Gå til innhold

Doom 3 fungerer suverent på MX440!


NextoN

Anbefalte innlegg

Hva er resten av maskinvaren din? Jeg spiller Doom 3 på lavest oppløsning og detaljgrad på low og enda hakker det masse til tider. Har en P4 "Willamette" 1,8Ghz, 256Mb SD-Ram og GF3 TI-200 64MB.

Ikke så veldig rart at det hakker da... du har jo egentlig for lite minne til å kjøre WinXP tilfredstillende...

Du mener altså at 256Mb ram er for lite til Xp? :roll: Dummeste jeg har hørt noen gang, kjenner og har kompiser som kun har 128Mb ram til Xp, funker som bare det det

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva er resten av maskinvaren din? Jeg spiller Doom 3 på lavest oppløsning og detaljgrad på low og enda hakker det masse til tider. Har en P4 "Willamette" 1,8Ghz, 256Mb SD-Ram og GF3 TI-200 64MB.

Ikke så veldig rart at det hakker da... du har jo egentlig for lite minne til å kjøre WinXP tilfredstillende...

Du mener altså at 256Mb ram er for lite til Xp? :roll: Dummeste jeg har hørt noen gang, kjenner og har kompiser som kun har 128Mb ram til Xp, funker som bare det det

Du kan vel kanskje installere Windows XP på en maskin med 64 mbram, uansett så vil jeg ikke si at det funker..

 

For min del så funker ikke XP visst jeg bare har 256 mb ram, for da lagger det så sinnsykt at jeg blir gal.

 

Vi alle har jo litt forskjellige oppfattninger av hva som er bra og hva som funker for din egen del, men å si at Windows XP funker på 128 mb ram blir vel å overdrive en del.

Endret av bergetun
Lenke til kommentar
Hva er resten av maskinvaren din? Jeg spiller Doom 3 på lavest oppløsning og detaljgrad på low og enda hakker det masse til tider. Har en P4 "Willamette" 1,8Ghz, 256Mb SD-Ram og GF3 TI-200 64MB.

Ikke så veldig rart at det hakker da... du har jo egentlig for lite minne til å kjøre WinXP tilfredstillende...

Du mener altså at 256Mb ram er for lite til Xp? :roll: Dummeste jeg har hørt noen gang, kjenner og har kompiser som kun har 128Mb ram til Xp, funker som bare det det

Om du ikke skal oppgradere hele systemet ditt,så spytt på med mer ram for spilling.Spiller du dagens 3D spill,så begynner 256 å bli llitt lite.Bør ha 512,om sa var,1024 da begynner det å ligne på noe (Doom 3 vil iallefall gå bedre)

 

Selv har jeg GF4 TI4200 GS,og kjører Doom 3 i 800x600 medium settings,Timedemo går på 34,8 FPS.

 

Skal teste mitt gamle GF4 MX420 på Doom 3,å se hvordan det går.

Lenke til kommentar

Min spec:

 

Intel P4 3.0Ghz

1024Mb dual-channel RAM

800Mhz bus (Asus HK)

Gainward Geforce4 TI4600 Powerpack (klokket default)

 

Windows XP SP1 etc.

 

Jeg får minimum 35 fps i 1024x768 ved Medium detaljer, og spillet ser veldig bra ut. Kjører ikke AA etc.

 

Så da slapp jeg den utgiften jeg hadde fryktet til nytt grafikk-kort.. venter heller på Halflife 2 :)

Lenke til kommentar
Du mener altså at 256Mb ram er for lite til Xp? :roll: Dummeste jeg har hørt noen gang, kjenner og har kompiser som kun har 128Mb ram til Xp, funker som bare det det

Disse kompisene må ha ekstremt rask disk til swap-filen eller enormt god tid. Har prøvd å kjøre XP på 256MB og det lagger jo som et uvær (swapper minne til disk) så snart man åpner noe mer enn notepad.

 

I min bok så er 512MB strengt tatt minimum for at XP skal flyte bra.

