[email protected] Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Heisann, Jeg har noen gamle skole pc'er som henger å slenger her, som jeg gjerne vil gi til folk som ikke har pc og heller ikke kan så masse. men trenger et OS til dem! Alle tenker først; Linux! Men, for å kjøre X må man ha endel RAM, det har jeg ikke, og harddisk plass, har jeg heller ikke. Dessuten de som skal ha disse PCene kan litt Windows, ellers ingenting... Har sett på Windows CE, tror det er den beste løsningen, men det koster penger... kom over et genialt program i natt, 98lite, som stripper Windows9x/ME ned til rundt 50-80 MB! Genialt! Dette er det nest beste til nå. Har ikke funnet andre alternativer... Vet noen om noen ? Krav: - Grafisk - kjøre på x86 (Pentium) - 16-32 MB RAM - MP3 playback Lenke til kommentar
Cool Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Windows 95 funker sikkert helt fin på slike maskiner det, tar ikke stor plass eller. Tar W 95 for stor plass kan du jo altids prøve Windows 3.11 Lenke til kommentar
Jimmy Pop Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Jeg fikk win95 ned til ca. 40-50MB. Jobber med sånt på skolen.. Bare dritt-utstyr som vi elever skal trashe og installere rævva-OS på og sende til Litauen, så 95 tar ikke så stor plass.. Win 98 tar vel i underkant av 100 hvis du kutter ut masse søppel... Jeg ville gått for windows... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå