bOMS Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Vi kan vel ikke nekte folk adgang til Norge selv om de har andre meninger enn oss. Og selv om jeg ikke liker Erna så gjorde hun i dette tilfellet en fornuftig avgjørelse basert på de lover og regler som er, og lover og regler som jeg ikke mener vi burde forandre på. Som en del andre har nevnt er det ytringsfrihet her i landet med visse forbehold, og jeg mener at slik bør det også være uansett hvor stor drittsekk han måtte være. Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 Vi kan vel ikke nekte folk adgang til Norge selv om de har andre meninger enn oss. Og selv om jeg ikke liker Erna så gjorde hun i dette tilfellet en fornuftig avgjørelse basert på de lover og regler som er, og lover og regler som jeg ikke mener vi burde forandre på.Som en del andre har nevnt er det ytringsfrihet her i landet med visse forbehold, og jeg mener at slik bør det også være uansett hvor stor drittsekk han måtte være. Selvom det kan gå utover rikets sikkherhet? Lenke til kommentar
Cestmoi2403 Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Vi kan vel ikke nekte folk adgang til Norge selv om de har andre meninger enn oss. Påstand uten argument. Som en del andre har nevnt er det ytringsfrihet her i landet med visse forbehold, og jeg mener at slik bør det også være uansett hvor stor drittsekk han måtte være. Ytringsfrihet er ingen såkalt "legitim" rett. Den inngår i retten til å gjøre alt hva du kan for å overleve, ja. Og du kan selvsagt si hva du mener, men som man sier i barnerimet "den som er med på leken, får tåle steken". Det er helt legitimt i forhold til naturen å ta liv av en mann som er en trussel mot enn selv. Derfor er det helt greit å ta livet av denne syke personen, hvis noen der ute tar til vett og gjør dette, så slipper jeg (og det beste av alt er at du kan forsvare drapet med at du spilte på prinsippene til denne fyrens ideologi og verdier - drap og krenke mennesket til det ytterste). Det verste er nesten at kommunistene her på forumet er så stokk dumme at de faktisk forsvarer denne syke ideologi, islamismen, som fyren står for. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Påstand uten argument. Du er tilbake! Dette blir en interessant høst. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Vi kan vel ikke nekte folk adgang til Norge selv om de har andre meninger enn oss. Og selv om jeg ikke liker Erna så gjorde hun i dette tilfellet en fornuftig avgjørelse basert på de lover og regler som er, og lover og regler som jeg ikke mener vi burde forandre på.Som en del andre har nevnt er det ytringsfrihet her i landet med visse forbehold, og jeg mener at slik bør det også være uansett hvor stor drittsekk han måtte være. Selvom det kan gå utover rikets sikkherhet? Han hadde jo selvfølgelig ikke fått lov til å komme hvis det gikk på rikets sikkerhet. Så dum er selv ikke Erna. Lenke til kommentar
bOMS Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Påstand uten argument. Det var ikke noen påstand, det var en mening. Det verste er nesten at kommunistene her på forumet er så stokk dumme at de faktisk forsvarer denne syke ideologi, islamismen, som fyren står for. Det er så vidt jeg har sett ingen her som forsvarer hans meninger. Folk her har bare forsvart hans rett til å mene det han vil. Og forøvrig så prøver jeg å leve litt etter kardemommeloven. Og mener at hvis flere gjør det og står frem som et godt eksempel så vil det også påvirke andre til å gjøre det samme. På samme måte som jeg mener at slemme handlinger avler frem sinne i folk som igjen fører til flere slemme handlinger som igjen avler frem sinne som igjen ..... Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Islam som relgion er det ingen ting i vegen med, men enkelte personer utnytter relgionen til å få igjennom sine eigne politiske overbevisninger, slik er det i dei aller fleste relgioner. Sjølv om eg ikkje støtter hans tolking av Islam så har han rett til å bli høyrd. Om ikkje anna så er det ein gyllen sjangse til å sette seg inn i andre mennesker sin tenkemåte. Lenke til kommentar
Cestmoi2403 Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Påstand uten argument. Det var ikke noen påstand, det var en mening. Det var vel, vel så mye en påstand, dessuten er meningen verdt null niks uten argument, da argumentet bekrefter meningen. Det verste er nesten at kommunistene her på forumet er så stokk dumme at de faktisk forsvarer denne syke ideologi, islamismen, som fyren står for. Det er så vidt jeg har sett ingen her som forsvarer hans meninger. Folk her har bare forsvart hans rett til å mene det han vil. Det er flott at dere forsvarer retten til å si hva de enn måtte ønske til folk som ønsker å ta livet av dere. Det er ingen tvil om at dette er en indirekte aksept, og ren snillisme overfor for folk som ønsker å slakte oss hele gjengen. Der jeg personlig ser det som min oppgave å forsvare min "stamme" for at mine gener skal videreføres. Og forøvrig så prøver jeg å leve litt etter kardemommeloven. Og mener at hvis flere gjør det og står frem som et godt eksempel så vil det også påvirke andre til å gjøre det samme. Så flott da. Denne regelen motsier retten til å gjøre alt hva man kan for å overleve. Altså går du vekk ifra det naturlige samfunn. På samme måte som jeg mener at slemme handlinger avler frem sinne i folk som igjen fører til flere slemme handlinger som igjen avler frem sinne som igjen ..... Nettopp, og bare for å konstatere, det er en slem handling å slippe inn en terrorist i landet. Og som du sier vil dette bare avle sinne om og om igjen. Og allikevel så forsvarer du det??? Du kommer med verdiløst skrap!!! Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Så dum er selv ikke Erna. Hvem har sagt at vår alles Erna er dum? Det verste er nesten at kommunistene her på forumet er så stokk dumme at de faktisk forsvarer denne syke ideologi, islamismen, som fyren står for. Hvis du har satt deg inn i hva jeg har skrevet, vil du oppdage at jeg slettes ikke er noen commie. Jeg er snarere tvert om svært ANTI-kommunistisk. Det jeg sier er at jeg ikke liker at han kommer hit, men at det er vanskelig å endre lover på stående fot. Heldigvis lever vi i et demokrati, hvor ingen leder kan endre loven med ett slag i bordet. Ytringsfrihet er ingen såkalt "legitim" rett. Den inngår i retten til å gjøre alt hva du kan for å overleve, ja. Ytringsfrihet er en viktig frihet. Og du kan selvsagt si hva du mener, men som man sier i barnerimet "den som er med på leken, får tåle steken". Jo, det er klart. Det tror jeg vår venn Carl Ivar har lært også . Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Nettopp, og bare for å konstatere, det er en slem handling å slippe inn en terrorist i landet. Og som du sier vil dette bare avle sinne om og om igjen. Og allikevel så forsvarer du det??? Du kommer med verdiløst skrap!!! Demokrati, og ikke minst BYRÅKRATI gjør det vanskelig å hindre ham i å komme inn. Som jeg har sagt flere ganger, Erna kan ikke endre loven uten videre. Lenke til kommentar
Cestmoi2403 Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Islam som relgion er det ingen ting i vegen med Da antar jeg at du kan flytende arabisk, siden den uttalelsen forutsetter at du sitter på dyp kunnskap når det gjelder muslimenes hellige bok, Koranen. Sjølv om eg ikkje støtter hans tolking av Islam så har han rett til å bli høyrd. Jeg ser at du også er med i denne sammensvergelsen. Om ikkje anna så er det ein gyllen sjangse til å sette seg inn i andre mennesker sin tenkemåte. Dette er jo bare latterlig. Vi skal høre på en fyr som ønsker et enda mer totalitært regime enn det vi har idag, som forøvrig er langt vekk fra det naturlige samfunn, anarkismen. Lenke til kommentar
Cestmoi2403 Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Så dum er selv ikke Erna. Hvem har sagt at vår alles Erna er dum? Ikke jeg i alle fall. Jeg sier Erna Solberg er uhyre smart, hun innfører sagte men sikkert ideologien henne står for, islamismen. Det verste er nesten at kommunistene her på forumet er så stokk dumme at de faktisk forsvarer denne syke ideologi, islamismen, som fyren står for. Hvis du har satt deg inn i hva jeg har skrevet, vil du oppdage at jeg slettes ikke er noen commie. Jeg er snarere tvert om svært ANTI-kommunistisk. Og når refererte jeg til deg, din tåpe? Selvom jeg nå kan bekrefte at det gjelder idiotiske såkalt frihetselskere fra Høyre også. Det jeg sier er at jeg ikke liker at han kommer hit, men at det er vanskelig å endre lover på stående fot. Heldigvis lever vi i et demokrati, hvor ingen leder kan endre loven med ett slag i bordet. Det er ikke noe heldigvis at vi ikke lever i det naturlige samfunn. Ytringsfrihet er ingen såkalt "legitim" rett. Den inngår i retten til å gjøre alt hva du kan for å overleve, ja. Ytringsfrihet er en viktig frihet. Feil, ytringsfriheten skaper ikke frihet, det naturlige samfunn gjør dette. Frihet til å utøve den naturlige rett, retten til å gjøre alt hva du kan for å overleve. Og du kan selvsagt si hva du mener, men som man sier i barnerimet "den som er med på leken, får tåle steken". Jo, det er klart. Det tror jeg vår venn Carl Ivar har lært også . Snakker du i gåter? For det der skjønte jeg ikke en dritt av. Lenke til kommentar
