Gå til innhold

Trenger litt ekspertise! :)

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen! Jeg har tenkt til å kjøpe en ny PC før half-life 2 kommer ut, og den skal hovedsaklig være beregnet på spill. Dette er første gangen jeg bygger min egen PC, så jeg kan derfor veldig lite. Uansett så har jeg har satt sammen en liste over de tingene jeg tror fungerer bra!

CPU:

AMD Athlon 64 3200+ 1790,-

Kabinett:

AOpen H600B 727,-

Hovedkort:

Albatron K8X800 Pro II1148,-

RAM:

Corsair TWINX 3200LL 512MB/2x256MB 1509,-

Lydkort:

Creative Soundblaster Audigy 2 ZS 822,-

CD/DVD

Nec ND-2510A 634,-

Skjermkort:

Sapphire Radeon 9800XT 256 MB 3690,

Harddisk:

Seagate Barracuda 7200.7 200 GB Ultra 975,-

Pris: 11075

Hvis noen kunne gi meg noen tips eller råd, så setter jeg stor pris på det. Prisen skal være på maks 11000 kr :roll: . Takk for oppmerksomheten!

Endret av The Voice
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9018234

Sapphire Radeon 9800XT 256 MB 3690,-

Au au AU for en pris! For nesten samme får du jo dette kortet (!) : http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3402

Anbefaler Geforce 6800 serien som har en fornuftig pris iforhold til ytelse.

Sjekk forøvrig her for en test av en hau med kort i doom3: http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...-3-tests_7.html (Sjekk 6800GT vs Radeon9800XT, total seier ;) )

eksempel:

High quality:

cpu_high_1280_candy.gif

PS: med dette skjermkoret får du med fullversjonen av doom3 :)

Lenke til kommentar

dropp lydkortet da hovedkortet mest sannsynlig har integrert og bytt skjermkort til dette:link

det var det billigste x800 pro kortet jeg fant som var innpå lager, du kan eventuelt velge 6800gt som har 16 pipelines istedenfor 12, som koster et par hundre mer men det får du avgjøre selv

ellers var oppsettet knall det :thumbup:

Lenke til kommentar

Er ikke alle nforce 3 250 kort fra gigabyte litt kresene på minne og ikke liker 2 brikker med 8 minne brikker på hver side av printen?. Så jeg tror ikke det ram valget er spesielt lurt ei heller fremtids rettet da det er 2*256, det er da mere fornuftig å kjøpe 1 512 brikke. Det er heller ikke mulighet for dual chanel på socket 754. Dette til etter tanke.

Ville valgt OCZ 512MB EL Platinum Edition til 1295, billigere også

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Kjøp et MSI Platinium hovedkort på Komplett.no :thumbup:

jeg anbefaler å ikke kjøpe hovedkort fra MSI, det er de kortene det er mest problemer med har jeg lest flere steder, og har 2 kamerater som har problemer med MSI hovedkort

Hvilke(t) kort da? Har bare hørt positive ting om MSI Platinum jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...