Zen_ Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Er det mulig å lage vannavkjøling med trykk i rørene? Med en ganske kraftig pumpe og en kjøleblokk med et stort og et lite hull bør det jo være mulig å bygge opp trykk i kjøleblokka. Vannet fra pumpa kommer seff inn i det store hullet. Det lille hullet er koblet til tanken. Utstyr er ikke et problem for faren min driver hvitevarereperatørfirma og har utstyr for å fylle på f.eks. frysere. For et UTROLIG dårlig bilde av hva jeg mener, sjekk www25.brinkster.com/Zen16/vannavk.bmp Kunne kanskje hatt radiator på dette også... Lenke til kommentar
toreae Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Hvis pumpa di kan lage trykk, og du struper den på trykksiden, da vil du få trykk. Men hva er poenget? Jeg har ikke bygget no slikt selv, så jeg skal være litt forsiktig med komentarer. Men jeg ville snudd blokken din (90 grader med klokken) for at eventuell luft skal komme ut av blokken. Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 2. mai 2002 Del Skrevet 2. mai 2002 Hva er poenget? Trykket har ingenting å si på kjøleeffekten, faktisk tvert imot. Høyere trykk krever mer av punmpen som derfor mest sannsynlig vil avgi mer varme til vannet. Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Enig med byggern. Trykk i ett slikt system vil være unødvendig. Det vil brukes mer energi til å skape trykken enn du kalrer å ta bort. Lenke til kommentar
JonV Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 den eneste forskjelen ved å sette trykk i systemet er jo at vannet "koker" senere. ikke det du er på jakt etter tror jeg. Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 4. mai 2002 Del Skrevet 4. mai 2002 Quote: On 2002-05-04 12:40, win_xp skrev:den eneste forskjelen ved å sette trykk i systemet er jo at vannet "koker" senere. ikke det du er på jakt etter tror jeg. Les gjennom èn gang til og tenk deg om. :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå