Gunnar_ Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Skal dette bety at ikke engang SLI varianten vil ha SS og NCQ? Synes ihvertfall at NCQ og S-ATA2 burde være selvfølgelige features på alle variantene, verden går jo fremover og dette ville ikke kostet NVidia mye. Men det er vel poenget å differensiere... "nForce4 SLI støtter i tillegg" Så SLI er identisk til Ultra, men har også den ekstra PCIe 8x porten Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Nå ble jeg gira på nytt kort, har venta i 3mnd på dette. Blir nok nForce 4 SLI, med tanke på oppraderingsmuligheten (grafisk) man får pga SLI. Ellers er SS2 noe som vil bli enormt bra. Lenke til kommentar
Gunnar_ Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Noen som har noe info om SS2 ? url? Lenke til kommentar
Daywalker Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Her lukter det NForce 4 SLI lang vei. Håper A64 3800+ har sunket i pris når hk med nforce 4 dukker opp. Får håpe det kommer ta to tilbud på GF6800. Ta to og betal for en? Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Her lukter det NForce 4 SLI lang vei. Håper A64 3800+ har sunket i pris når hk med nforce 4 dukker opp. Får håpe det kommer ta to tilbud på GF6800. Ta to og betal for en? In our dreams :!: Men uansett, det vil jo være en lur ting å kjøpe ett kort, og kjøpe neste når det har blitt billigere, eller vente til at det er på tilbud. Jeg tror jeg leste at SLI broen kostet $49, hvis noen lurte på det. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Her lukter det NForce 4 SLI lang vei. Håper A64 3800+ har sunket i pris når hk med nforce 4 dukker opp. Får håpe det kommer ta to tilbud på GF6800. Ta to og betal for en? Athlon64 3800+ bilr sikkert billig etter hvert ja. Trolig lenge etter at du har begynnt å sikle etter Athlon64 4200+. Ta 2 betal for 1 tilbud skal du heller ikke se bort i fra.... På landets mest overprisede nettbutikker 1 år etter at 6800 har blitt "forrige generasjon". Lenke til kommentar
OCSpro Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Syns eg leste noke om at på nforce4 SLI vil den eine grafikkporten vere på 16x og den andre på 8x, koffor det?? tror pci-e har en maks antall "utganger" å gi... husker ikke akkurat hvor mange men ca 30x. Det er derfor umulig å ha 2 x 16x... Tror ikke noen vil merke den mindre båndbredden på det ene kortet uansett.. Lenke til kommentar
Daywalker Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Her lukter det NForce 4 SLI lang vei. Håper A64 3800+ har sunket i pris når hk med nforce 4 dukker opp. Får håpe det kommer ta to tilbud på GF6800. Ta to og betal for en? Athlon64 3800+ bilr sikkert billig etter hvert ja. Trolig lenge etter at du har begynnt å sikle etter Athlon64 4200+. Ta 2 betal for 1 tilbud skal du heller ikke se bort i fra.... På landets mest overprisede nettbutikker 1 år etter at 6800 har blitt "forrige generasjon". Vel... Det spørs om A64 4200+ kommer før hovedkort med NForce 4, noe jeg tviler på. Når det gjelder skjermkort kan det jo hende det kommer "pakketilbud" på 2 like kort. Men det beste er vel å kjøpe en 6800Ultra nå og ett nytt kort om 6 månder. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Syns eg leste noke om at på nforce4 SLI vil den eine grafikkporten vere på 16x og den andre på 8x, koffor det?? tror pci-e har en maks antall "utganger" å gi... husker ikke akkurat hvor mange men ca 30x. Det er derfor umulig å ha 2 x 16x... Tror ikke noen vil merke den mindre båndbredden på det ene kortet uansett.. standard PCIe lanes er 32...de kunne hatt to stk 16x , men da ville det ikke være rom for andre PCIe addon kort...dessuten så er 8x mer enn raskt nok for dagens (og sannsynligvis morgendagens )kort...(iallefall til dette) Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Ingen integrert grafikkort, kunne vært GeForce 6600i på PCI e 16x port, sli automatisk. Lenke til kommentar
