abcosv Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Netbus/Subseven er sååå back in the nineties Men anyway, det er grunn nok til å få en advarsel i posten fra ISP om angrepet blir logget og begrunnet godt nok. Last ned en brannmur sånn at du får IP-en til angriper, med tidspunkt og alt, så skal du nok se at ISP-en reagerer.. Lenke til kommentar
hallgeirl Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 (endret) Altså, å anmelde han kommer du nok ingen vei med, som folk her har sagt før meg. Så, det du kan gjøre, er: 1. SLETT klienten din og legg den inn på nytt, hvis du ikke vet hvor problemscriptet ligger ELLER unload og fjern fila scriptet ligger i (ja, scriptet ligger i en fil hvis problemet oppstår selv om du rebooter) 2. Sjekk registeret for evt. programmer som starter opp under oppstarten. Jeg antar du bruker windows, så da ligger dette i hkey_local_machine->software->microsoft->windows->currentversion->run (tror jeg fikk med meg det meste). Og såklart sjekk startup mappa i startmenyen Og 3: SJEKK SCRIPTS OG PROGRAMMER FØR DU KJØRER DEM! (beklager caps, men jeg tror ikke dette kan bli sagt høyt nok ) Vet du ikke HVA evt. scripts eller programmer er, så IKKE RØR DEM med mindre du stoler 100% på personen som gir deg dette. EDIT: Det faktum at du faktisk stolte på han fyren som sendte deg scriptet, vil vel si at enten er du altfor godtroende, eller ignorant. Uansett bør du nok starte å bli litt mer mistenksom Endret 20. august 2004 av ZiggWarth Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Formater maskinen, og la saken ligg. Tror ikke du kommer så langt med den saken du har der uansett Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 (endret) De som anbefaller å si ifra til ops osv, kommer neppe noe langt med det. OPs stenger sjeldent folk ute før de VET hva de har gjort, og mener det gjør seg fortjent til utestengelse/ban. Jeg ville iallefall ikke bannet noen brukere om noen kom til meg og sa en bruker hadde gjort whatever.. Dette er en "venn" han har blitt kjent med på mirc, om man ikke har dårlige erfaringer/ikke er klar over mulige konsekvenser så er det lett å akseptere at personen sender deg noe. Er sikker på at mange her har opplevd noe lignende før, man må jo lære ett sted. Så drit i "Du er så noob, du er så dum osv" -greia. Er så lite vits. Er vel egentlig ikke noe å gå videre med, dog jeg skjønner hvor frustrerende og irriterende det er. Endret 20. august 2004 av jh_ Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 hva med å bare drite i å anmelde han og heller ta det som en lærepenge. når du er så dum som det du har vært. skulle det jo bare mangle din n00b. Epz. Lenke til kommentar
Azton Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Ville også sendt en abuse klage til ISP'en hans og smørt på skikkelig kanskje de tar fra ham linja? Lenke til kommentar
Nicklas Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 Åhå ... jeg blir så irritert på sånne folk ! ! JA ! Anmeld det til Politiet og si ifra til ISP'en og smøøør på SKIKKELIG med ekstra ! Håper virkelig at pc'en hans blir beslaglagt og at han mister internetten for alltid ! Lenke til kommentar
dopus Skrevet 20. august 2004 Del Skrevet 20. august 2004 litt vel fjortis den saken her. Innstaller brannmur, slett klienten og innstaller den på nytt,og hvis du enda ikke har gjort det INNSTALLER BRANNMUR, Zonealarm er ok og gratis hvis jeg husker rett. Shitt kastinga får du bare bite i deg...kommer ikke så lang med klager/annmeldelser Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 (endret) Åhå ... jeg blir så irritert på sånne folk ! ! JA ! Anmeld det til Politiet og si ifra til ISP'en og smøøør på SKIKKELIG med ekstra ! Håper virkelig at pc'en hans blir beslaglagt og at han mister internetten for alltid ! Har du ikke fulgt med? Politiet gjør ikke noe med saken, og det eneste han får fra sin isp er en kraftig advarsel (hvis han har telenor som isp så er det en annen sak, de gir jo de blanke f). Og da kan jeg tenke meg at han ikke tør å gjøre det igjen. Jeg ser ikke noen grunn til å smøre på ekstra, blir du tatt for å lyve så kan det se litt mørkt ut for deg. Endret 21. august 2004 av Scrim Lenke til kommentar
Ekorre Skrevet 21. august 2004 Del Skrevet 21. august 2004 Politianmelde for dette må jo være som å anmelde noen for å kaste viskelær på deg i timen på barneskolen, nei som mange har sagt her. ominstaller klienten din og ta lærepengen. Lenke til kommentar
theDurkan Skrevet 21. august 2004 Forfatter Del Skrevet 21. august 2004 En ting epz, jeg gjorde kanskej noe dumt, men han gjorde noe enda dummere. Jeg kommer alikevel til å si ifra til ISPen hans, for selv om ejg var dum nok til å ta imot, så gjorde han noe ulovelig.. Dessuten ga Scarface meg den også Begge de hadde gått på den samme. Og til alle andre. JEG HAR BRANNMUR; OPPDATERINGER OG NYESTE IRC KLIENT. SÅ hvorfor i helvete skrive det ti tusen ganger? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå