Gå til innhold

Er det mulig med EAX-effekt kun på mikrofonen?

Anbefalte innlegg

Jeg har et Creative Soundblaster Live! 5.1 Digital med mulighet for EAX. På EAX control panel kan jeg velge mange forskjellige effekter. Det jeg lurer på er om det går an å få den til å bruke effekten på BARE mikrofonen, og ikke avspilling (altså når jeg snakker blir stemmen forvrengt i henhold til effekten, mens lyder som blir avspilt på PC'en IKKE blir forvrengt).

Jeg er klar over at det går an å sette recording device til "What u hear" og unmute mikrofonen i playback control, men det vil ikke fungere fordi jeg tenker å bruke det for morro skyld på Teamspeak/Ventrilo innimellom. Jeg har sett at man i EAX control panel kan justere effekten for input sources, så jeg prøvde å velge en effekt, fjerne all effekten på playback og beholde effektene på recording. Deretter testet jeg å spille inn noe i sound recorder, men det kom ingen effekt.

Er det noen her som har gjort dette før/vet hvordan en kan løse det? Jeg er ikke ute etter annen programvare som kan utføre samme funksjon (vel, dersom det er HELT gratis, altså ikke shareware, er jeg selvfølgelig takknemlig for tips).

Mvh.

eught

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...