Gå til innhold

Maskinen blir svart...

Exolic

Anbefalte innlegg

Hei.. har et stort problem her... Når jeg f.eks har sitti lenge i photoshop, og driver med store arbeider der og maskinen tenker mye så blir skjermen pluselig svart... Lampa på skjermen blinker, maskinen står på... Men den er helt død, hd lampa på kabinettet lyser konstant, men den jobber ikke! Nytter heller ik å trykke på restart knappen.

Må ta ut strømkabelen, også kan jeg restarte maskinen, og da funker den fint!

Dette skjedde også nettop da jeg prøvde og loade doom3... Mens den loada så fikk den plutselig blackout!

Hva kan dette være? Kan det ha noe med for lite ram eller noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det samme har skjedd med meg...da slo skjermen seg av når jeg kom inn i Windows og ble bare stående å blinke! (akkurat som din)

Da var det skjermkortet som var defekt! (ble overopphetet)

KAN også være strømforsyninga, men jeg er ganske sikker på at skjermkortet er ødelagt...desverre! :no:

Lenke til kommentar

Hmm, jeg er vel en av de her på forumet som er mest kritisk til at varme er en problemmaker. Men i dette tilfellet ble jeg faktisk usikker, kan tenkes at skjermkortet skrur seg av automatisk for og ikke koke over. En annen ting som kansje er mer sannsynelig er at CPU blir overopphetet. Skjekk tempratur, den bør helst ikke være over 70C, max 80C. Det er først rundt slike tempraturer det er merkbart.

Lenke til kommentar
Det samme har skjedd med meg...da slo skjermen seg av når jeg kom inn i Windows og ble bare stående å blinke! (akkurat som din)

Da var det skjermkortet som var defekt! (ble overopphetet)

KAN også være strømforsyninga, men jeg er ganske sikker på at skjermkortet er ødelagt...desverre! :no:

tviler egentlig på det... har hatt det i en annen maskin også, og da skjedde ikke dette... Men det kan være at det blir såpass varmt i maskinen min at det skjer bare i den... hmmmm...

Lenke til kommentar

ja, åpna opp kabinettet nå og kjente på cpu og skjermkort.. begge to var så varme at det var for varmt til å holde finga på dem! Så da er det enten cpu el skjermkort som kutter ut da... men hva kan jeg gjøre for da? Kan jo kjøpe ei større vifte til cpu kansje... men skjermkortet da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...