Gå til innhold

LCD/TFT eller CRT?

jms88

Anbefalte innlegg

hei

Jeg har fått et tilbud fra faren min om å bytte skjerm med han, skjermen jeg har er en 19 tommer Compaq S920 CRT skjerm med oppløsning på 1600x1200 75 hz.

skjermen jeg eventuelt skal bytte til er en HP flatskjerm 19 tommer, jeg vet ikke hva maks oppløsningen på denne er, men det er en skjerm faren min bruker på jobben, så kan være ganske sikker på at det er en kvalitets skjerm, er ikke helt sikker men regner med at denne også klarer 1600x1200

kommer til å bruke skjemen mest til spill, men også til en del skolearbeid. Skjermen jeg har fra før funker bra til spill men flimrer litt på word og sånne ting...

Bør jeg bytte skjerm? noen som har noen erfaringer med dette?

Mvh Jørgen

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den LCD skjermen kjører nok 1280*1024, og hvis den ikke er av de nyeste kan det godt hende bildet henger litt igjen hvis du spiller 'raske' spill (bilspill etc). Bortsett fra det, kan det godt være du får bedre bilde med HP skjermen.

Hvis det er faren din, så lar han deg sikkert ombestemme deg hvis du ikke er fornøyd ;)

Lenke til kommentar

har sjekka litt på hp på nettet og de dyreste tft skjermene greier 1600x1200, så får håpe på det :cool:

sant det du sier om at han lar meg få ombestemme meg :D

det eneste som blir litt dumt er at det blir en del bæring... og skjermer er ganske tunge :hmm:

Lenke til kommentar

En LCD er mye lettere enn en CRT. Jeg har ikke vært borti en eneste LCD som veier i nærheten av det mine gamle 19" CRT-skjemer veier.

HP-skjermen har en optimal oppløsning på 1280*1024, og høyere enn det kommer du ikke. I tillegg vedder jeg hatten min på at den har plenty med etterslep, og ikke kommmer til å egne seg for spilling hvis du er pittelitt kresen på dette

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...