Gå til innhold

NVIDIA klar med nForce4-detaljer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehehe. Garantert. Ring Bill og klag. Det er fullstendig inkjevetta å kreve sånt i 2005. Ingen som har prøvd å hacke til noe på det punktet btw?

On-topic: Det ser meget bra ut, det her. 2x6600 yum. Og dette gjorde meg iallefall glad: "Tidligere har NVIDIA nemlig sagt at de ønsket å selge SoundStorm som separate tilleggskort, og selskapet har sluttet å inkludere denne løsningen i dagens hovedkort."

Endelig. All hell og lykke ønskes.

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om man fortsatt må bruke dinosauren kalt "diskett" for å innstallere Windows på S-ATA disker med disse chipsettene?

Vel...

Du trenger ikke diskett for å installere Windows på S-ATA disker med S-ATA kontrolleren som er integret i nForce3 250Gb, så da tror jeg ikke du kommer til å trenge det på nForce4 heller...

Lenke til kommentar
Er det noen som vet om man fortsatt må bruke dinosauren kalt "diskett" for å innstallere Windows på S-ATA disker med disse chipsettene?

Det skal vistnok være ordnet allerede på nForce3 250GB brikkesett med SATA integrert i sørsiden dersom man kobler disken til de "native" SATA kontaktene.

Jeg har dette fra en annen (meget troverdig) bruker så ikke skyt meg hvis det er feil :p

Dermed ser det meget lovende ut for nForce 4 i så henseende.

Edit: Var litt sent ute, og da har vi jo en til som bekrefter dette.

Endret av el-asso
Lenke til kommentar

det var bare første generasjons SATA kontrollere (som bare var egne brikker på HK, og ikke integrert i chipsettet) som trengte egen driver... de er nesten det samme som egne PCI SATA kontrollere i den forstand...bare integrerte..

nyere chipsets som nForce3 har det integrert i chipsetttet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...