Gå til innhold

Forskjell på 6800GT og Ultra?


Lachryol

Anbefalte innlegg

Hepp!

 

Skal kjøpe skjermkort nå, og etter mye om og men mellom ATI eller NVIDIA ser det ut til at sistnevnte får pengene mine (selv om det med HL2 irriterer vettet av meg).

 

I den anledning lurer jeg på hva som er de vesentlige forskjellene mellom GT og Ultra utgaven. Er det så mye mere "juice" i Ultra at det er verdt de ekstra pengene?

 

Takk for svar

Endret av Lachryol
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal kjøpe skjermkort nå, og etter mye om og men mellom ATI eller NVIDIA ser det ut til at sistnevnte får pengene mine (selv om det med HL2 irriterer vettet av meg).

Det er ingenting å irritere seg over da!! HL2 har ikke kommet ut enda, og HL2 er foreløpig ganske ATi-optimaliser, gi nVidia en sjans til å optimalisere drivere sine!

 

Forskjellen mellom GT og Ultra er liten ja. Kunn 0,1V mer spenning til kjærnen på Ultra kortene, og så klokkes GT til 350Mhz som standard, og Ultra til 400Mhz. Elles rimelig identiske. De jeg kjenner som har et GT kort klokker det opp til Ultra-hastighet uten problemer

 

Ultra har to-slot kjøler som refferansekjøler og Dual-DVI, men det er også Dual-DVI på noen GT-kort

Lenke til kommentar
Raptor,20/08/2004 : 15:55]

Forskjellen mellom GT og Ultra er liten ja. Kunn 0,1V mer spenning til kjærnen på Ultra kortene, og så klokkes GT til 350Mhz som standard, og Ultra til 400Mhz. Elles rimelig identiske. De jeg kjenner som har et GT kort klokker det opp til Ultra-hastighet uten problemer.

Kan du vise meg noen link hvor man overklokker 6800 GT til 6800 Ultra uten noe problem?

Forskjellen er ganske stor. Bare se på benchmark på forskjellige spill f.eks. Det er ganske mye mer ytelse fra ultra enn fra GT. Jeg vill gått for ultra.

Endret av user1
Lenke til kommentar
Bare å trykke på navnet mitt, men som sagt så har jeg ikke problemer med å kjøre på Ultra hastighet.

har jeg sagt at det er noe problem? nei, jeg vil bare vite hvordan man gjør det ;P

Har alerede klikka på nicket ditt, finner bare specs, ikke noen url

Endret av user1
Lenke til kommentar
Bare å trykke på navnet mitt, men som sagt så har jeg ikke problemer med å kjøre på Ultra hastighet.

har jeg sagt at det er noe problem? nei, jeg vil bare vite hvordan man gjør det ;P

Har alerde klikka på nicket ditt, finner bare specs, ikke noen url

Ops, skal du overklokke må du laste ned et program som feks Powerstrip, eller du kan adde en string i registret som heter coolbits. Selvfølgelig finnes det en del andre prog men annbefaler coolbits.

 

http://oc3dmark.octeams.com/tip02.html

Endret av Robin B
Lenke til kommentar

takker :) Men blir det ikke jævla varmt? Må man bytte kjøling på skjermkortet eller holder den vifta som alerede er der? Er det mulig å gjøre det samme på eventuelt ULTRA kort? Å er det trygt eller kan man brenne opp hele shiten? :hmm:

Endret av user1
Lenke til kommentar
Bare å trykke på navnet mitt, men som sagt så har jeg ikke problemer med å kjøre på Ultra hastighet.

har jeg sagt at det er noe problem? nei, jeg vil bare vite hvordan man gjør det ;P

Har alerde klikka på nicket ditt, finner bare specs, ikke noen url

Ops, skal du overklokke må du laste ned et program som feks Powerstrip, eller du kan adde en string i registret som heter coolbits. Selvfølgelig finnes det en del andre prog men annbefaler coolbits.

 

http://oc3dmark.octeams.com/tip02.html

Finnes noe liknende program (overklokking av GPU) for ATI?

 

edit: tror jeg fant svaret 5 sek etter å ha postet.. ATI Tool.. Sorry for å være så klønete... :)

Endret av a_m_e_s
Lenke til kommentar
takker :) Men blir det ikke jævla varmt? Må man bytte kjøling på skjermkortet eller holder den vifta som alerede er der? Er det mulig å gjøre det samme på eventuelt ULTRA kort? Å er det trygt eller kan man brenne opp hele shiten?

Hva er temperaturen på kortet ditt Robin B?

Du hadde klokket opp GT til Ultra?

 

Jeg har et POV 6800 Ultra kort på 425Mhz orginalt med refferansekjøler. Har 50-51 grader idle, når alt er orgianlt

 

Driveren har beskyttelse, så du brenner ikke opp noen ting... :yes:

Lenke til kommentar
Raptor' date='20/08/2004 : 15:55']
Skal kjøpe skjermkort nå, og etter mye om og men mellom ATI eller NVIDIA ser det ut til at sistnevnte får pengene mine (selv om det med HL2 irriterer vettet av meg).

Det er ingenting å irritere seg over da!! HL2 har ikke kommet ut enda, og HL2 er foreløpig ganske ATi-optimaliser, gi nVidia en sjans til å optimalisere drivere sine!

 

Forskjellen mellom GT og Ultra er liten ja. Kunn 0,1V mer spenning til kjærnen på Ultra kortene, og så klokkes GT til 350Mhz som standard, og Ultra til 400Mhz. Elles rimelig identiske. De jeg kjenner som har et GT kort klokker det opp til Ultra-hastighet uten problemer

 

Ultra har to-slot kjøler som refferansekjøler og Dual-DVI, men det er også Dual-DVI på noen GT-kort

Mener å huske at Ultra har 1.6ns minne mens GT har 2?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...