Lenke til kommentar
Du mener altså at 256Mb ram er for lite til Xp? :roll: Dummeste jeg har hørt noen gang, kjenner og har kompiser som kun har 128Mb ram til Xp, funker som bare det det

Man må ha 256MB ram for å i det hele tatt kunne installere winxp da men...

hmm... det kan umulig medføre riktighet. Drev akkurat å 'justerte' på en bærbar med XP Home som hadde kun 64MB minne - alt gikk j¤%& tregt på tross av at det satt en P4 (1.4GHz?) CPU i den - masse swapping hele tiden og på grensen av det jeg vil kalle ubrukbart.

 

timtowtdi

Lenke til kommentar
Hva er resten av maskinvaren din? Jeg spiller Doom 3 på lavest oppløsning og detaljgrad på low og enda hakker det masse til tider. Har en P4 "Willamette" 1,8Ghz, 256Mb SD-Ram og GF3 TI-200 64MB.

Ikke så veldig rart at det hakker da... du har jo egentlig for lite minne til å kjøre WinXP tilfredstillende...

Du mener altså at 256Mb ram er for lite til Xp? :roll: Dummeste jeg har hørt noen gang, kjenner og har kompiser som kun har 128Mb ram til Xp, funker som bare det det

skal du bruke xp maskinen til å spille, så er 512 nesten minimum, husk at bare xp bruekr rundt en 150 av minnet, da blir det lite igjen til andre ting hvis du bare har 256MB minne.. en del spill krever jo 256 fritt minne for å gå bra...

Lenke til kommentar

Folkene bak id er blant bransjens smarteste, og noe av grunnen til at id fremdeles eksisterer, er at de forstår hva slags marked de skal nå ut til. Det er haugevis med spill-PCer rundt om i verden som har GF4 MX440. Det er vel en av de største fordelene med å programmere spill i OpenGL: det er mange av de "gamle" skjermkortene som takler OpenGL temmelig bra.

 

Det som virkelig overrasket meg med Doom3 var hvor stabilt spillet utnytter RAMen. Den krever ikke 250MB det ene sekundet, og 500MB det neste. Spiller man i en time, så varierer ikke bruken av RAM med mer enn maks. 20%. Det er et tegn på hvor godt gjennomarbeidet spillet er.

Lenke til kommentar

Ser at det blir diskutert om DX9 "effekter" blir brukt i OpenGL. Situasjonen er som følger: Mye av ny teknologi ser vi først i DX (ting som shader model 3 er egentlig DX utrykk). Så om man snakker om DX9 hardware og effekter så er det mer med tanke på generasjonen / teknologien, og ikke nødvendigvis at det er utviklet i DX.

Lenke til kommentar

Jo, det er fint at han er fornøyd med resultatet hans MX440 ga. I mitt tilfelle med XP2000+, 9600 Pro Fireblade og 512 MB PC2700 var resultatet nokså nedslående. Ikke at jeg ventet det store, men spilleopplevelsen var langt i fra de bildene jeg hadde sett på nettet. Selv med 800x600 Medium hakket det... noe "lavere" enn det gadd jeg ikke gå.

 

* Brukte de nyeste ATI-driverene, samt at jeg overklokket skjermkortet endel.

 

Får nok satse på en ny PC med et langt fetere skjermkort, CPU og masse RAM!

Endret av nilsvn
Lenke til kommentar

Spillet har vel rendering paths laget for hver type skjermkort. Så om pcen går velge selv så skal den i teorien komme frem til et spillbart resultat, om man har mx440 eller raskere. Ram er veldig viktig i nye store 3d shootere, særlig om man har masse programmer i bakgrunnen og på verktøylinja. Merka i hvertfall mye mindre disk caching på farcry og doom3 etter at jeg bytta fra 512 ram til 1024. Minimumskravet på xp er 128, går ant å installere med mindre men da får du mye disk aktivitet!! 256 holder til vanlig jobbing. Spilling av nye spill 512 eller mer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...