Gå til innhold

Store problemer med Corsair-minne

Wizendraw

Anbefalte innlegg

Jeg har seriøse problemer med pcen min, som jeg begynner å tro skyldes ødelagt RAM:

Windows er veldig ustabilt, bruker lang tid på enkelte små oppgaver. Henger seg veldig ofte. I tillegg pleier BF Vietnam å henge seg under splash-screen, selv om dette bare skjer ca annenhver gang jeg starter det /loader nytt map.

Specs:

P4 2.8 800fsb

Abit IC7-MAX3

Corsair XMS TWINX PRO4000 1024MB (2x512 matched)

(Er klar over at IC7-MAX3 ikke støtter pc4000, men jeg fikk høre det herifra og fra en venn som har "peiling" at det skulle funke fint likevel...)

Jeg kjørte memtest istad, og da fikk jeg med en gang beskjed om at jeg hadde "faulty RAM" som burde byttes ut. Kom på at jeg hadde klokka systemet litt, og satt opp volten med 0,05, så jeg klokka ned igjen og testa på nytt, da fikk jeg ingen feil (kjørte til 200%).

Jeg er ganske irritert, ettersom det er umulig å bruke PCen til noe hvis du må være sikker på at den funker (klankamper o.l.), ettersom den kan henge seg når som helst.

Er det noen som har vært borti noe lignende? Erfaringer/synspunkter.

Kan jeg ta det på garantien (har jo livstids-sådan)? Tenker i så fall på Geil blue/golden dragon PC3200 :dribble:

Er evig takknemlig for alle positive svar! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
funker det fint når pc'n er på stock clock da? Har du hatt noe problemer med det siden du nevnte det?

Skal jo teoretisk sett funke fint med PC4000@3200...

Grunnen til at jeg skrev at HK ikke støtter det var for å slippe folk som oppdager det i specs til HKet, og poster det her ;)

Lenke til kommentar
funker det fint når pc'n er på stock clock da? Har du hatt noe problemer med det siden du nevnte det?

Grunnen til at jeg skrev at HK ikke støtter det var for å slippe folk som oppdager det i specs til HKet, og poster det her ;)

Ikke det at jeg har så mye peiling på dette området, men hva med å klokke ned ramen slik at den kjører på pc3200 hastighet istedetfor?

Tror ikke du får dette på garantien. Du har tross alt sannsylig at det er ustabilt fordi det er feil ram i forhold til hva hovedkortet støtter. (correct me if i`m wrong)

Lenke til kommentar

Ikke det at jeg har så mye peiling på dette området, men hva med å klokke ned ramen slik at den kjører på pc3200 hastighet istedetfor?

Tror ikke du får dette på garantien. Du har tross alt sannsylig at det er ustabilt fordi det er feil ram i forhold til hva hovedkortet støtter. (correct me if i`m wrong)

Den kjører på PC3200 nå...

Noen andre som vet om dette med garanti? Hvis RAMmen er defekt så skulle jeg vel få det på garantien selv om jeg har satt opp og ned igjen volten litt?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Har selv Corsair XMS TWINX PRO3200 1024MB CL2 Kit w/two matched CMX512-3200C2PRO DIMMs.

Tror ikke det er noen feil med minne brikkene. Klokker 10% og funker fint det, men jeg tror ikke det Abit-kortet henger helt med i svingene. Har selv Asus P4C-800, noe som ikke er det beste kortet, men det er stabilt.

Kanksje en bios oppdatering hjelper. Har lest en test mellom Abit kortet ditt og Asus P4C800 deluxe som hevdet at asus var litt bedre en abit. Husker ikke helt hvor jeg leste den testen.

Lenke til kommentar
Har selv Corsair XMS TWINX PRO3200 1024MB CL2 Kit w/two matched CMX512-3200C2PRO DIMMs.

Tror ikke det er noen feil med minne brikkene. Klokker 10% og funker fint det, men jeg tror ikke det Abit-kortet henger helt med i svingene. Har selv Asus P4C-800, noe som ikke er det beste kortet, men det er stabilt.

Kanksje en bios oppdatering hjelper. Har lest en test mellom Abit kortet ditt og Asus P4C800 deluxe som hevdet at asus var litt bedre en abit. Husker ikke helt hvor jeg leste den testen.

Det skal jo (iflg. enkelte tester) være verdens beste klokke-HK. Hvis det viser seg å være det som er problemet så får jeg evt. bare ta det på tabbekvoten... *le av seg selv, være positiv :D*

Kan jo prøve med bios-update, eller så tror jeg jeg skal ringe komplett i morra og høre hvor landet ligger ang. retur/garanti.

Lenke til kommentar

Fra testen her på Hardware.no av ABIT IC7-Max3 :

"Det viste seg dessverre at kortet var kresent på hvilket minne som ble benyttet. Vi opplevde problemer med våre Corsair 3200LL moduler, men det har også blitt meldt om problemer med enkelte serier fra Kingston. Dette bør man være oppmerksom på om man vurderer dette kortet."

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...