Gå til innhold

svart kvitt tv, hadde jo håpet på farger

Anbefalte innlegg

sitter her med eit radeon 9600 skjermkort og windows xp

etter lang tid fekk eg endlig ein kabel som gir meg tv signaler til tven. men får ikkje farger.

leste på http://www.ati.com/support/infobase/4296.html

og prøvde alle format eg fant eg, men ingen gidde meg farge på tven...

tven er av typen sanyo

kabelen som går mellom tv og datamaskin er svart med han plug i begge ender. i enden inn til dataen har eg koblet ein ledning som eg fekk med til skjermkortet, som går frå hu ledning til s-video(er det ikkje det den heitter det som går inn i skjermkortet)

i andre enden er det ein scartcabel ende eg plugger ledningen inn i.

der står input\output på den, og det er kun ein av dei som gir bilde, så eg går ut ifrå at den står rett..

nokon som veit kva eg kan gjera?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som regel når man ikke får farger på TV-UT, har man valgt feil format. Hvis du er sikker på at du har valgt riktig format, eventuelt prøvd ut flere, kan nok årsaken ligge i at S-video > Composite adapteren ikke er helt stabil. Det har i allefall skjedd med meg ved et par anledninger.

Det som da var løsningen, var å ikke bruke den vedlagte adapteren (liten plugg som converterer S-vid. til Comp.) sammen med en Composite ledning, men heller plugge en S-video rett i skjermkortet og kjøpe en brukbar SCART-adapter med mulighet for S-video tilkobling.

Som sagt, denne løsningen fungerte for meg. Hva som fungerer i ditt tilfelle er ikke godt å si, men vit at ledningskluss kan føre til svart-hvitt bilde.

:)

Lenke til kommentar

De vanligste feilene som gir svart/hvit bilde er:

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på TV som ikke støtter s-video.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart og ikke stille TV til å bruke s-videosignal på scartinngangen.

- Bruker s-videokabel med overgang til scart på feil scartkontakt (hvis TV har 2 eller 3 scart er det ofte bare 1 som støtter s-video).

- Skjermkort ikke stilt til PAL.

Lenke til kommentar

endlig fått farger!!! takk gud for clas olson og muligheter utvalget av kabler.

nå mangler eg berre ein ting. filmen vise på pcskerjmen, men ikkje på tven.

på nvidia kortet stilte det seg slik at filmen viste med fullt bilde på tven, mens den var liten på daten, går det an på ati kort også?

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...