Cestmoi2403 Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Nettopp, og bare for å konstatere, det er en slem handling å slippe inn en terrorist i landet. Og som du sier vil dette bare avle sinne om og om igjen. Og allikevel så forsvarer du det??? Du kommer med verdiløst skrap!!! Demokrati, og ikke minst BYRÅKRATI gjør det vanskelig å hindre ham i å komme inn. Som jeg har sagt flere ganger, Erna kan ikke endre loven uten videre. Det hele stod på henne, hun tok et valg i forhold til en korrupt lov der hun kunne ha valgt annerledes. Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Nettopp, og bare for å konstatere, det er en slem handling å slippe inn en terrorist i landet. Og som du sier vil dette bare avle sinne om og om igjen. Og allikevel så forsvarer du det??? Du kommer med verdiløst skrap!!! Demokrati, og ikke minst BYRÅKRATI gjør det vanskelig å hindre ham i å komme inn. Som jeg har sagt flere ganger, Erna kan ikke endre loven uten videre. Det hele stod på henne, hun tok et valg i forhold til en korrupt lov der hun kunne ha valgt annerledes. For at blitzerne skulle komme å "arrestere" henne også (som de gjorde med Clemet?)? Det jeg sier er at jeg ikke liker at han kommer hit, men at det er vanskelig å endre lover på stående fot. Heldigvis lever vi i et demokrati, hvor ingen leder kan endre loven med ett slag i bordet. Det er ikke noe heldigvis at vi ikke lever i det naturlige samfunn. Jeg snakker om alternativet med diktatur. Erna kan som sagt ikke stenge ham ute, hun må ha en grunn, og med all medieoppmerksomheten blir det vanskelig å gjøre det litt under bordet.. Hun hadde neppe noe valg, inn måtte islamisten. Desverre. I Norge har vi ganske så snille lover angående det å slippe inn utlendinger. Ikke har vi strenge skjemaer eller noen ting. (så fremt du er her på tre måneders besøksvisum). Ikke kaller vi møtet med passkontrolløren intervju, og du er ikke pliktig til å fortelle hva du skal gjøre i Norge. Er det opptil meg, må vi mer enn gjerne stramme inn ordentlig på dette området. Erna Solberg er slettes ingen islamist. Jeg forsvarer på ingen måte islamisten. Men jeg sier at det er vansklig å bryte lover.. Jeg har intet ønske om at mannen skal komme inn i Norge. Men jeg kan ikke nekte ham det, såfremt han ikke har begått noen ulovlig forbrytelse. Og plettfritt rulleblad er vel heller ikke, desverre, nødvendig for å komme inn i Norge. For å gjøre det klart for deg: CARL I HAGEN HOLDT EN TALE I LEVENDE ORDS BERGEN-MENIGHET... HAN BENYTTET SIN YTRINGSFRIHET. HAN VAR MED PÅ LEKEN; OG HAN HAR HITTIL TÅLT STEKEN. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Islam som relgion er det ingen ting i vegen med Da antar jeg at du kan flytende arabisk, siden den uttalelsen forutsetter at du sitter på dyp kunnskap når det gjelder muslimenes hellige bok, Koranen. Eg har faktisk lest gjennom koranen (på norsk då sjølvsagt), er ingenting der som tyder på at islam er ein ufredelig relgion. (med mindre muslimske troande blir angrepet og tvinga på ein anna relgion men kva slags relgion godtar at "sine" troande blir tvinga til å skiffte relgion?) Lenke til kommentar
sumptrollet Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Eg har faktisk lest gjennom koranen (på norsk då sjølvsagt), er ingenting der som tyder på at islam er ein ufredelig relgion. (med mindre muslimske troande blir angrepet og tvinga på ein anna relgion men kva slags relgion godtar at "sine" troande blir tvinga til å skiffte relgion?) Hvor objektiv tror du oversettelsen er? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 (endret) Satser på at den norske oversettelsen er ganske så korrekt. Er vi litt paranoide her? edit: satte inn en smiley Endret 20. august 2004 av The Avatar Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Seff, oversetteren tonet selvfølgelig ned allt som handler om drap, mord og lemlesting! Herre min hatt. Men som sagt, denne partilederen har aldri erklært noen støtte til hverken bin laden eller al-q, og partiet hans er leder av opposisjonen i det svært pro-amerikanske landet Pakistan. HALLO! Lenke til kommentar
Sondre^^ Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Ikke jeg i alle fall. Jeg sier Erna Solberg er uhyre smart, hun innfører sagte men sikkert ideologien henne står for, islamismen.Ytringsfrihet er en viktig frihet. javel, så erna solberg er en muslim som vil gjøre norge til en muslimsk stat, i form av å forsvare ytringsfriheten. si meg, sitter det grønne romvesner i trærne utenfor vinduet ditt, som bare venter på å kidnappe deg når du åpner døra? Feil, ytringsfriheten skaper ikke frihet, det naturlige samfunn gjør dette. Frihet til å utøve den naturlige rett, retten til å gjøre alt hva du kan for å overleve. hvorfor skal dette "naturlige samfunnet" du prater så varmt være det beste for menneskene? å indirekte gå inn for at et slikt samfunn er "det eneste rette" må vel være selve definisjonen på "en påstand uten argument" Lenke til kommentar
PelsJakob Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 javel, så erna solberg er en muslim som vil gjøre norge til en muslimsk stat, i form av å forsvare ytringsfriheten. Dette er nok en overdrivelse, men det er ikke tvil om at venstresiden med sin unnfallenhet overfor islam gjør den vestlige sivilisasjon en bjørnetjeneste. Jeg må innrømme at jeg er sterkt i tvil om vesten kommer til å gå seirende ut av krigen mot fundamentalistisk islam, med mindre det skjer drastiske holdsningsendringer i vesten. Det hjelper ikke å være militært overlegne når man er ideologisk og moralsk underlegne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå