Svenskgeneral Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Hei.... Jeg finner ikke cd-rommen på dataen min. Plutselig en dag så var den bort Det er en Pioneer DVR-105!! Det står at den ikke er aktiv men når jeg prøver å aktivere den står det at det windows ikke kan gjøre det.. Noen som har greier på det her? Lenke til kommentar
MithRaNdiR^ Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Hei.... Jeg finner ikke cd-rommen på dataen min. Plutselig en dag så var den bort Det er en Pioneer DVR-105!! Det står at den ikke er aktiv men når jeg prøver å aktivere den står det at det windows ikke kan gjøre det.. Noen som har greier på det her? visser det i biosen at du finner den? Lenke til kommentar
Svenskgeneral Skrevet 19. august 2004 Forfatter Del Skrevet 19. august 2004 nå var jeg inni BIOS, bare titta litt (kan jo ikke så mye) forandre litt på boot eller hva det heter, så starta jeg på nytt.. Nå finner jeg begge cd rom igjen men hvis jeg putter i en cd registrerer ikke cd rommen det!! Det er samme problem på begge to Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 19. august 2004 Del Skrevet 19. august 2004 Sjekk om kabel sitte skikkelig i. Sjekk jumpere, pass på at master enhenten står ytterst på ide kabelen. Sjekk i bios igjen, ikke på boot sekvens men på instillingene på ide-kanalene, vet ikke hva det heter i bios på ditt hk, og hvor du finner det, men du skal få opp et produktkode på alle enhetene tilkoblet hovedkort, du skal ha mulighet til å sette clusterstrøøelsen osv. på disker, iallefall. her finner du navn på enhetene, om navnet på noen av enhetene virker ulogiske(en tall/bokstavkombinasjon er normalt, spesial tegn er unormalt) kan det være feil med ide kabel. Kommer ikke enheten opp i det hele tatt kan det være kabel, enheten(cd-rom) eller hk som bugger. Lenke til kommentar
MithRaNdiR^ Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 eg har hatt det samme problemet før, etter eg skiftet ut cd-rommen så virka den. prøv ein annen cd-rom Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 visser det i biosen at du finner den? Heisann. Lurer bare på hvordan jeg går inn i biosen jeg vet jeg er nuub, men lærer jallefall ikke no om man ikke spør Takk på forhånd Lenke til kommentar
MithRaNdiR^ Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 visser det i biosen at du finner den? Heisann. Lurer bare på hvordan jeg går inn i biosen jeg vet jeg er nuub, men lærer jallefall ikke no om man ikke spør Takk på forhånd trykk på delete knappen når maskinen din starter opp Lenke til kommentar
Svenskgeneral Skrevet 22. august 2004 Forfatter Del Skrevet 22. august 2004 Formaterte jeg!! Nå fungerer det ihvertfall! :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå