mlwirak Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Alt om Canon EOS 20D Endelig har vi fått fulle spesifikasjoner og harde fakta om arvtageren til EOS 10D. Vi har også fått prøvd kameraet og de nye objektivene. Les artikkelen her Lenke til kommentar
fishlake Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Skuffende at 1.6 crop factor ble beholdt. Prisen synes ekstremt høy sammenlignet med veil. pris i USA. Her blir det nok mange som kommer til å bestille fra U.S.A. 60% høyere veil. pris i Norge er grådig av Canon Norge. Mva og frakt spiser opp mye av denne forskjellen, men likevel nok til å gjøre det svært attraktivt å kjøpe fra U.S.A. Det blir spennende å se hvor lav den "virkelige" prisen blir. Veil pris på 18-85 mm er 4.100 i U.S.A., 7.500 i Norge. Tar man hensyn til mva. blir forskjellen fortsatt solide 2.400. Lenke til kommentar
lassevk Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Hva er forskjellen på slike ting som garantivilkår og slikt mellom Norge og USA ? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Hva er forskjellen på slike ting som garantivilkår og slikt mellom Norge og USA ? Kun ett års garanti, og ingen reklamasjonsrett ved bestilling fra USA. Skjer det noe med kamera innen garantitiden, må det sendes til USA for garantireparasjon. Lenke til kommentar
jomfruen Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Lurer på adressene til buttikker som selger Canon D20 i USA som dere snakker om. Er jeg på feil plass får dere ha meg unnskylt. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Lurer på adressene til buttikker som selger Canon D20 i USA som dere snakker om. Her er en av de mest seriøse: http://www.bhphotovideo.com/ Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 6. september 2004 Del Skrevet 6. september 2004 Her er den andre av de mest seriøse: http://www.adorama.com/ Lenke til kommentar
jomfruen Skrevet 10. september 2004 Del Skrevet 10. september 2004 Takker så mye for opplysningen Lenke til kommentar
Teleskopos Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Jeg tror nok at jeg uansett ville kjøpt i Norge. De to tusenlappene man kanskje kan spare ved å kjøpe fra USA kan bli dyre hvis noe skulle skje med kameraet. Lenke til kommentar
Luthion Skrevet 11. september 2004 Del Skrevet 11. september 2004 Husk at du får en rimelig høy pris på frakt og 24% moms da... Betaler man toll på kamera? Så vidt jeg har forstått det betaler man ikke på fotoutstyr (i alle fall gjorde ikke jeg det:D), men vet ikke om det gjelder kamera... Lenke til kommentar
Xmag Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 (endret) Leste i previewen på Imaging Resource at man i USA kunne plukke opp en pakke med 20D og det nye EF-S 17-85 mm IS USM objektivet for ca $2000. Er det noen som vet om denne pakken er lansert i norge, og hvor mye den i så fall vil koste? Endret 13. september 2004 av Xmag Lenke til kommentar
4562000 Skrevet 13. september 2004 Del Skrevet 13. september 2004 Jeg vurderer å kjøpe dette kameraet, det blir min første speilrefleks og jeg har noen kloke spørsmål. Jeg har bakgrunn fra video og er relativt flink på det, og har mye stash. Det jeg lurer på er hvilke linser jeg bør velge for dette kameraet. Jeg kommer til å bruke det som et allround/sports kamera. Jeg vil ha en vidvinkel, fisheye og en kraftig zoom i tillegg til normal objektivet. Kan noen foreslå noen linser jeg kan beholde en stund. Er det bare å slå til å kjøpe det dyreste man finner? Lenke til kommentar
bai Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 (endret) Leste i previewen på Imaging Resource at man i USA kunne plukke opp en pakke med 20D og det nye EF-S 17-85 mm IS USM objektivet for ca $2000. Er det noen som vet om denne pakken er lansert i norge, og hvor mye den i så fall vil koste? Lurte også på dette, men har ikke funnet noen steder som har tilbudt denne pakken i norge (er ikke dermed sagt det ikke finnes ) Har selv bestil med standard EF-S 18-55 kit, da det er disse som kommer først i butikkene. Ser at xd.no alledere har fått inn 13 stykker av EF-S 17-85/ 4,5-5,6 USM IS http://www.xd.no/asp/info.asp?p=38634&l=3&...10&likepattern= Bare ett spørmål om tid før jeg må prøve det objektivet. Endret 14. september 2004 av bai Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 14. september 2004 Del Skrevet 14. september 2004 Den standardlinsen yter ikke kameraet rettferdighet, så du bør nok bytte det ut om kort tid for å få full glede av ett såpass rått kamera som 20D. Lenke til kommentar
Tdale Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Den standardlinsen yter ikke kameraet rettferdighet, så du bør nok bytte det ut om kort tid for å få full glede av ett såpass rått kamera som 20D. Mulig jeg er litt tungvinn nå, men: Vel er 20D et "råere" kamera enn 300D, men begge gjør jo i prinsippet det samme, nemlig fanger opp lyset fra objektivet, og lager et bilde av dette. Er det ikke mulig å ta like gode bilder med 300D som 20D i de aller fleste situasjoner? Og er det ikke da like viktig å ha et godt objektiv i begge tilfellene? Tommy Lenke til kommentar
lassevk Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Jo. Både 300D og 20D kommer med kit-objektivet 18-55mm. Disse to kamerahusene vil helt klart gi deg bedre bilder med bedre objektiv foran. Lenke til kommentar
bai Skrevet 15. september 2004 Del Skrevet 15. september 2004 Begge kameraene vil nok gi deg bedre bilder med bedre objektiver. Dette er vel "sant" for alle SLR kamera. Er det ikke mulig å ta like gode bilder med 300D som 20D i de aller fleste situasjoner? Helt sikkert, og i mange tilfeller er det vel heller "utsyret" bak kamera som avgjør. Uansett er det situasjoner hvor 20D vil gi bedre bilder. Dette vil typisk være sportsbilder og bilder på høy ISO. 20D er veldig god på støy reduksjon og kjapp autofokus, noe som vil gi bedre bilder. Skarpheten ser også ut til å være en del bedre, men fortsatt lang unna 1d som har en glimrende algoritme for skarphet. Hvis du bare bruker kameraet til å ta "Snapshots" med alt på auto vil du vel neppe merke så stor forskjell uansett skulle jeg tro Lenke til kommentar
Jooakim Skrevet 21. september 2004 Del Skrevet 21. september 2004 http://www.dagbladet.no/dinside/2004/09/21/408948.html Lenke til kommentar
RC1 Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Er kamerahuset på 20D laget av plast slik som 300D? Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Nei, det er i magnesiumlegering, akkurat som 10D. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå