Gå til innhold

Kjøpe AMD FX-53 nå, eller vente til FX-55 ?


Anbefalte innlegg

Hei folkens !

 

Er i den aller siste innspurten nå og nesten klar til å trykke på "bestill" knappen hos komplett/norek (som er 3 stk FX-53 cpu igjen).

 

Bør jeg vente med å bestille til FX-55 dukker opp (evt. FX-53 går ned i pris), eller skal jeg kline til nå ?

Et "last minute advice" er gull !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FX-53'en kommer jo som "Boxed". Betyr ikke dette at den kommer med en "god" vifte som fungerer bra ? (evt. hvis ikke, hva bør jeg bestille ?)

 

Jeg har foreløpig ingen planer om å overklokke, da jeg har null peil på det. Men jeg hørte noen rykter om at FX-53'en "enkelt" kan klokkes opp til 2,6 GHZ uten så mye hassle og innkjøp av dyre løsninger ?

 

Penger har jeg "nok" av ......

lol, kødder med det. Men jeg har spart i noen måneder nå og satt av 20k til ny maskin som kun skal brukes til spilling.

 

Mvh.

Digitize

Lenke til kommentar

kommer en artikkel i neste uke for deg som skal ha dyr pc med det beste av det beste.

 

Nå har jeg i samarbeid med netshop herja rundt i 3 uker med ulike komponenter og løsninger.

 

Vi har vel møtt alle de problemer som er å treffe på når det gjelder high end utstyr.

 

Kan avsløre at fx-53 blir varm, ille varm. Vi har artikkelen klar i neste uke.

 

Masse gøy lesning, mye bilder, masse benchmarks, masse valg og alternative valg.

Lenke til kommentar

Gleder meg til å lese artikkelen Øivind !

 

Dette er maskinen jeg har satt sammen forøvrig, forhåpentligvis er den dugbar til gaming en stund framover ;

 

AMD Athlon 64 FX-53 2.4 GHz Socket 939, 1 MB cache, BOXED

MSI K8N NEO2 Platinum-54G Hovedkort S939 nForce3 256GB

Asus V9999 GeForce 6800 Ultra 256MB DDR AGP

Corsair TWINX1024-3200XL DDR-DIMM 1024MB Kit CMX512-3200XL

Western Digital Raptor 36.7GB S-ATA 8MB cache 10000RPM (skal kun brukes som systemdisk til Windows/programmer)

NEC DVD recorder ND-3500A IDE Sølv Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer)

Zalman Real Surround Sound ZMRS6F Surround Sound Hodetelefoner

"The Aimbot" Microsoft IME4 + Steelpad Mus/steelpad USB Retail Bundle

Logitech OEM Ultra X Flat Keyboard PS/2, High End Silver Finish, Bulk (egnet til gaming mon tro ??)

PSU ; 550W CWT (microplex)

Kabinett ; Lian Li PC60H1SUSB

 

I tillegg har jeg 3 * 180 GB IDE disker og et SB Platinum 5.1 kort som skal inn.

 

Jeg anntar at alle disse komponetene passer bra sammen (tenker da mest på hovedkortet og RAM'en).

Eller bør jeg heller gå for Corsair TWINX1024-3200XL PRO, som kun koster et par hundrelapper mer ?

 

Edit; skrivefeil som vanlig ..... :blush:

Endret av Digitize
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Eller bør jeg heller gå for Corsair TWINX1024-3200XL PRO, som kun koster et par hundrelapper mer ?

Den du har satt opp holder. Ville ikke kjøpt noe dyrerere jeg.

Lenke til kommentar
Western Digital Raptor 36.7GB S-ATA 8MB cache 10000RPM

Kjøp 74 GB-versjonen heller, den er kjappere og støyer mindre.

 

Eller bør jeg heller gå for Corsair TWINX1024-3200XL PRO, som kun koster et par hundrelapper mer ?

De yter ikke bedre, hvis det var det du lurte på. Her er en test av en del bra minne.

Lenke til kommentar

Kjøp 74 GB-versjonen heller, den er kjappere og støyer mindre.

 

Helt sikkert, men jeg tror 36 GB'en holder godt nok som systemdisk. Har kun planer om å installere OS og enkelte programmer der (ikke noe office eller noe sånt, dette blir en pur gaming pc).

All datalagring tar jeg på de 3 * 180'e GB'erne jeg har !

Lenke til kommentar

Hei,

 

det ser ut som en knall PC, er egentlig på jakt etter ny PC selv og synes ditt oppsett ser ut til å være meget bra.

 

Selv vurderer å kjøpe DVD-brenneren Plexor 712SA... er det å anbefale?

Jeg har også sett på Logitech MX510, hvordan er den gaming musen i forhold til MS sitt gaming musesett?

Lenke til kommentar
Hei,

 

det ser ut som en knall PC, er egentlig på jakt etter ny PC selv og synes ditt oppsett ser ut til å være meget bra.

 

Selv vurderer å kjøpe DVD-brenneren Plexor 712SA... er det å anbefale?

Jeg har også sett på Logitech MX510, hvordan er den gaming musen i forhold til MS sitt gaming musesett?

Jeg velger denne fra NEC da de er en av de "nye" dual layer brennerne fra NEC.

Den brenner faktisk i 16x på +/- og 4x på dual layer. Plextor sine har ikke engang kommet med DL, men det dukker nok opp !

 

Microsoft gamer pakka har jeg ikke testa, men jeg *tror* det er bra (fet musematte og sikkert god gamermus). Logitech MX510 kjenner jeg dessverre lite til !

Lenke til kommentar

Jeg var nettopp inne på ASUS sin hjemmeside for å finne ut mer om deres hovedkort, der leste jeg følgende om PCI Express:

 

What is the difference between PCI Express x16 and AGP 8x?

 

Bandwidth comparison:

PCI Express x16 = 8.0 GB/s

AGP 8x = 2.1 GB/s.

 

PCI Express x16 is 4 times faster than AGP 8x.

 

 

Er dette vært å vente på? Evt hvilket hardware utstyr (les hk og cpu) trengs for å oppgradere når tiden er inne?

Lenke til kommentar
Jeg så et sted der støynivå på nye skjermkort var testa, og der kom det Asus V9999-kortet værst ut. Kanskje noe å tenke på...

 

Ellers stiller jeg meg i rekka blant folk som syns CPUen er unødvendig dyr, og at det heller er andre områder å forbedre fremfor en FX-53.

 

Menmen, det er dine penger!

Har du en link til testen hvor det V9999 kortet inngår ? Selvom støy ikke har allverdens å si for meg, hadde det vært interessant å lese.

 

Jeg holder fortsatt hodet iskaldt her og gambler på at FX-55'en dukker opp engang snart i neste mnd. (har da planer om å kjøpe den dersom den blir priset nogenlunde samme pris som FX-53'en).

Såvidt jeg kunne lese, virker det realistisk å annta at den gjør det. (jeg fant en artikkel om dette her ; http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20040303210407.html )

 

 

 

EDIT ; Yupp, you guessed it ..... skrivefeil *bah* :roll:

Endret av Digitize
Lenke til kommentar
Jeg holder fortsatt hodet iskaldt her og gambler på at FX-55'en dukker opp engang snart i neste mnd. (har da planer om å kjøpe den dersom den blir priset nogenlunde samme pris som FX-53'en).

Såvidt jeg kunne lese, virker det realistisk å annta at den gjør det. (jeg fant en artikkel om dette her ; http://www.xbitlabs.com/news/cpu/display/20040303210407.html )

Ja, du er ganske så iskald hvis du baserer antakelsene om når FX-55 kommer på en artikkel fra 3. mars i år...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...