Gå til innhold

Hvor finner jeg Award bios? (Nytt forsøk)

JBlack

Anbefalte innlegg

Heisan folks! :D

Ny PC på gang for første gang på en håndfull år. Men jeg har problemer med at den ikke vil boote fra DVD (ikke noe problem med plata) selv om den booter fint fra CD. :hmmm:

Det naturlige er selvsagt å begynne med å oppdatere BIOS. Men hva finner jeg på nett? Alt jeg finner er en side (esupport.com) der man må fylle inn navn, email, telefonnummer osv. Så vil jeg få en mail tilbake (venter tolmodig)! Dette suger selvsagt. :thumbdown: Jeg er da interresert i å holde meg oppdatert uten å måtte sende mail-forespørsel i tide og utide! :mad:

Så spørsmålet er åpenbart, hvor kan jeg laste ned siste versjon av BIOS til hovedkortet mitt? (Type k8htb.) :)

Takk for oppmerksomheten.

For de som lurte. Det var problemer med siden i natt og dag tidlig. Det resulterte i feilmeldinger og at nye emner ble uten innhold/tekst. :ohmy:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen til forumet! :)

Boote fra DVD?? :hmm: skjønner ikke hva du mener....er jo vanlig å boote fra CD...Du kan forandre boot device rekkefølgen i BIOS, sett DVD Rom til 1st Boot Device...

Angående BIOS oppdatering, må du inn på hjemmesiden til HK produsenten...

Ser du har VIA chipset, men du har ikke sagt noe om HK produsenten?

Kan være du finner noe på VIA sine sider..... :roll: '

Det der mail opplegge kan du bare droppe med en gang! :tease:

Endret av Maverick2002
Lenke til kommentar

Takk for alle tips så langt. :cool:

Det går helt fint å boote fra DVD'er Maverick. Har installert Mandrake Linux på laptoppen fra bootbar DVD.

PC'en er COOP-PC'en som er av merke Medion. De har noen tyske sider som er uleselig for meg, og noen på norsk/dansk med support. Men support kunne ikke hjelpe meg, så jeg tenkte å finne ut av det på andre måter. :hrm:

Siden det er en ferdig-pc så er ikke de enkelte komponentene dokumentert. En ulempe med å kjøpe pakke. Men lspci forteller at det er VIA K8T800 chipset. Jeg får sprette buken på den og sjekke hva hovedkortet sier. :hmmm:

I'll be back! :w00t:

Lenke til kommentar

Drivere etc.:

http://www1.medion.com/no/

Belgisk cybercom forum:

http://www.cybercom.be/forum.asp?id=1

er omtrent samme hk som MSIs mATX K8T800 kort... men leste en post en plass at BIOSen ikke kunne brukes på dette HKet....

Edit: Siste BIOS ver skal være 1.15

Håper man ikke trenger diskett (MSI oppdaterer i windows)

Brukte Live Update fra MSI og den sier da at BIOS er oppdatert... :shrug:

Endret av JEG76
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...