Gå til innhold

Half-Life 2-ytelse - test hos FiringSquad


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Valve’s argument was that running the default DX9 codepath, GeForce FX cards ran abysmally slow, the game literally turned into a slideshow."

 

"Rather than drag users through this, when a GeForce FX card was detected, Half-Life 2 defaulted to the DX8 path. NVIDIA argued that future drivers would improve the situation considerably, and that they’d only begun optimizing for Half-Life 2: with a little more work, their optimizations could play a big role in boosting their performance."

 

 

GeForce FX-serien ble vel kjørt på DirectX 8 her, mens ati9800 serien

er kjørt med DirectX 9, eller?

 

Duc.

Lenke til kommentar
"Valve?s argument was that running the default DX9 codepath, GeForce FX cards ran abysmally slow, the game literally turned into a slideshow."

 

"Rather than drag users through this, when a GeForce FX card was detected, Half-Life 2 defaulted to the DX8 path. NVIDIA argued that future drivers would improve the situation considerably, and that they?d only begun optimizing for Half-Life 2: with a little more work, their optimizations could play a big role in boosting their performance."

 

 

GeForce FX-serien ble vel kjørt på DirectX 8 her, mens ati9800 serien

er kjørt med DirectX 9, eller?

 

Duc.

One of the controversial topics that arose from this however was that all high-end GeForce FX 5900 series cards run in DirectX 8.1 mode, even though they?re technically DirectX 9 cards.

Ser slik ut, opp til fx5900.

Lurer litt på hvorfor 6800 får 52,5 i 1280x1024x32 4xaa 8xaf

i første testen,og 62,1i den andre.

Endret av ghbing
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9018234

wuhu, ser ut til at jeg kan forvente rundt en 35-40 fps @ 1280x1024 4AA og 8AF :D

 

(Har et Gainward Geforce FX5900 Ultra/1200xp)

 

I can live again! :!:

Lenke til kommentar

Tipper nvidia får optimalisert for HL2 enginen og ati for Doom3 engingen rimelig snart... Da blir nok forskjellene mindre (uvesentlige).

 

Skjønner ikke hvorfor de viser resultatene for 1600x1200 forresten, 1280x1024 er det som er mest aktuellt (17"/19" lcd har det som native oppløsning og en gjennomsnittlig 19" crt har det som max oppløsning i 85hz)

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvorfor de viser resultatene for 1600x1200 forresten, 1280x1024 er det som er mest aktuellt (17"/19" lcd har det som native oppløsning og en gjennomsnittlig 19" crt har det som max oppløsning i 85hz)

 

Grunnen til at de viser i 1600/1200 er fordi det er mange som spiller i den oppløsningen.

 

Derimot 2048/1536 er vel ikke like mye mening i å vise, men det er fortsatt folk som spiller i den oppløsningen. :)

Lenke til kommentar
"Valve’s argument was that running the default DX9 codepath, GeForce FX cards ran abysmally slow, the game literally turned into a slideshow."

 

"Rather than drag users through this, when a GeForce FX card was detected, Half-Life 2 defaulted to the DX8 path. NVIDIA argued that future drivers would improve the situation considerably, and that they’d only begun optimizing for Half-Life 2: with a little more work, their optimizations could play a big role in boosting their performance."

 

 

GeForce FX-serien ble vel kjørt på DirectX 8 her, mens ati9800 serien

er kjørt med DirectX 9, eller?

 

Duc.

FX 5900 serien blir kjørt i mixed mode delvis Dx8 og delvis Dx9 (shaders), alle de svakere kortene i FX serien blir behandlet som Dx8 kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...