Gå til innhold

ATI vinner "Half-Life 2"-tester


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

3D-rendring har blitt så avansert, med så mye hardware-optimalisering, at produsentene må gjøre valg. De prøver å forutse hva som blir den bærende trenden, og er dermed også med på å definere hva trenden blir. At de to største skjermkortprodusentene slår seg i lag med hver sin prestisjetunge spillutvikler, bare viser at konkurransen er knallhard. Det perfekte skjermkortet eksisterer ikke. Og det hele bunner i at det finnes to standarder for 3D-rendering: DirectX og OpenGL. Det kan ikke kåres en "vinner" av disse to, fordi begge gjør det de skal, både i software og i hardware.

 

En ting er sikkert: det ville ha vært trist dersom Doom3 ikke støttet Radeon, og Half-Life2 ikke støttet GeForce. Slik det er nå, så kan man spille begge spillene uten å måtte eie to skjermkort.

Endret av emacoolit
Lenke til kommentar
De har begynt å pre-loade HL2 til noen kunder via Steam allerede, så hele spillet vil nok komme ut innen kort tid.

De har IKKE begynt å pre-loade spillet, så det du sier er feil, feil, feil.

http://www.shacknews.com/ja.zz?id=8389992

heh, gikk ut i fra at det hadde startet, følger ikke så nøye med på hva som skjer, men leser bluesnews.com, hvor jeg så at det skulle ha startet.

Lenke til kommentar
de finns allerede les:(beta drivers) link ja

 

og dessuten hvis eg ikkje tar feil e x800xt pe det samme som ultra extreme altså et supah-dupah kort som blir testet mot "vanlig" ultra så det blir bare feil å teste mot et bedre kort f. eks gt mot ultra :/ (rett meg hvis jeg har feil) :D

Du tar feil. X800XT PE er den vanlige AGP-toppmodellen til ATI.

Lenke til kommentar
3D-rendring har blitt så avansert, med så mye hardware-optimalisering, at produsentene må gjøre valg. De prøver å forutse hva som blir den bærende trenden, og er dermed også med på å definere hva trenden blir. At de to største skjermkortprodusentene slår seg i lag med hver sin prestisjetunge spillutvikler, bare viser at konkurransen er knallhard. Det perfekte skjermkortet eksisterer ikke. Og det hele bunner i at det finnes to standarder for 3D-rendering: DirectX og OpenGL. Det kan ikke kåres en "vinner" av disse to, fordi begge gjør det de skal, både i software og i hardware.

 

En ting er sikkert: det ville ha vært trist dersom Doom3 ikke støttet Radeon, og Half-Life2 ikke støttet GeForce. Slik det er nå, så kan man spille begge spillene uten å måtte eie to skjermkort.

Jeg er veldig enig :yes:

 

Men jeg må få si at det var utrolig dårlige resultat ev nVidia på de becnhmarkene :wow: Jeg vil nesten gå så langt som å si at det virker ulogisk at f.eks. x800pro med sine 12 pipelines slår GF 6800U med sine 16 superscalar pipelines. Er HL2 _så_fillrate-"styrt"?

 

Hm..nei..syns det lukter litt usannsynlig.. ikke for å være teit.. men det virker litt..rart..

Lenke til kommentar
Jeg tipper nok at ytelsen mellom NVIDIA og ATI blir ganske lik på dette spillet når det endelig lanseres, for NVIDIA har vitterlig vist seg å være mye flinkere å optimalisere drivere for best mulig ytelse enn hva ATI har klart (ref. Doom 3).

Fordi da glemmer vi de 13% som Catalyst 4.8 gav i ytelsesøkning.......

Lenke til kommentar

Men alikevel ligger de like lagt bak i Doom III som det nVidia gjør i foreløpige HL2 tester nå...

 

Desuten er de nye Cat. 4.8 et skritt tilbake i forhold til beta Cat. 4.9 i Doom III

 

Tror etterhvert ytelsen jevnes ut mellom de to kortene i både Doom III og HL2

Lenke til kommentar

sånn som HER så er det "store forspranget" til ATI ingen steder å se:

 

http://www.techreport.com/etc/2004q3/sourc...ne/index.x?pg=4

 

På andre tester lå jo liksom x800pro alltid et godt stykke foran 6800U..

Rart at de ikke får samme test-resultater som andre? :hmm:

Dette virka mer logisk...6800GT foran x800pro... men altså..vi må vel egentlig vente med å dømme..hehe :)

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...