Gå til innhold

Doom 3 fungerer suverent på MX440!


NextoN

Anbefalte innlegg

Hepp hepp,jeg har testet mitt GF4 MX420 64 (250\405) på Doom 3 for å se hvordan det gjør det.

Kjørte timedemo,2 ganger etterhverandre er hver test kjørt igjennom.

Min maskinvare er i profilen min.

 

Er litt imponert over det dårligeste GF4 kortet :

 

Test 1:

800 x 600,high,alt skrudd av i Advance Mode = 19,8 FPS

800 x 600,medium,alt skrudd av i Advance Mode = 20,9 FPS

800 x 600,low,alt skrudd av i Advance Mode = 20,9 FPS

 

Test 2:

640 x 480,high,alt skrudd av i Advance Mode = 27,3 FPS

640 x 480,medium,alt skrudd av i Advance Mode = 29,1 FPS

640 x 480,low,alt skrudd av i Advance Mode = 29,1 FPS

 

Test 3:

640 x 480,low,alt skrudd PÅ i Advance Mode = 12,6 FPS

640 x 480,low,alt skrudd AV i Advance Mode,Shadows ON = 16,8 FPS

640 x 480,low,alt skrudd PÅ i Advance Mode,Shadows Off = 19,7 FPS

 

Som du ser,når du skrur på skygge effekten,så sliter kortet med en gang.

Er den effekten som er mest ressurshungrig.

Dermed kommer Specular.

Bumb mapping,speciale effects og AA\AF gorde ikke noen utslag på mitt kort,noe som jeg vil tolke at da støtter ikke kortet det.

 

MX420 kortet klarte ikke å fungere bra med skygger og specular lagt til.Men for all del,grafikken er jo veldig bra da,tatt i betrakning kortet som kjører det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Veldig rart at Doom3 funker helt suverent på min pc, når jeg har MX 440 :hmm:

 

Merker ikke noe hakking eller noe, FPS ligger på 60 hele tiden og alt ser ut til å funke :D. Hva kommer dette av ? Hvis mitt pingle kort gir ikke noe hakking. Da lurer jeg sannelig hvor god X800PRO er :dribble:

X800 pro er kanskje ikke SÅ bra..

Nvidia 6800 GT derimot....

Lenke til kommentar

Må si jeg er positivt overrasket over hvor bra det går med Ti4200.

Etter å ha hørt hvor nødvendig det var med nytt skjermkort når DOOM og HL kom ut(var ikke få som bælja ut om det nei).

Men så er her jo 1 000 000(nesten) verdensmestere her inne da.

Endret av halnes1
Lenke til kommentar
Hva er resten av maskinvaren din? Jeg spiller Doom 3 på lavest oppløsning og detaljgrad på low og enda hakker det masse til tider. Har en P4 "Willamette" 1,8Ghz, 256Mb SD-Ram og GF3 TI-200 64MB.

Ikke så veldig rart at det hakker da... du har jo egentlig for lite minne til å kjøre WinXP tilfredstillende...

Du mener altså at 256Mb ram er for lite til Xp? :roll: Dummeste jeg har hørt noen gang, kjenner og har kompiser som kun har 128Mb ram til Xp, funker som bare det det

Om du ikke skal oppgradere hele systemet ditt,så spytt på med mer ram for spilling.Spiller du dagens 3D spill,så begynner 256 å bli llitt lite.Bør ha 512,om sa var,1024 da begynner det å ligne på noe (Doom 3 vil iallefall gå bedre)

 

Selv har jeg GF4 TI4200 GS,og kjører Doom 3 i 800x600 medium settings,Timedemo går på 34,8 FPS.

 

Skal teste mitt gamle GF4 MX420 på Doom 3,å se hvordan det går.

har samme grafikk som deg og får bare 31 fps i timedemo , se speccs .. må jo vere noe galt da ?

Lenke til kommentar
Hva er resten av maskinvaren din? Jeg spiller Doom 3 på lavest oppløsning og detaljgrad på low og enda hakker det masse til tider. Har en P4 "Willamette" 1,8Ghz, 256Mb SD-Ram og GF3 TI-200 64MB.

Ikke så veldig rart at det hakker da... du har jo egentlig for lite minne til å kjøre WinXP tilfredstillende...

Du mener altså at 256Mb ram er for lite til Xp? :roll: Dummeste jeg har hørt noen gang, kjenner og har kompiser som kun har 128Mb ram til Xp, funker som bare det det

Om du ikke skal oppgradere hele systemet ditt,så spytt på med mer ram for spilling.Spiller du dagens 3D spill,så begynner 256 å bli llitt lite.Bør ha 512,om sa var,1024 da begynner det å ligne på noe (Doom 3 vil iallefall gå bedre)

 

Selv har jeg GF4 TI4200 GS,og kjører Doom 3 i 800x600 medium settings,Timedemo går på 34,8 FPS.

 

Skal teste mitt gamle GF4 MX420 på Doom 3,å se hvordan det går.

har samme grafikk som deg og får bare 31 fps i timedemo , se speccs .. må jo vere noe galt da ?

Alt i nyeste drivere selvsagt,og du kjører timedemo 2 ganger etterhverandre?

AA\AF er ikke på da hos meg.

Lenke til kommentar

Doom3 funker helt fint på min desktop med 1024*768 og detaljer på high. Får bare 16fps i timedemoen, men når jeg spiller går det helt fint.

 

Desktop:

HK: Asus A7V-VM

CPU: AMD Athlon 1,4GHz 200MHz FSB Thunderbird

GPU: ASUS V9520 Video Suite FX5200 128MB

RAM: 256+512 SD-RAM PC133

HD: Maxtor 7200RPM 2MBChache 40GB

WDC 7200RPM 8MBChache 120GB

Skjerm: Dell P990 19" CRT (Trinitron)

 

Jeg bruker 61.77 drivern. Da jeg la inn spillet hadde jeg 53.03 drivern og da hakka spillet irriterende mye på laveste oppløsning og dårligste kvalitet. Da så jeg virkelig hvor stor forskjell driverne kan gjøre. 53.03 var jo også en ganske gammel driver.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Du mener altså at 256Mb ram er for lite til Xp? :roll: Dummeste jeg har hørt noen gang, kjenner og har kompiser som kun har 128Mb ram til Xp, funker som bare det det

Man må ha 256MB ram for å i det hele tatt kunne installere winxp da men...

2666273[/snapback]

feil på en veldig gammel maskin med bare 64mb ram og en 667mhz pentium 3 gikk det men det var treigt som F......

 

Edit: vet at denne posten er gammel følte bare for og si det!

Lenke til kommentar
Det var da noen som fikk spillet til å flyte "suverent" på et Voodoo kort også :!:  Grafikken derimot...

 

EDIT: Plenty med bilder her ^^

5833791[/snapback]

ligner nesten på half life på noen bilder og half life det er dårlig grafic det

De stedene som skal være mørke og skumle så du får gåse hud lang utover tærne er så lyse at du kan ta solarium timer foran pc`n, men ja veldig imponerende

Endret av shadow of darknes
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...