Gå til innhold

OC av tbird 1,4

Anbefalte innlegg

er det mulig at kjølevæsken fryser hvis jeg pakker inn radiatoren min i tørris? (kunn kjølevæske u/vann)

Når jeg klokker cpuèn min (133mhz*10.5x) til 1733mhz (133mhz*13x) så blir den såpass varm som 38grader. og går normalt på 25-30grader. ++at når jeg skal starte. før den laster boot-loader så henger den seg. og når jeg restarter og skal inn i bios så henger den seg etter noen sek i bios. jeg har prøvd med disse biosene: WW,WZ,ZT,6N +++. det skjer det samme hver gang.

Kan det være bedre hvis jeg kjøler med tørris på radiatoren ??

hvor mange grader går vannet til da? er det på minus siden?

Hvis du har en god løsning, vær snill og send meg mail.

M.V.H en OC freak. (-:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

lol.. man kan jo si det slik at 38 grader ikke er noe særlig høyt da.. så slutt å klag. jeg ligger på 40-46 grader på load. Du må da kunne skjønne at det er grenser for hvor mye noe kan kjøle også da..

og en liten ting.. varmen ekke ditt problem.. at bios henger seg etter et par sek. skjer med meg også når jeg ikke gir CPU nok volt.. du har nok nådd din prosessors grense.

Lenke til kommentar

lol?? vet ikke noe om tørr is, men det går ikke ann å klokke en prosessor som ikke vil mer selv om du bruker 1.85 volt.. bare fordi at du gir den 1.85 volt så vil ikke det si at du klokke så mye du vil.

Forstår du? DU FÅR DEN IKKE LENGRE! :grin:

Du kan jo sikkert voltmodde hovedkortet ditt da.. sånn at du kan gi prosessoren litt over 2 volt. Da kommer du vel ca. 50-100Mhz høyere.

Lenke til kommentar

Men jeg vil kjøre 1733mhz. hehe.. er det vanskelig og voltmodde h.k.? maskinen kjører drittstabilt på 1400mhz@1600mhz (1.8v)

men kan I/O volt ha noe med saken og gjøre? kjører den på 3.4v

uansett... er det no prosessor som kan klokkes fra f.eks 1,4ghz til 1,733ghz a? eller mere?

vannkjølingen funker som **** da. kjørte duron800@1050mhz på 27grader.

[ Denne Melding var redigert av: ImposteR_ på 2002-05-06 08:15 ]

Lenke til kommentar

Legg noen klumper tørris i kjølevæske reservoaret. Det vil kjøle ned en god del, og væsken vil nok ikke fryse. Ren glykol fyrser ved ca. minus 20 grader, men med ca. halvparten med vann så fryser det ved ca. munus 35 grader, så det er en fordel med 50/50 blanding. Når du kommer under romtemperatur på kjølevæsken, så må du skru av viftene på radiatoren, for ellers vil radiatoren varme opp kjølevæsken igjen. Du kan bare fylle på mer tørris i vanntanken etter hvert som det blir borte. Husk at det vil danne en del gass (CO2) så lokket i tanken må være avskrudd/ligge løst på toppen.

Du kan også pakke inn radiatoren i tørris. Tror ikke det er noen fare for frysing, da tørrisen gir ikke fra seg så mye kulde på det viset. Følg med på tempen. Det mest effektive er å legge tørris direkte i reservoaret.

Kjetil, Sarpsborg

Lenke til kommentar

Det skal jeg prøve.. takk for hjelpen. men lokket på tanken min er under PC-en da.. har koolance kabinett...

hm. veit du hvorfor jeg får kun 3000poeng i 3dmark 2000 i (hakket høyere enn 1600*1200*32)

har geforce 2 mx 400 tv. 64mb

[ Denne Melding var redigert av: ImposteR_ på 2002-05-06 10:56 ]

Lenke til kommentar

Tørris er kullsyre (karbondioksid-CO2) i fast form, og har høy kuldeytelse og holder en konstant temperatur på - 78*C.

Tørris fjerner dobbelt så mye varme pr kg vare sammenlignet med vannis. :smile:

<

[ Denne Melding var redigert av: t-bird på 2002-05-16 14:13 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-06 08:14, ImposteR_ skrev:

Men jeg vil kjøre 1733mhz. hehe.. er det vanskelig og voltmodde h.k.? maskinen kjører drittstabilt på 1400mhz@1600mhz (1.8v)

men kan I/O volt ha noe med saken og gjøre? kjører den på 3.4v

uansett... er det no prosessor som kan klokkes fra f.eks 1,4ghz til 1,733ghz a? eller mere?

vannkjølingen funker som **** da. kjørte duron800@1050mhz på 27grader.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: ImposteR_ på 2002-05-06 08:15 ]</font>

hmm.. jeg har kjørt en duron 650@1007 i 1,5 år nå på ca 50 grader :smile: god å stabil er den og. så.. hva poenget med å bruke penger på vannkjøling vet ikke jeg :smile:

1400 til 1733? hehe da er nok P4 northwood 1600 morsommere, kjører helt fett på 2,4 ghz med std vifta

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-16 18:20, minimum payne skrev:

holder konstant -78 c? du mener vel at co2 blir til fast form under -78 c? for du kan jo kjøle co2 til

-200 c hvis du har utstyret.

alt kan jo kjøles ned til det absolutte nullpunktet da, dvs -273 grader...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...