Gå til innhold

Kritiser min Webside!

Anbefalte innlegg

Hva er dette for en webside:

Fikk for noen dager siden lyst til å lage en liten webside med litt info om meg selv. Tanken var å ha en side hvor jeg beskriver meg selv og en side hvor jeg legger cven min. Altså en veldig enkel og liten webside.

Hva er problemet:

Etter at jeg har jobbet litt med denne websiden så sitter jeg på en måte fast.

Synes designet er så tomt og kjedelig, men har ingen ideer selv på hvordan jeg skal løse dette på best mulig måte.

Hva kan du gjøre:

For å hjelpe meg så kan du komme med noen gode ideer, si hva du liker og hva du ikke liker(og hvorfor), ta en titt på css'en og komme med forslag på hvordan jeg kan forbedre den.

Websiden finner du her:

Her er v1: Versjon nr. 1

Her er v2: Versjon nr. 2

Her er v3: Versjon nr. 3

Endret av Waldmeister
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Artige saker dette her. Likte sitronen :w00t:

Som enden nevnte, menyen passet ikke helt inn. Den ble et blikkfang som trekker øynene vekk fra innholdsområdet.

Den største av de sirklene oppe ved "websiden om meg" så litt kuttet ut - litt flat i bunnen, hvis du skjønner (jada, småpirk men det måtte bare nevnes)..

Lenke til kommentar

Pent! :)

Fargene er fine de. Alle disse billene trekker

kanskje vel mye oppmerksomhet. Litt overdrevet drop shadow

gjør at det bli litt grumsete i kantene. Jeg har samme problem

på noen av mine sider, kjenner problemet.

Hvorfor ser menyen ut som en PostIt-lapp? Kunne vært

spennende å sett den på en annen måte. Jeg oppfordrer på ingen

måte til ripping, men kanskje er menyen på Iconik.com

til inspirasjon. ;)

Sånn kort oppsummert ser det ganske bra ut. :)

Tomt og kjedelig er det ikke på noen måte. Sikkert noe

upraktisk. Er ikke allverdens med plass der. Bruke iframe,

evt overflow: auto?

Hvor har du funnet alle billene? URL?

Lenke til kommentar

Hei.

Dette var pent. Små fiffige detaljer som utgjør den store forskjellen. Overdrevet var det heller ikke. Veldig bra. :)

Dyerene (spesielt marihønene) var ganske blurrete i forhold til sitronen, må si det irriterte litt. Er vel ikke allverdens jobb å rette på dette med litt levels og kontrastjusteringer skulle en tro.

"oO" eller hva jeg skal kalle det, logoen kanskje (?), er kuttet veldig rart i bunn.

Har ikke problemer med utseendet på menyen, heller mer plasseringen av den. Tror det hadde vært bedre om den var midstilt under den gule sitronen, men kanskje jeg tar feil.

Innholdsformateringen står så absolutt til resten, men jeg vil anbefale custom-bullets i menyen.

#wrap-bakgrunnen er ikke den samme som hovedbakgrunnen, (#fff/hvit), men en anelse gråere. Dette ser jeg veldig klart på skjermen her på jobb.

Vet ikke om det er meningen, men siden er "sånn halvveis" midstilt, hva med å faktisk plassere den på midten?

Ser du har noe 100% height i css-koden, er det meningen at #wrap skal fylle hele viewport eller er det bare noe du har glemt å fjerne i koden?

Ellers meget bra. :thumbup:

Lenke til kommentar

Den var stilig, ja.

Som andre personer her har sagt, så passer ikke menyen helt inn. Den blir liksom så firkantaktig i forhold til resten.

Oo er kuttet veldig rart i bunn, det så litt rart ut og selv ble jeg litt frustrert.

De små detaljene du har med, bl.a. insektene, var veldig vellykket. De spiller uten tvil en viktig rolle i å få siden godt hevet over standard.

