p0lse Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 atter en gang skjer det.....det hele utarter seg til en klassisk debatt: ATI -vs- NVidia.....er det ikke amd -vs- intel, så går deet på skjermkort.....først var det Far Cry alle whinet fps og skjermkort om, og nå er det hl2.....er jo komplett umulig å si om det ene kortet er bedre enn det andre.. begge produsenter slipper jo stadig vekk nye drivere som gjør at den ene ligger på toppen en kort tid, før det blir omvendt... både ati og nvidia har laget to serier med knallkort, og begge to holder i bøttevis til å spille både hl2 og doom3.. så hva med heller og faktisk glede seg til spillet, i stedet for å krangle om noe så tåpelig! Lenke til kommentar
MrLeftfield Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Men seriøst. Jeg har starta steam og ser ikke den Stress Testen noe sted :| Noen som vet hvordan jeg får tak i deT? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 ...ikke noe problem. Når det spillet kommer i 2007 har jeg sikkert et bra ati kort... Hehe, stemmer Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Her har vi en til side som har testet Source Benchmark'en. X800XT er fremdeles på topp, men Ultra å GT tar andre å tredje plass. X800Pro ender opp på fjerde. Take a look for yourself................. http://pc.ign.com/articles/540/540725p1.html?fromint=1 Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Jeg tipper nok at ytelsen mellom NVIDIA og ATI blir ganske lik på dette spillet når det endelig lanseres, for NVIDIA har vitterlig vist seg å være mye flinkere å optimalisere drivere for best mulig ytelse enn hva ATI har klart (ref. Doom 3). Optimaliserte drivere er ikke den eneste grunnen til at nVIDIA ligger så langt foran ATi i Doom3. Og det er neppe den eneste grunnen til at ATi ligger foran i HL2. Dessuten er nVIDIA generelt en del sterkere i OpenGL mens det ikke er tilfelle i D3D. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Spekulering i alle vinkler...talla teller. Lenke til kommentar
bleak Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 atter en gang skjer det.....det hele utarter seg til en klassisk debatt: ATI -vs- NVidia.....er det ikke amd -vs- intel, så går deet på skjermkort.....først var det Far Cry alle whinet fps og skjermkort om, og nå er det hl2.....er jo komplett umulig å si om det ene kortet er bedre enn det andre.. begge produsenter slipper jo stadig vekk nye drivere som gjør at den ene ligger på toppen en kort tid, før det blir omvendt... både ati og nvidia har laget to serier med knallkort, og begge to holder i bøttevis til å spille både hl2 og doom3.. så hva med heller og faktisk glede seg til spillet, i stedet for å krangle om noe så tåpelig! Klokke ord! BEgynner å bli lei av at det alltid er noe krangle om eller noe å klage på! Lenke til kommentar
Snorrere Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 KJØP SPELA! Alle samen: kjøp doom 3 og Half Life 2 visst dåke er interreserte! Det å downloade spel er ein negativ trend som gjer spela dyrare, vel dei kan bli billigare og visst produsentane skjønnar at ingen gidd kjøpa dei. Men visst du faktisk er interresert i spelet så kjøp da, Doom3 kostar bare 299, da er jo ingenting! veit kje kva hl2 kostar, men jj. da er kje mykje pengar! du skal jera mykje crap og ha god peiling eller kjenna noken som har da for å få multiplayer når du lastar dei ner og så kjøp spel! ikkje alle såklart men sånne som er verdt å ha, spel som produsentar har lagt mykje arbeid. Det er iallefall 3 spel eg skal ha denna hausten, sims 2 og doom 3 og hl2 Eg kjøpte ny pc til 21000 for desse spela!!! Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 KJØP SPELA! Alle samen: kjøp doom 3 og Half Life 2 visst dåke er interreserte! Det å downloade spel er ein negativ trend som gjer spela dyrare, vel dei kan bli billigare og visst produsentane skjønnar at ingen gidd kjøpa dei. Men visst du faktisk er interresert i spelet så kjøp da, Doom3 kostar bare 299, da er jo ingenting! veit kje kva hl2 kostar, men jj. da er kje mykje pengar! du skal jera mykje crap og ha god peiling eller kjenna noken som har da for å få multiplayer når du lastar dei ner og så kjøp spel! ikkje alle såklart men sånne som er verdt å ha, spel som produsentar har lagt mykje arbeid. Det er iallefall 3 spel eg skal ha denna hausten, sims 2 og doom 3 og hl2 Eg kjøpte ny pc til 21000 for desse spela!!! hvor får du kjøpt doom3 til 299,- ? Lenke til kommentar
martiol Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Jeg tipper nok at ytelsen mellom NVIDIA og ATI blir ganske lik på dette spillet når det endelig lanseres, for NVIDIA har vitterlig vist seg å være mye flinkere å optimalisere drivere for best mulig ytelse enn hva ATI har klart (ref. Doom 3). Optimaliserte drivere er ikke den eneste grunnen til at nVIDIA ligger så langt foran ATi i Doom3. Og det er neppe den eneste grunnen til at ATi ligger foran i HL2. Dessuten er nVIDIA generelt en del sterkere i OpenGL mens det ikke er tilfelle i D3D. Forskjellen ligger hovedsakelig i at spillene er utviklet og optimalisert til en arkitektur. Sånn er det bare. HL2 utnytter radeons sterke matte mens Doom3 bruker forhånskalkulerte tabeller som blir lasta som textures, som GeForce er sterkest på. Spillene bruker to forskjellige arkitekturer på to forskjellige måter. Etter å ha lest over en del av shaderkoden i Doom3 må jeg si at det er veldig svakt at ATI-kortene må drive med sånne idiotiske texture lookups når de er raskere på matte. Ytelsesbildet formes mer av spillet enn av drivere. Og jeg tror ikke at ati er så svake på OpenGl. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Forskjellen ligger hovedsakelig i at spillene er utviklet og optimalisert til en arkitektur. Det er også den andre veien. Som nVIDIA selv har kommentert er NV4x designet med Doom3 i tankene. Lenke til kommentar
Falcon_ Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 hvor får du kjøpt doom3 til 299,- ? Elkjøp. Lenke til kommentar
Snorrere Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Elkjip selger doom 3 til 299,- men dei er så ubrukelige at an kostar sikkert 500 når du kjem opp der Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 KJØP SPELA! ... så kjøp spel! ikkje alle såklart men sånne som er verdt å ha, spel som produsentar har lagt mykje arbeid. ... Eg kjøpte ny pc til 21000 for desse spela!!! Så heldig for deg at du har rævva full av penger da. Ikke alle som har det. Prøv å skaff deg hjemmeværende kone og barn i barnehagen, så får du et litt annet perspektiv på livet. Ikke at jeg er uenig i det du sier, men... Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Her er en grei oversikt over hva de forskjellige sidene har fått i Source Benchmark. Så slipper vi å lete igjennom hele nettet http://www.xtremesystems.org/forums/showth...?threadid=41098 Lenke til kommentar
Snorrere Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 KJØP SPELA! ... så kjøp spel! ikkje alle såklart men sånne som er verdt å ha, spel som produsentar har lagt mykje arbeid. ... Eg kjøpte ny pc til 21000 for desse spela!!! Så heldig for deg at du har rævva full av penger da. Ikke alle som har det. Prøv å skaff deg hjemmeværende kone og barn i barnehagen, så får du et litt annet perspektiv på livet. Ikke at jeg er uenig i det du sier, men... det er jo jobben deiras, du får jo folk sparka ved å brenna spel, eller downloade ulovlig. Så då er da dei som sitt der uten pengar. er jo kje sånn at eg bryr meg, men liksom sjå da fra deiras perspektiv Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 26. august 2004 Del Skrevet 26. august 2004 det er jo jobben deiras, du får jo folk sparka ved å brenna spel, eller downloade ulovlig. Så då er da dei som sitt der uten pengar. er jo kje sånn at eg bryr meg, men liksom sjå da fra deiras perspektiv Tro meg, jeg har ingen problemer med å se det fra deres perspektiv. Jeg har jobba i spillindustrien selv, og jeg kan fortelle deg at de er ikke så jævla fromme som du kanskje vil ha det til. Det er den organiserte piratkopieringa som er problemet, ikke kamerat-til-kamerat kopiering. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Her er en grei oversikt over hva de forskjellige sidene har fått i Source Benchmark. Så slipper vi å lete igjennom hele nettet http://www.xtremesystems.org/forums/showth...?threadid=41098 Var rart å se at i to av testene så lå FX 5950U et godt stykke foran 9800XT... er det pga partial precision? Det kan det jo ikke være...sist gang HL2 ble testa, da de kortene var helt nye, så var jo 9600XT like raskt/raskere enn et FX 5900U! *forvirra* Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 ,27/08/2004 : 09:36]Var rart å se at i to av testene så lå FX 5950U et godt stykke foran 9800XT... er det pga partial precision? Det står ikke helt i stil til andre tester jeg har sett. Er dog usikker på om FX59xx kjører mixed-mode (DX8/9) path eller ren DX8.1 path i denne testen. Det kan det jo ikke være...sist gang HL2 ble testa, da de kortene var helt nye, så var jo 9600XT like raskt/raskere enn et FX 5900U! *forvirra* Det var når FX5900 kjørte med full precision DX9 path. Lenke til kommentar
[-GoMp-] Skrevet 27. august 2004 Del Skrevet 27. august 2004 Så du er sikker på at 5900 var raskere enn 9600XT da det kjørte mixed-mode? Det kan da hvertfall ikke ha vært like raskt som 9800XT uansett? Eller husker jeg feil? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå