Gå til innhold

Æ trenger hardware fort!


Anbefalte innlegg

Idag SKAL æ bestille ny pc, har venta på prisnedfallet som aldri kom..

 

Sååå.. valget står da mellom en P4 3,0 og en A64 3200+. Ytelsesmessig er det jo en klar fordel AMD, det e æ klar over.. men er det ikke større muligheter for overklokking på P4`en, eller gjelder det bare 2,4ghz modellen? Har ikke sett OC tester av kraftige intel prosessorer, og har heller ingen venner med så kraftig hardware. Og man slipper vel unna med billigere RAM til p4 også, A64 sku jo være så vanvittig kresen på ram-type og hastigheta på disse.

 

Jada, finnes sikkert tusenvis av disse postene der ute.. men æ orka ikke lete, nu e man utålmodig og på nippet til å bestille. Argumentering og råd til kjøp av både CPU/HK/Minne tas imot med takk, helst ingen "INTEL SUGER" poster. Takk takk

 

NB! FORT-FORT-FORT.. vil bestille snarest :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf
Burde æ gå for Nforce 250 ellr via800 isåfall? Ska prakkes inn i et vannkjølt system, men sia budsjettet e noe begrenset blir det vel neppe no raskere enn 400mhz minne, men da minst 1gb. Her ska det tynes mhz :yes:

Jeg ville sagt nForce 3 250, muligens Platinum-kortet til MSI, noen andre ville nok sagt VIA.

Lenke til kommentar

MSI K8N Neo Platinum, evt ASUS eller Epox med samme brikkesett (nForce3 250GB) stort sett samme specs.

AMD Athlon 3200+ Boxed (eller Zalman 7000A-Cu)

OCZ E.B PC3500/PC3700 RAM 512 eller 2x512.

 

da får du nok klokka litt, spesielt hvis du liker å prøve deg igjennom ørtenhundre BIOS-versjoner som jeg nå har gjort med MSI-kortet (over) mitt.

 

Edit: nForce3 250GB-kort er IKKE kresne på RAM, eneste jeg har hørt om er noen med TwinMos-problemer. Men så trenger man gjerne litt kvalitetsminne til AMD64 da!

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...