bonaqua Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 sitter her med eit radeon 9600 skjermkort og windows xp etter lang tid fekk eg endlig ein kabel som gir meg tv signaler til tven. men får ikkje farger. leste på http://www.ati.com/support/infobase/4296.html og prøvde alle format eg fant eg, men ingen gidde meg farge på tven... tven er av typen sanyo kabelen som går mellom tv og datamaskin er svart med han plug i begge ender. i enden inn til dataen har eg koblet ein ledning som eg fekk med til skjermkortet, som går frå hu ledning til s-video(er det ikkje det den heitter det som går inn i skjermkortet) i andre enden er det ein scartcabel ende eg plugger ledningen inn i. der står input\output på den, og det er kun ein av dei som gir bilde, så eg går ut ifrå at den står rett.. nokon som veit kva eg kan gjera? Lenke til kommentar
TCi Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Sist jeg støttet på problemet så måtte man bytte ut s-video kabelen med en composit kabel. Skaff deg en s-video/composit converter. Lenke til kommentar
k-zen Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 det er en plass i egenskaper du velger format - pal-g eller pal-b. da skal det bli farger Lenke til kommentar
bonaqua Skrevet 20. august 2004 Forfatter Del Skrevet 20. august 2004 (endret) så vidt eg forstod på ein dataforhandler i går er det det eg har gjort... for før så fekk eg ikkje bilde i heile tatt... men eg er gjerne åpen for fleire forslag. Endret 20. august 2004 av bonaqua Lenke til kommentar
gozzer Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Som regel når man ikke får farger på TV-UT, har man valgt feil format. Hvis du er sikker på at du har valgt riktig format, eventuelt prøvd ut flere, kan nok årsaken ligge i at S-video > Composite adapteren ikke er helt stabil. Det har i allefall skjedd med meg ved et par anledninger. Det som da var løsningen, var å ikke bruke den vedlagte adapteren (liten plugg som converterer S-vid. til Comp.) sammen med en Composite ledning, men heller plugge en S-video rett i skjermkortet og kjøpe en brukbar SCART-adapter med mulighet for S-video tilkobling. Som sagt, denne løsningen fungerte for meg. Hva som fungerer i ditt tilfelle er ikke godt å si, men vit at ledningskluss kan føre til svart-hvitt bilde. Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 På vanlig tv når scartcabelen ikke står ordtlig i så blir det svart hvitt Men regner med at du har sjekka det så, men jeg måtte si det Lenke til kommentar
bonaqua Skrevet 23. august 2004 Forfatter Del Skrevet 23. august 2004 kabelen står skikklig i, og porten virker, funker med farger på dvd speleren. har testet i alle scartkabel uttaka. Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 23. august 2004 Del Skrevet 23. august 2004 De vanligste feilene som gir svart/hvit bilde er: - Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video. - Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å bruke s-videosignal på scartinngangen. - Bruker s-videokabel med overgang til scart på feil scartkontakt (hvis TV har 2 eller 3 scart er det ofte bare 1 som støtter s-video). - Skjermkort ikke stilt til PAL. Lenke til kommentar
bonaqua Skrevet 27. august 2004 Forfatter Del Skrevet 27. august 2004 endlig fått farger!!! takk gud for clas olson og muligheter utvalget av kabler. nå mangler eg berre ein ting. filmen vise på pcskerjmen, men ikkje på tven. på nvidia kortet stilte det seg slik at filmen viste med fullt bilde på tven, mens den var liten på daten, går det an på ati kort også? Lenke til kommentar
mARvel_SuPER Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 Hvis TV'en ikke støtter S-video, kan jeg ikke bruke det på den TV'en da ??? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 26. februar 2005 Del Skrevet 26. februar 2005 filmen vise på pcskerjmen, men ikkje på tven. Sett at TV'en er default monitor. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå