marcus Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Har en gammel IBM aptiva pc jeg akkurat har formatert og lagt inn win98 på nytt. Problemet er at jeg nå ikke har driverne til lydkortet. Regner med at lydkortet på denne pc'en er integrert i hovedkortet, så det sannsynligvis ikke hjelper meg stort å åpne pc'en... Noen gode forslag til hvordan jeg kan finne ut hva slags type lydkort som sitter i denne pc'en?? Finnes sikkert no enkle prog. som kan finne ut sånt... På forhånd takk;) Lenke til kommentar
tintin77 Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Sikkert noe Soundblaster 16, evt 32 kansje 64 Lenke til kommentar
ebso86 Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 her har faktisk IBM gjort noe lurt. hvis du går inn på hjemmesidene deres vil du finne en søkemotor med masse (muligens alle) eldre modeller. Der kan du se alle delene som pcn ble levert med og også laste ned drivere osv... Svært praktisk faktisk. Mvh. Erik Lenke til kommentar
Janivars Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Hva driver egentlig IBM med for tiden? er ik de utkonkurerte for lenge siden? Lenke til kommentar
spez Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Hva driver egentlig IBM med for tiden? er ik de utkonkurerte for lenge siden? tar det som en spøk.. Lenke til kommentar
spez Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Skumles http://www-307.ibm.com/pc/support/site.wss...cid=MIGR-49QTT6 Så bruker du quickpath på http://www.pc.ibm.com/support Lenke til kommentar
Janivars Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Hva driver egentlig IBM med for tiden? er ik de utkonkurerte for lenge siden? tar det som en spøk.. nei, det er ik en spøk.. Er de konk? eller? Lenke til kommentar
Digitize Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Hva driver egentlig IBM med for tiden? er ik de utkonkurerte for lenge siden? tar det som en spøk.. nei, det er ik en spøk.. Er de konk? eller? De lager fortsatt noen semi-gode bærbare pc'er (de nye sorte). Ellers koser de seg vel fortsatt med at det fortsatt står "IBM compatible pc" som system req. på mange program og spillbokser derute. Bortsett fra det vet jeg ikke. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 De lager ikke semi-gode bærbare pcer. De lager kjempegode bærbare pcer De er en av få produsentene som har forstått at det er flere ting en stats og ytelse som er viktig på bærbare... Det virker som de satser på det proffesjonelle markedet nå. Pappas jobb har nettopp bestillt en server fra IBM... Men har ikke sett noen stasjonære pcer fra IBM på en stund nå. Men konk er de nok ikke Herr Brun Lenke til kommentar
Luske_Ludvig Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Du kan jo hive inn XP i steden for da. XP har stortsett drivere til alt. XP er dessuten raskere enn 98. Litt dyr løsning, men. Lenke til kommentar
proffelina Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 (endret) nei, det er ik en spøk.. Er de konk? eller? Hvis ikke jeg tar helt feil har Apple mye å takke IBM for. Og da særlig når de kjører videre på med utviklingen av G5 prosessoren. IBM er megasvære. Bare så du veit det. Endret 22. august 2004 av proffelina Lenke til kommentar
proffelina Skrevet 22. august 2004 Del Skrevet 22. august 2004 Glemte det jeg skulle poste... Kjør en Aida rapport. Programmet er gratis, og du kan laste det f.eks. ned her: http://www.tekweb.dk/download/utilities/adia32/aida32.zip på PC'en. Den forteller deg hva slags lydkort du har. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå