Gå til innhold

X800 Pro og doom 3 - skuffende?


asad

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjører Quality på skjermkortet. Bruker beta 4.9 drivere ( fikk litt lavere resultat med 4.8 , men nesten det samme ) , og kjølingen er visst grei nok. Ingen feil oppdaget, og jeg har kjørt 3D mark mange ganger etter hverandre uten noe kluss, så det er nok ikke det som er problemet, HVIS det er et problem i det hele tatt.

Lenke til kommentar

heisan!

 

Systemet er sikkert en flaskehals...men har du gjort de endringene i config fila til Doom3 som skal til for å dobble fps?

 

Før jeg gjorde endringa kjørte jeg 800x600 og high med ca 25-30 i fps (0 iAF og AA) pluss at det hakket veldig. Gjorde de nødvendige endringer i config fila og nå kjører jeg 1024x786 x 32 på high (fx5600 kort) med ca 30-40 fps (15-20 hvis mye jalla på skjermen)

 

Tror du finner det på doom3files.com eller no`sånt (husker ikke..er på jobb)

 

[edit] har P4 3.0 HT 512 PC3200 RAM 320 gig HD

Endret av kåre klut
Lenke til kommentar
hehe. "systemet er en flaskehals" ? mener du cpu`n min? jaja. Jeg får prøve å gjøre de endringene du snakket om, og kanskje runne spillet en gang til.

 

MEN, er det altså cpu`n min her som sliter litt og gjør fps`n lavere?

:blush: Ja jeg mente CPU`en ...ekke så greit når en sitter å jobber samtidig..hehe

 

Jeg kan gi deg linken senere i kveld eller mitt oppsett i min config fil for å se om du merker noen endring ;)

Lenke til kommentar
X800 kort liker en kraftig CPU. Så resten av specsen din er nok flaskehalsen og ikke kortet :)

Noen spill kan være mer cpu-avhengige enn andre. Morrowind f.eks. var svært cpu-avhengig. Selv har jeg en xp2600+, og kan ikke tenke meg at +400MHz skulle utgjøre noen vesentlig forskjell.

Lenke til kommentar

jeg vil anbefalle å klokke den Barton`en du har der borte til 2.3 ghz, så funker det rått skal jeg si deg. til og med 2.2ghz funker mye bedre enn det du har der faktisk. jeg merka stor 3dmark03 hopp etter at jeg klokka CPUen. Var lissom litt rart, klokka GFX som pokker og fikk en liten endring. klokka CPUen i tilleg, da forsvant flaskehalsen og GFXèn funka på sitt beste :D

Lenke til kommentar
jeg vil anbefalle å klokke den Barton`en du har der borte til 2.3 ghz, så funker det rått skal jeg si deg. til og med 2.2ghz funker mye bedre enn det du har der faktisk. jeg merka stor 3dmark03 hopp etter at jeg klokka CPUen. Var lissom litt rart, klokka GFX som pokker og fikk en liten endring. klokka CPUen i tilleg, da forsvant flaskehalsen og GFXèn funka på sitt beste :D

Har litt dårlig erfaring med klokking skjønner du. Så foreløpig får dette duge :) Men takk for respons, da vet jeg hva som er på gang :)

Lenke til kommentar

Jeg har en xp2800, 1,5Gb ram (pleide å ha 1Gb, men det ble for mye caching fra disk, så jeg oppgraderte), og et Sapphire X800PRO@XT PE...

 

Jeg spiller med 1280x1024 i ultra kvalitet slik ser OpenGL settingene mine ut:

openglsettings.JPG

 

Jeg får 63fps mens jeg spiller, untatt i enkelte rom/plasser/situasjoner, der jeg får framedrops helt nede i 30 fps.. Men det er høyst spillbart og meget vakkert!

 

EDIT: Tok en timedemo med disse settingene nå, og fikk gjennomsnittlig 54,9fps.

Endret av aMo
Lenke til kommentar

Heisan!

 

Her er utdrag fra min config:

 

seta image_useCache "1"

seta image_cacheMegs "256"

seta image_cacheMinK "20480"

seta image_usePrecompressedTextures "1"

seta image_useNormalCompression "0"

seta image_useAllFormats "1"

seta image_useCompression "1"

seta image_roundDown "1"

seta image_forceDownSize "0"

seta image_downSize "0"

seta image_lodbias "0"

seta image_anisotropy "0"

 

Bare det med å endre "cache" settings vil doble fps`en

 

link:

 

http://www.gamingforums.com/showthread.php...threadid=138237

 

Doom3 files:

 

http://doom3.filefront.com/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...