Kennela3 Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hei, Det er jo en kjent sak at Windows kjører scandisk dersom Windows ikke ble avsluttet korrekt sist. Problemet mitt er at Windows skal kjøre scandisk på de fleste diskene mine uansett. Selv om jeg lar den fullføre for deretter å restarte maskinen skjer dette på nytt. Jeg har lagt inn Windows på nytt og var ganske sikker på at det ville løse problemet, men den gang ei. Så jeg har følgende spørsmål: 1) Noen som har forslag til hva problemet kan være? 2) Går det ann å disable scandisk ved oppstart permanent? Hvis ja, hvordan? PS: Kjører Windows XP Professional med SP2 (hadde dette problemet med SP1 også). Takknemlig for alle tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
MithRaNdiR^ Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 sjå litt rundt i biosen, og sjå om du finner ut av noko der Lenke til kommentar
cremaster Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Gå til harddisk produsentens hjemmeside og last ned diagnostikk verktøy. Disse er nok langt bedre enn scandisk. Lenke til kommentar
Kennela3 Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 Hei, takk for tipsene. Jeg har sjekket i BIOS, men alt er som det skal der. Når det gjelder software for diskene så vil nok ikke dette løse det fordi dette gjelder flere forskjellige disker av typen Western og Seagate. Er det noen som hvet hvordan man får Windows XP til å IKKE kjøre scandisk ved oppstart? Jeg vil jo tro att dette må kunne gå på et eller annet vis. Lenke til kommentar
Denethor Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Eg er ikkje sikker på om dette vil virke.. Men det er jo alltids lov å prøve seg fram.. Ta egenskaper på c: -> Tools -> Error checking.. Så starter du den, og må kanskje ta ein omstart, ta ein omstart, så sjekker den pcn. Etterpå kan det jo hende at det er sluttet (Eg er ikkje sikker på denne teorien..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå