Shukar Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Sitter for tiden og lurer på hva jeg bør oppgradere. Dersom jeg hadde ubegrenset med penger ville jeg selvfølgelig skifter både hovedkort, prosessor, skjermkort og ram, men det blir litt i overkant av hva økonomien tillater. Maskinen min er som følger Epox 8KTA3+ hovedkort (VIA KT133A chipsett) Duron 700 256 MB SD-RAM ATI Radeon 32 MB SD-RAM Seagate 30 GB ATA-100 5400 RPM Vurderer to oppgraderinger, nemlig prosessor og skjermkort. Satser på å beholde hovedkort og minne foreløbig, evt kjøpe 256 MB ekstra. Prosessor: Duron 1300 eller T-bird 1400 (hovedkortet støtter ikke XP i følge Epox) ? Skjermkort: Radeon 8500 LE eller Geforce 4 TI 4200, eventuelt andre ? For tiden spiller jeg primært Heroes IV og Anarchy Online, men når Morrowwind kommer om et par uker ønsker jeg å få med alle de visuelle godbitene. Har lest en masse tester både når det gjelder skjermkort og prosessorer, så jeg er ikke ute etter linker til den type info. Det jeg lurer på er om noen har en formening om hvor mye hovedkortet og minne vil begrense ytelsen til systemet, og da spesielt grfikkortet, slik at jeg kan sette sammen den beste og billigste oppgraderingen ut fra de opplysningen. Kort oppsummert: Dersom jeg beholder hovedkort og minne, hva er da den mest rasjonelle oppgradering av prosessor og skjermkort ? Lenke til kommentar
Fallingwater Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Vanskelig å si, for begge er så gamle. Jeg tror imidlertidig at CPU oppgradering ville være det beste HVIS du får til å bruke en XP på det hovedkortet. Sats heller på Skjermkort hvis hket ditt ikke støtter morgan kjerne. Så kan du heller overklokke duronen din mest mulig.. Lenke til kommentar
p4power Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Hovedkort med SDRam er vel ikke særlig fremtidsrettet. Selg hele greia og kjøp nytt hovedkort, ram og CPU. (NW1.6 kanskje?) Hele sulamitten kommer på rundt 3000, med feks abit SD7-533. Hvis du er villig til å bruke så mye da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå