Gå til innhold

Best ytelse i HL2

^fmj

Anbefalte innlegg

Lurte bare på en veldig enkel ting - i de benchmarkene som har blitt utførst på HL2 er det Ati eller Geforce som har hatt den beste ytelsen?

Skal kun ha svar på dette spm og ikke noe - Ati ruler!!!!!! eller Geforce er helt konge (masse smileys). Vil bare påpeke dette så ikke en moderator skulle finne på å stenge den.

Er jo en veldig beskrivende tittel da, skjønner ikke hvorfor folk ikke bare kan svare på det som det blir spurt om. Istedenfor å analysere posten og svare på alt det som det ikke blir spurt om.

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom eg ikkje har forstått feil.

ATI er til Radeon som Nvidia er til GeForce

Nvidia er ein produsent av grafikkortmodellen GeForce

ATI er ein produsent av grafikkortmodellen Radeon.

Det er allereie fleire tråder med benchmarks i alle vinkler, så kvifor lage ein ny?

Lenke til kommentar

Nå har jeg til gode å se en benchmark utført på en offisiell og ferdig utgave av HL2. Før dette er tilgjengelig er det ren gjetning på hvilket skjermkort som er best.

Begge de skjerkortprodusentene som blir nevnt her (ATI og Nvidia) vil etter utgivelsen av HL2 gjøre sitt ytterste for å få best ytelse av sine kort i bla. dette spillet. Dette vil føre til at drivere som kommer ut etter utgivelsesdato av HL2, vil nok forandre ytelsen på disse kortene endel.

Fant denne i en annen post:

Gabe claimed the X800 is 40% faster than the GeForce 6800 for Half Life 2 and confirmed that we’ll see Half Life 2 this summer.

Dette kommer fra en av utviklerne av HL2. Mange vil kanskje mene at dette er et pr stunt fra Gabe for å tekkes ATI som mange mener har "kjøpt og betalt" HL" etter at de bundlet dette med sine skjermkort en stund. Ville fortsatt ventet på endelig og uavhengig "benching" før jeg hadde sagt noe om ytelse på ATI vs. Nvidia.

Uansett om du har tentk å bestille nytt skjerkort idag, ville jeg ikke bestemt produsent og modell på grunnlag av "benching" i et spill som enda ikke er utgitt enda, og dermed ikke har optimaliserte drivere fra produsentenes side.

Endret av vembi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...