Godt jobba. :woot:

Lenke til kommentar

Først og fremst så takker jeg for god(konstruktiv) kritikk.

Har nå laget en til løsning hvor jeg har endret følgende elementer:

• Jeg har gjort kantene litt skarpere (på bakgrunnen)
  • Gjort et nytt forsøk på få en litt bedre meny.
  • Laget logoen(hvis man kan kalle det en logo) på nytt
  • Mitt-stilt websiden og endret på noen andre små slurve feil.

Er ikke allverdens med plass der. Bruke iframe,

evt overflow: auto?

Vil ikke ha scrollbar. Websiden blir lengre jo mer tekst jeg bruker.

Hvor har du funnet alle billene? URL?

Sxc.hu - Den beste websiden jeg vet om hvor man får gratis bilder.

Dyerene (spesielt marihønene) var ganske blurrete i forhold til sitronen, må si det irriterte litt.

Skjønner ikke helt hva du mener?

Ny URL: Versjon 2

Endret av Waldmeister
Lenke til kommentar

Ja, se der. Mye bedre nå, bortsett fra h-elementene. Likte de bedre som de var på v1. :)

Hoveren i menyen er også hakket for skarp, om ikke mange hakk for skarp. Jeg ville prøvd med en helt annen farge.

Kanskje litt mindre drop shadow på menyen ville gjort seg?

Lenke til kommentar

EDIT: V2 var definitivt forbedring ja. Stemmer enda for custom bullets i menyen.

Kan prøve det.

Ble ikke fornøyd med noen Custom bullets som jeg lagde så jeg lar det ligge en liten stund i hvert fall.

Fiksa litt på skarpheten på den sitronen og a:hover fargen på menyen (og litt mindre skygge).

Oppdatert side finner du under samme URL som sist gang:

Versjon 2 (oppdatert)

Endret av Waldmeister
Lenke til kommentar

Fin side, liker insektene veldig godt, gjør at siden skiller seg ut.

som andre allerede har sagt, ser ut som de to sirkelene er kuttet litt på bunnen.

Kanskje gjort det slit at grenen kommer fra siden av nettleseren og forsvinner ut av toppen. slik det er nå så kommer de ut av intet...

Ellers ikke mye annet å si... fin side!

Litt små pirk.. du har lenket gal css fil til valideringen.. siden har stilsett style_02.css, mens i valliderings lenken har du style_01.css

Lenke til kommentar

Tja. En ganske fin side, egentlig. Jeg likte også de insektene, men kanskje ha litt fler av dem? Blir litt åpent og tomt der det ikke er noen, liksom.

La også merke til den crappy JPEG-kvaliteten i headeren der det står "Siden Om Meg". Du MÅ ikke superkomprimere alle bilder på siden din! ;)

Lenke til kommentar

Joffar: Forlenget grenen, tror det ble bedre sånn! Fiksa link tull også.

svamp: Er ikke enig. jeg beholder de store bokstavene.

Lokaltog: Synes egentlig ikke kvaliteten er dårlig. Har gått opp noen hakk allikevel (70, i Photoshop). Jeg tenker litt på de med 56k da vel.

Prøvde å legge til litt flere insekter også, men det er kanskje fortsatt litt tomt.

Hva synes jeg: Er sånn passe fornøyd nå, men som Lokaltog også sier så er det kanskje fortsatt litt tomt. Tror jeg lar det være som det er nå hvis ingen har noen gode forslag på ting som fortsatt må endres.

Her er v1: Versjon nr. 1

Her er v2: Versjon nr. 2

Her er v3: Versjon nr. 3

Endret av Waldmeister
Lenke til kommentar

nr2 var den beste syntes jeg!

nr3 ble det alt for mye innsekter på.

syntes egentlig det ble litt for mye innsekter på alle sammen jeg da. det ble kansje litt rotete?

men det er jo litt trist å fjerne noe og da. jo lenger jeg ser på den jo mer lyst får jeg til å børte bort de maurene! :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...