gasas69 Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Jeg hat ADSL og er kunde hos telenor. Jeg kjører via en brannmurboks. Tenkte å skaffe meg web kamera men hørte rykte at det går ikke an å bruke det sammen men brannmuren. Det høres ikke rart ut men jeg lurer på om det finnes en utvei? Lenke til kommentar
gasas69 Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 Rettelse: Jeg hater ikke ADSl men jeg har ADSL. Lenke til kommentar
snole Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Du kan helt fint bruke webcam med brannmur. Selv har jeg Logitech kamera, og kjører både MSN messenger og webcamXP bak brannmur og NAT. Lenke til kommentar
gasas69 Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 Du kan helt fint bruke webcam med brannmur.Selv har jeg Logitech kamera, og kjører både MSN messenger og webcamXP bak brannmur og NAT. Kan ikke du hjelpe litt, Snole? Må jeg gjøre om mine innstillinger.? Jeg vet at mitt lydkort fungerer perfekt. Jeg er musiker og driver mye med home recording osv. Jeg bruker web phone (skype bl annet) og det fungerer utmerket bra, både til internetskype- brukere og til faste telefoner i Norge og i utland. MSN klarer ikke lyd forbindelse. (Har aldri testet web kamera) Jeg har to datamaskiner hjemme som er koblet sammen i et lite nettverk. Jeg testet MSN messenger i mitt LAN og det fungerer fint men sikkert fordi begge datamaskiner står på samme side av brannmur. Har ikke andre lignende problemer? Kan noen hjelpe meg? Snole ! ? ! Hvordan fungerer din brannmur? Lenke til kommentar
snole Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 Jeg kjører Sygate Personal Firewall Pro. Har ikke åpnet noe spesielt der, unntatt å tillate de programmene som burker internettforbindelsen. I NAT'en i ruteren har jeg måttet åpne en port som webcamXP bruker til å broadcaste webcam-siden min med. Ellers, mht MSN messenger funker det uten noen form for tweaking. Har hatt både lyd og bilde chat der. Når det gjelder skype, vet jeg desverre ikke, da jeg ikke har vært borti det programmet. Håper dette hjelper. Litt seint, har vært på hyttetur. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå