Gå til innhold

Doom3-FarCry Som jeg tenkte

Anbefalte innlegg

kjøpte Doom3 for 299 kr på Elkjøp (mistenker feil prising da den ligger på 499 overalt ellers)

Er ikke skuffet men jeg nevnte at på dette forumet at FarCry muligens var et bedre spill en Doom3, ble da slaktet. Jeg tviler på om de roper like høyt nå.

Tre hoved ting som gjør FarCry bedre

1.Ragdoll (latterlige i Doom3)

2.Varierte miljøer ute\inne (om ikke kjedelig så veldig ensformig i doom3)

3. Følelsen av valg muligheter (som er meget begrenset i doom3, der det meste av action er programert på forhånd, film klipp av monster som kommer mot deg-så får du kontrollen over personen igjen etc)

Doom3 er et bra spill, men har fortsatt FarCry på Tronen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg mener bestemt at ragdoll-systemet til doom er MYE bedre, siden i farcry ser kroppene ut til å sprette både hit og dit :hrm:

Dessuten blir farcry ensformigt etterhvert også, med nesten bare jungel.

haha, syns du Far Cry var ensformig? Da har du tydligvis ikkje prøvd Doom3 noe særlig. Det er et av dei mest ensformige spilla eg har spille på lange tider. Far Cry har bra variasjon av både jungel og bygginger du kan gå i, pluss at det er flere mulige ruter å ta når du går i jungelen noe som gjør at du kan prøve mange ulike veier å gå på. Dessuten så er ikkje ragdoll-effektene så mosomme i Doom 3 fordi lika blir oppløst før du får hatt noe morro med dei. (den siste der hørtes litt tvilsom ut) :p

Lenke til kommentar

Far Cry er underlegen i grafikk i forhold til DooM III og har stort sett det samme gameplayet. I multiplayer er DooM festligere, siden Far Cry bare har overdimensjonerte brett stappfulle av snipere/campere. Tror Far Cry er det mest overvurderte spillet jeg har prøvd..

Lenke til kommentar

Far Cry er helt klart ett av de beste FPS spillene noensinne. Det er ikke Doom 3.

:thumbup:

FarCry har nydelige og varierte miljøer. Alt fra kritthvite, asurblått hav og frodig jungler til skumle forskningsanlegg, store militærbaser og mørke bunkere. Doom 3 har riktignok enda bedre grafikk, men langt fra like fine og varierte miljøer. (Jeg forventet ikke sol og palmer på Mars, men de samme mørke gangene blir fort ikke så imponerende etter en stund)

FarCry er også enn mye mer variert spillopplevelse. Du kommer selfølgelig ikke bort fra at det i FPS handler om å skyte fienden i filler, men i FC har man gjort masse for å få det variert. I motsetning til Doom 3 er banene langt fra like, du kan benytte deg av forksjellige kjøretøyer og AI'en gir deg god og intelligent motstand. Faktisk blir FarCry ganske så skummelt til tider, men selfølgelig på ett helt annen nivå enn Doom 3. Men hva gjør det når gameplayet ellers er tre hakk mer underholdende og variert en helvetesspillet fra ID Software? :yes:

FarCry var en av årets store overraskelser og ett av de beste actionspillene noensinne laget, Doom 3 ble desverre en stor skuffelse... :dontgetit:

Lenke til kommentar
Jeg mener bestemt at ragdoll-systemet til doom er MYE bedre, siden i farcry ser kroppene ut til å sprette både hit og dit :hrm:

Jamen for svarte, om du skyter på et lik i Doom3 så sprekker det og forsvinner, og alle monster forsvinner med en gang dei dør - ergo du får aldri sett ragdoll i doom3 så masse.

Ragdoll i FarCry derimot er en av dei absolutt beste ragdolleffekter som har blitt laga synest eg.

Lenke til kommentar

Angående Ragdoll:

Ragdoll- effektene er mindre "slengete" i Doom 3 enn i Far Cry, om jeg husker Far Cry rett. Hvis du vil ungå monster- gibbing i Doom 3 så finnes det mini- modder som fikser på dette...

En må vel kunne si at Far Cry har bedre miljøer, og er mer variert.

Hva angår ren grafikk- kvalitet, så er det litt vanskelig å avgjøre, da begge spill er sterke på forskjellige områder (Og ganske jevngode på andre), og dessuten foregår i forskjellige miljøer.

Jeg synes begge spill er verdt et kjøp...

Endret av Nymfo- Olga
Lenke til kommentar

Enig i det meste som blir skrevet her, ingen tvil om at begge tittlene er meget bra og burdet KJØPES. Men haddet større hakeslepp på FarCry.

eks: Stakk av i en jepp, grafikken suser forbi mens palmer svaier måker flyr osv står noen på toppen av en bakketopp de reagerer men for sent jeg pløyer over de så den ene tar salto over panseret mens den andre forsvinner under bilen, hopper ut fra bakketoppen lander ved strand kanten, ser at fler står borte ved et strand hus, klampen i bånn igjen og skviser ham mellom bilen og hytta.

Doom 3 blir altfor linært til å leke seg på den måten, men efektene på hud, hår osv er helt sinnsyke.

Er ganske sikker på at det blir Hl2 som setter den nye standaren, Doom verken skuffet eller overasket særlig mye.

Lenke til kommentar

Ang. Ragdoll effekten i FarCry, IMO er den realistisk heilt til du begynner å utnytte den for morro. Altså, den ser realistisk ut om du skyter en fyr i knotten så han detter utfor en kant, eller folk som dør mot bakken, eller detter i vatn e.l.

Derimot, om du begynner å pælme laus etter at dei har dødd, så blir den jo litt morsom :D

Lenke til kommentar
ragdoll-systemet

Hva er "ragdoll-systemet"??

System som gir personer et litt mere "realistisk" preg. Du ser det blant annet i Max Payne 2 og Unreal turnament 2003 (har ikke 2004). Dvs når en person blir drept og ligger der, forsvinner den ikke, men oppfører seg helt "slapp" dvs, han er ganske dau og tar imot mange kuler :whistle:

Jeg har både Far cry og Doom 3, og synes begge spillene er bra på sitt punkt. Doom serien var skapt for å skremme livskitten av folk, og det er noe Doom 3 klarer (jeg er ialle fall skremt) mens Far Cry, vel, der er jeg ikke sikker :blush:

Kan anbefale begge spillene på det varmeste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...