Gå til innhold

Hovedkort dødt etter BIOS oppgradering

salif

Anbefalte innlegg

Har et AOpen AX 34 PRO II, problemet er at det ikke fungerer som det skal. Oppgraderte hovedkortet for å få et skjermkort til å fungere... Etter oppgraderingen fungerte ikke hovedkortet som det skal, ser ut som jeg ikke får skrevet til harddiskene lengre. Har prøvd å legge inn den samme BIOS-versjonen jeg hadde før jeg oppgraderte, uten at det hjalp noe ;) Noen som har noen forslag? (:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, hvis du har lagt inn de gamle driverne, får du litt problemer med drivere til kontrollere, kortet er mulig designet for win 95 / 16 system, antar du benytter nyere versjoner med 32 system, kontroller også spenning til skjermkort. de generelle drivere i os programvare er ok for dette kortet.

Lenke til kommentar

Har clearet CMOS ;) Og prøvd med forskjellige skjermkort (selvom jeg ikke helt skjønner hvordan det kan innvirke på en harddisk feil) har prøvd med andre harddisker også, så har jeg også hatt batteriet ute et par dager for å skjekke, hjalp ingenting ;O

Lenke til kommentar

Hmm, merkelig. Er diskene nypartisjonert, eller bruker du gamle partisjoner? Med gamle partisjoner, så kan diskene ha vært satt opp med en annen geometri i BIOS før BIOS-oppgraderingen, slik at de ikke passer med geometrien etter BIOS-oppgraderingene.

Ellers kan det være verd å gå igjennom innstillinger som virusbootsectorbeskyttelse og andre innstillinger som relaterer seg til HD i BIOS.

Hvis du har en annen enhet tilkoblet samme kabel som HD, prøv også å koble fra denne.

Lenke til kommentar

Får ikke formatert de :dontgetit: Installerer jeg windows henger den seg da den er 99% ferdig med å formatere installerer jeg slackware får jeg melding om at den ikke kan skrive til diskene eller noe sånt, er ikke sikker. Kan prøve å knote med instillingene selvom jeg har gjort det utallig mange ganger før ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...