Q3 2004 date for the part based on information from an unoffocial source.

 

Artikkelen er oppdatert i forhold til når den orginalt ble skrevet (leste den orginale artikkelen for lenge siden, denne har blitt oppdatert innen nyere tid).

 

Så ja, regner med at FX-55 dukker opp innen rimelig tid .....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må vel egentlig si meg enig med Rikky, kjøp 74GB raptor. Den er raskere som OS disk (de fleste OS har ørten små filer hvor søketid har endel å si).

 

Sitter med en 74GB nå, hadde en 36 før, men gikk fort tom for plass til programmer (GB`ene flyr fort spesielt når en installerer spill og andre programmer). Vinninga går opp i spinninga dersom du installerer programmene på andre disker. Om du kun har OS på Raptor, vil du trolig ikke få stort utbytte av den. Dersom du kjører OS, Vmem og programmer på egne partisjoner (en til OS en til Vmem og en med alle programmer) vil Raptoren faktisk ha noe å si. Slik du har satt det opp er det i mine øyne bortkastede penger (OS på Raptor men alle programmer på treg IDE).

 

Edit: husk du har i realiteten ikke mer enn ca 20GB på en Raptor 36GB, om du bruker mer enn det BØR du egentlig ha mer plass ;)

 

Edit2: Jeg kjører ALLE programmer på Raptor. Det eneste jeg bruker IDE til nå er lager (store filer, musikk og video). Alt som kan ha innvirkning på hvor hurtig/treg maskinen er/blir har jeg på den raskeste HDD (raptor).

Endret av AveMORphine
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...