snorreh Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Dødskult! Tviler på at det kommer bedre brikkesett enn dette i år, uansett plattform Lenke til kommentar
howzer Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hvilken 3D-ytelse snakker vi om her da? Kjører det f.eks. Doom 3 på en grei måte? Brikkesettet har minimal innvirkning på spillytelse. Så om du får noen bra ytelse i Doom3 avhenger av helt andre faktorer (hovedsaklig CPU og grafikkort) Har ikke nForce innebygget grafikk-prosessor da? Lenke til kommentar
Qwseyvnd Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 (endret) nforce-420 har GeForce 2 MX nforce2 IGP har GeForce 4 MX en nyhet i nforcershq.com presse, nvidia skulle integrere GeForce FX5200 i nforce3, men det skjedde ikke, sikkert dårlig salg av integrerte gpu i nf og nf2. Hvis det fortsatte mulig integrert gf 6600 på nf4.sikkert. Jeg håper nvidia lager nforce 5 chipset med quad-kanal DDR3, slik de kan integrere GeForce 6800 Ultra. Dual channel DDR2 gir ca 12gb/s i minnet, hvis quad-channel DDR3, da blir det rå. Endret 20. august 2004 av Qwseyvnd Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 ble det skrevet noe om når det faktisk kommer? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-nQdjz0 Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 ble det skrevet noe om når det faktisk kommer? 4Q 2004. Sikkert rundt jul eller rett etter Lenke til kommentar
Thombr86 Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Men det vil ikke støtte DDR-II? Venligst si nei, skal kjøpe ny RAM nå, og da er det surt om at det ikke passer til neste oppgradering Lenke til kommentar
wizzcat Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Venligst si nei, skal kjøpe ny RAM nå, og da er det surt om at det ikke passer til neste oppgradering Men å kjøpe ny ram nå høres uten som en veldig dårlig investering, i alle fall hvis du kjøper DDRII. DDRII kommer stadig i nye hastigheter og prisene er ennå alt for høye til å forsvare. Når farten også ikke er noe bedre enn DDRI (i alle fall ikke de som er priset innenfor rekkevidde, og støttet av hk/cpu) så ser ikke jeg noen grunn til å ta det i bruk ennå, selv om det er det nyeste og hippeste, og det synest tydeligvis også nVidia og AMD. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Men det vil ikke støtte DDR-II?Venligst si nei, skal kjøpe ny RAM nå, og da er det surt om at det ikke passer til neste oppgradering Jeg tviler sterkt for at AMD kommer ut med noen DDRII-versjoner av CPU'ene sine innen jul. Faktisk tror jeg ikke det dukker opp i løpet av hele 2005 heller. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Men det vil ikke støtte DDR-II?Venligst si nei, skal kjøpe ny RAM nå, og da er det surt om at det ikke passer til neste oppgradering Jeg tviler sterkt for at AMD kommer ut med noen DDRII-versjoner av CPU'ene sine innen jul. Faktisk tror jeg ikke det dukker opp i løpet av hele 2005 heller. Akkurat det er jo litt interresant, skal kjøpe A64 til våren, og oppgradere til dual-core, håper det blir litt mer oppklart hvordan det blir med dual-core og minne. AtW Lenke til kommentar
G Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Syns eg leste noke om at på nforce4 SLI vil den eine grafikkporten vere på 16x og den andre på 8x, koffor det?? tror pci-e har en maks antall "utganger" å gi... husker ikke akkurat hvor mange men ca 30x. Det er derfor umulig å ha 2 x 16x... Tror ikke noen vil merke den mindre båndbredden på det ene kortet uansett.. Var det slik at Opteron brikkesettet (nForce4 ..) skulle ha 2 PCIe kanaler? Isåfall kan jo kanskje den få 16x på hver sin kanal. Men det er kanskje tvilsomt at SLI funker over 2 kanaler, og det Opteron brikkesettet har vel ikke SLI støtte likevel. Hva tror dere? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå