sNaKe_EyE Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hei Holder på å lage en løsning for det lokale kraftlaget, som leverer bredbånd gjennom lufta. Men for å få bredbånd fra dem, må det være klar sikt til senderen. Dette er da noe som ikke er mulig hos alle. Kraftlaget kan sette opp mottaker ca 100-500m vekke fra huset. Jeg trenger en løsning på hvordan jeg skal føre signalet fra de 100-500meter inn til huset. I mottakeren bredbåndsleverandøren setter opp er det uttak for TP kabel og coax kabel. Det er også strømuttak. Noen som har noen fixe ideer? Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hei Holder på å lage en løsning for det lokale kraftlaget, som leverer bredbånd gjennom lufta. Men for å få bredbånd fra dem, må det være klar sikt til senderen. Dette er da noe som ikke er mulig hos alle. Kraftlaget kan sette opp mottaker ca 100-500m vekke fra huset. Jeg trenger en løsning på hvordan jeg skal føre signalet fra de 100-500meter inn til huset. I mottakeren bredbåndsleverandøren setter opp er det uttak for TP kabel og coax kabel. Det er også strømuttak. Noen som har noen fixe ideer? Det enkelste er vel å kjøre det trådløst, på denne korte avstanden klarer du deg med de billigeste antennene du finner, og noen enkle AP`er. Hva heter levrandøren? Har utrolig mye dårlige erfaringer med sånne små lokale bredbånslevrandører.. Lenke til kommentar
Irons Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Trådløst nett, da bør du kanskje snakke med Nera Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Trådløst nett, da bør du kanskje snakke med Nera Tror ikke Nera er noe å satse på for privat bruk, det blir nok NOE for dyrt! Sats heller på lisensfritt 802.11b utstyr. Er ikke mye som skal til for så kort avstand. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå